Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Heb net aardappelkroketten uit de vriezer gehaald, daarbij  kipfilet, komkommersalade, en ik eet er een restje linsensalade bij.

Hier gevulde courgette, met oa champignons en tomaat.

Wij eten gegrilde aubergines met labneh en dukkah. Restje salade erbij (komkommer en mango in azijn), aangevuld met rucola. Plus opgebakken/crispy rijst. Dat leg ik in de oven op een bakplaat met olie en dan ga ik deze keer wel goed opletten dat het niet verbrandt. 

En verder soep: prei, pastinaak, pot bouillon, melk, lepel miso, schep specerijen, Parmezaanse kaas. Erbij Zadencrackers met daarop gewone kaas. 

Manlief gaat morgen iets van vlees op de barbecue garen en gaat vers brood halen van de glutenvrije bakker. Het schijnt mooi weer te worden maar ik zit binnen met hooikoorts dus hij mag roosteren buiten. Ik gok op worstjes met mosterd 

Maak vanavond wok : noedeln Met Garnelen, kip, rode peper Paprika ui, broccoli en een zoet zuur sausje.

Ik maak een traybake van kip, ui, courgette, paprika en tomaat met krieltjes. Ik weet nog niet of ik die krieltjes "los" ga bakken in een koekenpan of dat ze mee in de oven gaan. 

Lief maakt vanavond "paëlla"-achtig gerecht, met natuurlijk garnalen maar ook chorizo en kip, erwtjes, rode paprika en sperziebonen.

Wij aten net spinazie met een gehaktbal en aardappelpuree. Allemaal kant en klaar weer maar zo makkelijk op deze lange werkdag.

Vandaag is voor ons verhuisdag-light. Een deel van de inboedel brengen we naar een opslag, zodat ons huis een stuk leger is voor de foto's die voor Funda gemaakt gaan worden. Best wel een inspannende dag, als je je bedenkt dat we geen oppas voor babyzoon konden regelen en ook geen extra sjouwers beschikbaar hebben. Verhuizen met handicap als het ware. Ik wilde het mezelf dus extreem makkelijk maken qua eten vanavond. 

Ik heb gisteren alvast mijn befaamde uiensoep gemaakt, weliswaar iets minder befaamd dan normaal aangezien ik geen witte wijn in huis had voor erdoor, dus dan maar met wat citroensap. Uiteraard gaat daar nog kaas in. Ik verwacht niet dat peuterzoon daar blij van wordt, dus zijn er ook foccacia's om af te bakken en ik heb een k&k maaltijdsalade met kip en croutons om te delen. Zoon zal wel voornamelijk de croutons en wat stukjes ei willen, dus ik snijd er voor hem nog wat komkommer en augurk bij. Morgen weer een dag wat betreft groente-inname, denk ik dan maar.

Succes Afro!

Wij eten pasta met pompoenblokjes en geitenkaas.

Ik heb kikkererwten in het water staan; maak er falafel mee. Salade erbij en broodjes….

Succes Afro! Hopelijk worden het mooie foto's.
Frut II kookt vanavond kipsaté met rijst en sperziebonen.

Succes Afro! Ik heb hier de afgelopen dagen lopen beulen qua fotoklaar maken van het huis. Gelukkig heb ik een grote schuur waar ik redundancies in kan stoppen Hier komen ze donderdag foto’s maken, wanneer bij jou?

Gister aten we bij bejaarde vriendin, ik maakte een soort pasta primavera met kip erdoor. Was smakelijk. 

Vanavond nog geen idee. We gaan aan het eind van de dag twee huizen bezichtigen dus misschien blijven we ook wel in de stad wat eten als de spits er losbarst. Wordt de keuken tenminste ook niet vies

Succes met verhuizen en funda-klaar maken van jullie huis Afro! En Moos ook met alle voorbereidingen en de verkoop. Hoe is het afgelopen met dat huis waar jullie zo enthousiast over waren dat jullie de eerst verkopen strategie wilden laten varen?

Ik doe weer eens even een eet-update: gisteren werd er spaghetti voor ons gekookt. Vanavond heel weinig tijd dus ik bereid zometeen de saus al voor, het wordt tortellini met een saus van kip,ham, prei, tomaat en kruidenroomkaas. Dit recept hebben we ergens din in de jaren negentig via de schoondochter van de overbuurvrouw gekregen. Het zou authentiek Italiaans zijn, inmiddels heb ik daar ernstige twijfels bij haha. Maar het is best lekker en makkelijk.  (Helaas denken de lussiknies daar anders over)

Spannende tijden, Moos en Afro!
Wij eten vanavond Chili sin carne met een lekkere kwak zure room erbij

Een kwak klinkt zo vies 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.