Eten
Teigera
25-04-2026 om 13:22
Wij eten vanavond rode kool (vond dit nog in de vriezer), met frietjes en stoofvlees (zoervleisj-achtig). Toe vanillevla met chocoladebolletjes, dat zal er wel in gaan bij de frutjes.
afrodite05
25-04-2026 om 13:31
Hier staan liflafjes op het menu. Restje van gisteren, k&k pastasalade (2 soorten), komkommer, paprika en tomaat en ik heb vanochtend gehaktflapjes gemaakt. Appelflapjes maar dan gevuld met een mengsel van gehakt, knoflook, ui, sambal en tomatenpuree. Expres te veel gemaakt, dan hebben we ook weer wat voor in de diepvries.
Dolfje
26-04-2026 om 08:42
Wij gaan vanmiddag naar de bioscoop. Daar snacken we vast iets. Bij thuiskomst kunnen we pizza's in de oven gooien.
Teigera
26-04-2026 om 09:28
Vanmiddag vier ik mijn verjaardag voor wat familieleden, was vrijdag jarig en heb gisteren alvast een lemon curd taart gemaakt en een cake met pistache en witte chocolade.
Vanavond eten we hapjes: zalm-spinaziequiche, spinaziesoep, rauwkost, brood met kruidenboter en wat restjes mini-vleesjes van de gourmet met Pasen.
afrodite05
26-04-2026 om 12:06
Nog gefeliciteerd, Teigera!
Wij doen vanavond makkelijk: k&k aardappelpuree (heb ik nooit eerder gehaald, hopelijk smaakt het) met schnitzels uit de airfryer, ik ga een paprikasaus maken met tomaat en ui en er gaan erwtjes bij.
Vanochtend heb ik met oudste een appeltaart gebakken. Hij maakt elke keer "appeltaart" in zijn zandbak, dus ik raakte geïnspireerd. Meteen een bestemming voor de oude melige appels en zoon vond het fantastisch. Hij heeft geholpen met de bakvorm invetten, kneden en appel snijden. Oh en uiteraard van het deeg gesnoept!
Dolfje
26-04-2026 om 12:35
Wij eten die k&k aardappelpuree uit de koeling regelmatig Afro. Tuurlijk ik kan het ook zelf maken maar op drukke werkdagen vind ik het wel een uitkomst.
MijnNaamIsHaas73
26-04-2026 om 13:03
Nog gefeliciteerd Teig!
En beterschap voor Dewi! Hopelijk kan je snel weer genieten van eten ipv te kijken hoeveel eiwitten het bevat.
Ik was donderdag uit eten bij een Italiaans restaurant en at een verrukkelijke pasta (soort parelcouscous denk ik) in een bisque met heel veel zeevruchten. Lekker wijntje erbij, mjam
Vrijdag ceasar salade met friet, gisteren griekse bowl met kip, quinoa rauwkost feta en zelfgemaakte tzatziki.
Vanavond ergens in een restaurant. Wij zijn onderweg naar Berlijn voor een stedentrip
Koreveen
26-04-2026 om 15:19
Nog gefeliciteerd Teig.
Wat vervelend voor je, Dewi. Ik hoop dat er snel wat duidelijk wordt.
Vrijdag aten we gebakken zalm. Ik had nog een halve knolselderij over van de stoof van Lief en heb er pastinaak bijgehaald en heb er een gratin mee gemaakt met creme fraiche, eieren en oude kaas. Was echt heul lekker. Van lief mocht hij zo op de lijst van vaker maken.
Zaterdag stak lief de BBQ aan en maakte picanha met chimichurry. Erbij aten we het kliekje van de gratin.
Vandaag de rest van de pichanha met op de BBQ geroosterde bloemkool met een kruidenmayo.
afrodite05
26-04-2026 om 21:44
Dolfje schreef op 26-04-2026 om 12:35:
Wij eten die k&k aardappelpuree uit de koeling regelmatig Afro. Tuurlijk ik kan het ook zelf maken maar op drukke werkdagen vind ik het wel een uitkomst.
Ik vond het inderdaad best prima. Zelf maken is lekkerder, maar nu ik er toch een smaakoverheersende paprikasaus bij had gemaakt, was het absoluut geen probleem. Ik denk dat het ook goed zou kunnen werken als snelle basis voor een stamppotje.
Dewi, sorry, ik vergeet je elke keer beterschap en sterkte toe te wensen. Bij dezen dus
ToetieToover
26-04-2026 om 23:10
Hier maakt manlief de aardappelpuree, anders aten we dat niet zo vaak. Vandaag aten we het toevallig niet
Het was: bruinebonensoep met o.a. aardpeer, haverrijst en fuet. Hartige yoghurt erbij met verse groene kruiden en zadenmix.
En erwtencouscous met (gedroogde geweekte) abrikozen, komkommer, munt, uiringen, gerookte amandelen en feta.
Moosey
26-04-2026 om 23:18
Oh Haas Berlijn
Zo fijn gehad daar een paar jaar terug!
Dewi, sterkte! Klinkt ellendig allemaal.
Terug nog gefeliciteerd!
Wij aten gister en vandaag traybakes van aardappel, pastinaak, wortel, witlof en ui. Worstje erbij, helemaal prima.
En telkens maar weer keurig meteen álles opruimen en schoonmaken wat je gebruikt hebt, we zijn nog nooit zo netjes geweest. Woensdag de eerste kijkers, maar ik ben benieuwd wat de makelaar dinsdag te vertellen heeft, huis staat er sinds vrijdag op en wordt behoorlijk veel bekeken en bewaard, dus ik verwacht nog wel wat meer bezichtigingen…
Heb je jouw foto’s al gezien Afro?
afrodite05
27-04-2026 om 07:44
Moosey, de foto's zijn heel mooi geworden! We zijn er erg blij mee. We gaan pas 7 mei op funda (de makelaar is nu op vakantie) en na 1,5 week zijn er 2 kijkdagen achter elkaar waarop de makelaar afspraken inplant. Wij gaan pas de dagen daarvoor weer in de opruimmodus. Knap dat jullie het nu al die tijd netjes houden! Zou hier niet lukken met die twee kleine mannen.
Vanavond eten we shoarma met sperziebonen, courgette, tomaat en paprika. Rijst erdoor of erbij, feta bij.