Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Man maakte vanavond een lekkere pasta met venkel en garnalen in roomsaus

Ik heb het menu alvast even gecheckt, want ik hoef vanavond niet te koken. En de lange meeschrijvers weten hoe laat het is als ik zeg dat ik vanavond nasi krijg... Geen grap! ik had alleen geen vluchttas klaar staan want het kwam wat onverwacht deze keer. Dus of ik er sambal bij krijg, weet ik pas vanavond. En ik heb nu al honger, maar vooorlopig kan ik daar niks mee.

Wat cryptisch, Anijs! Maar laat het je smaken 

Hier kijkdag 2. Ik heb gistermiddag alvast een schaal lasagne uit de diepvries gehaald, die kan nu natuurlijk niet op het aanrecht ontdooien tijdens de bezichtigingen, dus dat moest ff op tijd. Vanavond de combi-oven weer op z'n plek zetten en dan kunnen we dat eten. Komkommer en paprika erbij. 

Ik heb van die " verse" pasta van de Ah er gaan erwtjes en pesto door en een spinazie-kaasrondo erbij. Als die tenminste nog ok ruiken want zag gisteren dat ze over de datum zijn. Anders bak ik nog wat spekjes voor erdoor.

Sterkte Anijs! Kan niemand je een potje sambal komen brengen? Hopelijk hoef je niet lang te blijven!

Wij eten vanavond aardappelschijfjes met wortelen en vissticks. Lekker simpel

Hier staat vanavond babi ketjap op het menu, Met Witte rijst en een komkommersalade.

Sterkte Anijs!

Gister werd het rijst met een enorme berg geroerbakte groenten, met zelfgemaakte sojasaus en hotsauce. De sojasaus is nu anderhalf jaar oud en echt heel lekker geworden.

anijsblokje schreef op 19-05-2026 om 01:59:

Ik heb het menu alvast even gecheckt, want ik hoef vanavond niet te koken. En de lange meeschrijvers weten hoe laat het is als ik zeg dat ik vanavond nasi krijg... Geen grap! ik had alleen geen vluchttas klaar staan want het kwam wat onverwacht deze keer. Dus of ik er sambal bij krijg, weet ik pas vanavond. En ik heb nu al honger, maar vooorlopig kan ik daar niks mee.

Moet je nuchter blijven Anijs? Sterkte in ieder geval!

Sterkte Anijs! Niet leuk en dan óok nog zonder sambal.
Wij eten vanavond pastasalade, favoriet recept van de frutjes. Frut I kookt. Pasta, avocado, spekjes, gerookte kip, honingmosterddressing, komkommer, tomaten en pijnboompitjes. Zij eet snel-snel op het schoolplein tussen dansles en Avondvierdaagse door, dus dan is zo'n salade ideaal.

Reibekuchen is met zetmeel en ei erdoor, volgens mij en ik gebruik het graag als bovenlaag in een ovenschotel. Vandaag heb ik dat niet, dus ik gebruikte aardappelpuree als dakje. Ik mengde aardappelpuree met ricotta en eieren. Daaronder bietjes in mosterdsaus uit de vriezer. Ovenschotel staat al klaar in de koelkast sinds gisterenavond. Erbij maak ik lamsspiesjes, die leg ik straks nog even in het water als ze nog niet volledig ontdooid zijn. Misschien nog iets sladerigs met munt erbij. 

Heel veel sterkte, Anijs! Zonder sambal is niet lekker, is er geen huisgenoot die een potje langs kan brengen?
Ik probeer maar weer eens een beetje gevulde paprika met chair en rijst. De chair met een hoop kerrie. Wenn schon, denn schon, zoals ze bij onze oosterburen zeggen. Voor mijn een lepeltje industriële komkommersalade erbij, voor echtgenoot verse komkommersalade.

Wat grappig, al die benamingen voor restjes. Hier noem ik ze altijd 'prutje'. Rijst met een prutje, wordt het dan.

Ik heb een bakje nasi de uit de diepvries gehaald. Vanavond eitjes erbij bakken en paar augurken erbij en klaar.

Ga straks met dochter naar Ikea en koop daar gehaktballetjes….Ben lui vandaag…
Maak een tray bake, met aubergine, paprika, feta, aardappeltjes, en die gehaktballetjes….

Oei Anijs, ik begrijp inmiddels weer waar je bent, sterkte! Hopelijk hoef je er niet lang te zijn.

Ik maak voor vanavond een ovenschotel met gehakt, prei, kerrie, aardappelschijfjes en kaas.

Anijs; bij mij is het kwartje eindelijk ook gevallen….. sterkte….

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.