Eten
Teigera
21-04-2026 om 08:46
@Ted: kijk, een mooie zomer, dat horen we graag!
@anijsblokje: frut is in maart al daar op bezoek geweest, nu is dus het 'tegenbezoek'. Ja het is allemaal best spannend, maar het is een lief en rustig meisje en tot nu toe gaat het goed. Behalve dat ze ongesteld is geworden gisteravond en nog zo jong is dat ze er nog niet zo goed mee om kan gaan, arm ding, is ook wat - zo jong en dan ongesteld in een gezin waar je de taal niet van spreekt enzo... Maar goed, gelukkig heb ik een flinke voorraad maandverband in huis, de wasmachine draait, komt allemaal weer goed.
Vanavond gaan ze naar dansles en daarna eten in de snackbar, lekker Hollands. Ik ben er niet bij want heb theaterkaartjes vanavond, ik eet wrap met rauwkost en kip in de trein en dat zal ook best smaken.
irmaladouce
21-04-2026 om 10:26
Mooi zo, Ted. Een goede zomer dus !
Ach wat sneu, Teigera. Lastig hoor.
Hier wordt het quinoa-pilav met kalkoen, paprika, ui, courgette. Verder nog gember, knof en Sri-Lankaanse kerrie. En een yoghurtsaus. Nog steeds drukke dagen op werk en dit recept maak ik met m'n ogen dicht als 't nodig is...
afrodite05
22-04-2026 om 10:32
Ik hoop dat het klopt, van die mooie zomer!
Gister werd het de pasta, dus vandaag nasi. Ik heb nog tomaten in sambal gorengsaus gevonden in de diepvries, dus die heb ik ook maar gepakt. Hopelijk straks even naar de winkel om komkommer te halen. Baby doet nogal moeilijk na de vaccinatie van vorige week, dus vooral veel met hem knuffelen tegen alle ongemak, maar daardoor krijg ik dus weinig gedaan. Nouja, hopelijk voelt hij zich snel goed, dan wordt het voor ons ook rustiger.
MijnNaamIsHaas73
22-04-2026 om 13:57
gisteren werd er voor ons gekookt: bietjes, gekookte aardappelen en gehaktbal. Vanavond maak ik enchiladas met kip en bonen
Dolfje
22-04-2026 om 14:05
Wij eten gekruide aardappelpartjes uit de airfryer met een stukje kip een een salade van komkommer, tomaat en geraspte wortel en wat fetablokjes.
Ted68
22-04-2026 om 15:54
Maak straks zalm in roomsaus, tagliatelle en komkommersalade.
Morgen heb ik een apero op mijn werk, en Dan moet het Volk thuis maar iets maken….
irmaladouce
22-04-2026 om 17:29
Ik ben wat aan t voorbereiden voor een gyoza-ovenschotel. Ik heb de bimi die erin gaat vast geblancheerd en de lenteui en rode paprika gesneden. En ik staafmix zo de kokosmelk vast met gochujang, sojasaus en verse gember. Straks maar even kijken of man er graag nog rijst bij wil.
ToetieToover
22-04-2026 om 22:57
Vandaag aten wij een beetje rare combinatie omdat de kalkoenreepjes uit de vriezer gekruid bleken te zijn met shoarmakruiden. Die serveerde ik met rode linzenpasta want dat was het plan. Die pasta hield ik vrij tam met wat olijfolie en parmezaanse kaas. De shoarma triggerde een knoflooksausreflex en dat deed ik over wat kropjes romaine. Die halveerde ik en bakte ik even kort in de pan waar de kalkoenshoarma uitkwam.
En verder haverbrood met gepocheerde eitjes en een avocadoprakje. Bakje kerstomaatjes als toetje.
Dolfje
23-04-2026 om 08:16
Omdat een collega op vakantie is moet ik vanavond werken dus eet iets tussendoor..straks nog ff verzinnen wat.
Man heeft een bakje bami of curry uit de diepvries gehaald.
Teigera
23-04-2026 om 08:44
Gisterenmiddag geluncht in een pannenkoekenrestaurant hier in de stad. Best prima voor een keer (al vult het niet hoor... ik mis m'n volkoren boterhammetjes en groente enzo). Kinderen vonden het erg lekker. In de avond een pastasalade, met avocado, komkommer, pijnboompitjes, honingmosterddressing, tomaten, voor logeerkind vega balletjes en voor ons gerookte kip. Toe brownie met frambozen erdoor.
Vanavond mogen we op school aansluiten voor een 'feestelijk' diner ter afsluiting.
ToetieToover
23-04-2026 om 13:15
Vandaag regenboogsnijbietjesblad met gepofte zoete aardappel en hartige yoghurt met zadenmix.
En verder kippenlevertjes met uitgebakken bacon op haverbrood en brandnetelsoep.
afrodite05
23-04-2026 om 16:10
Ik heb net een frittata gemaakt, als je het zo mag noemen... aardappelschijfjes met dunne plakjes courgette en dunne plakjes chorizo, in 2 lagen, kaas erop en een mengsel van ei en roomkaas. Of je het nou frittata mag noemen of niet, lekker is het vast wel. Komkommer en tomaat ernaast voor de frissigheid.
Dewi-Sri2
23-04-2026 om 18:00
Vanavond heel simpel gemengde salade, voor echtgenoot aardappels en merguez en voor mij gravad lax. Als ik het binnenhoud...
Nikki1973
23-04-2026 om 18:29
irmaladouce schreef op 22-04-2026 om 17:29:
Ik ben wat aan t voorbereiden voor een gyoza-ovenschotel. Ik heb de bimi die erin gaat vast geblancheerd en de lenteui en rode paprika gesneden. En ik staafmix zo de kokosmelk vast met gochujang, sojasaus en verse gember. Straks maar even kijken of man er graag nog rijst bij wil.
Oh dat klinkt heel lekker. Heb je een linkje naar een recept?
Hier is man iets op bbq aan het maken, gevuld gehakt. We eten er brood en salade bij.
anijsblokje
23-04-2026 om 18:49
Hier zit een ovenschotel in de oven met oa volkoren rigatoni, linzen, spinazie, paprika, tomaat en kaas.