Eten
Teigera
31-03-2026 om 09:14
Bij ons wordt het vanavond een vegetarische moussaka, met linzen ipv gehakt. Viel eerder goed in de smaak.
afrodite05
31-03-2026 om 10:35
Hier diepvriespizza's... Ik ben vanochtend alleen met zoons (ok, man werkt thuis, maar is dus niet beschikbaar) en vanmiddag komt er bezoek waar ik niet per se naar uitkijk... Dus ik dacht: laat ik het mezelf makkelijk maken. Zelfs de excuussla is k&k
ToetieToover
31-03-2026 om 10:37
Manlief nam aardbeien mee, die staan nu in de marinade (knoflook, muntgelei en balsamico), die eten we in de salade (mesclun, gestoomde spinazie en viooltjes) met feta. Erbij een (afbak)kaiserbroodje met Duitse biefstuk. Staartbouillon met miso en bieslook erbij.
Ik heb nog meer plannen met (afbak)stokbrood: pastrami, zuurkool en augurk. Mosterdsoep erbij, met knolselderij die moet op namelijk. Oja en uitgebakken spekjes erin voor manlief.
Soep met brood vandaag ![]()
Dolfje
31-03-2026 om 20:46
Hier ook k&k uit airfryer en magnetron. Rode kool, aardappelpuree en gehaktbal.
MijnNaamIsHaas73
31-03-2026 om 22:03
Hier ook k&k diepvries pizza's. Niet eens excuussla erbij. De oppas die op dinsdag kookt kon onverwachts niet komen.
Dolfje
01-04-2026 om 07:19
Vandaag en morgen eet ik op het werk. Vandaag neem ik twee muslibollen met geitenkaas mee. Morgen weet ik het nog niet
Man eet vandaag bami uit de diepvries.
Ted68
01-04-2026 om 08:30
We zijn weer thuis: daar veel sneeuw; en nu thuis ook sneeuw….wil zo graag lente….
Maak vanavond Nasi. Met kip en ei, en veel groenten
Teigera
01-04-2026 om 08:43
@Ted: het is hier niet veel beter als ik uit mijn werkruimte naar buiten kijk, grijs en grijs.
Gisteravond liep een beetje anders dan gepland, als in we hadden het eigenlijk niet handig gepland - te veel afspraken aan het einde van de middag en moussaka maken duurt natuurlijk wel een tijdje. Dus die moussaka schuift door, gisteravond werd het gevulde pasta-buideltjes met een spinazie-roomkaas-spekjes-pijnboompitjessausje. Tot grote vreugd van de frutjes, want gevulde pasta vinden ze erg lekker.
Vanavond kookt frut I, samen met haar vriendinnetje voor de gezelligheid, helemaal leuk. Ze maken poke bowl met gerookte zalm, edamame, komkommer, mango, zwarte sesamzaadjes, avocado. Ik vind er zelf niet zoveel aan, aan poke bowl, maar het is hip onder de meiden. En als je kookt mag je beslissen, dus ik bemoei me er verder niet mee.
afrodite05
01-04-2026 om 13:16
Ik ben in kleine stapjes bezig met lasagne maken. Het liefste wilde ik ook tiramisu maken, maar ik moet even kijken in hoeverre dat gaat lukken qua tijd. Anders staat die later deze week op het programma.
Ik heb net in elk geval ein-de-lijk mijn sushi gegeten 
MijnNaamIsHaas73
01-04-2026 om 13:37
Ik hoop dat je er enorm van hebt genoten Afro!
Ik maak vanavond nachts met gehakt, bonen, mais paprika etc
afrodite05
01-04-2026 om 15:06
afrodite05 schreef op 01-04-2026 om 13:16:
Ik ben in kleine stapjes bezig met lasagne maken. Het liefste wilde ik ook tiramisu maken, maar ik moet even kijken in hoeverre dat gaat lukken qua tijd. Anders staat die later deze week op het programma.
Ik heb net in elk geval ein-de-lijk mijn sushi gegeten
Pfff man wilde dus graag lasagne. Ik eigenlijk ook wel, maar geen zin om te maken. Ik heb ze nu net af (2 ovenschalen). Maar ik kon 1 ovenschaal niet vinden. Pas toen ik de laatste hand legde aan de lasagnes, bedacht ik me: er staat nog een ovenschaal met lasagne in de diepvries... Geen idee of het de hormonen zijn, dat het de vermoeidheid is of gewoon reguliere verstrooidheid. Voorlopig maak ik dus geen lasagne meer.
Enne Haas: de sushi was heerlijk!
En wat misschien nog heerlijker is (ander niveau van heerlijk weliswaar): ik ben vandaag met baby naar de osteopaat geweest omdat hij overdag telkens slaapjes van maximaal 45min doet. Waardeloos, want op die manier zit er geen ritme in en hij is nog steeds knettermoe maar komt niet meer in slaap. Maar sinds we daar zijn geweest, doet hij een megaslaap! We zitten nu op 2 uur en hij slaapt nog steeds! Zou mooi zijn als dat vaker gebeurt, dan kan ik lekker met oudste spelen in de slaaptijd van jongste. Beter voor de ontwikkeling van beide jongens (slapen en leuk spelen).
ToetieToover
01-04-2026 om 18:50
Vandaag mosterdsoep en zelfgemaakte mini cornbread/maisbroodjes. Eigenlijk half mais, half kikkererwtenmeel maar ik noem het toch cornbread
en ik had er een lading zadenmix doorheen gekneed. Anyway het was broodachtig en doopte heerlijk in de soep.
En verder zoute haring met met tuinkers, bietjes en aardappelpuree. Voor manlief met uitgebakken spekjes. Die spekjes is hij speciaal nog gaan halen omdat hij de reeds gebakken spekjes die ik daarvoor had bewaard, allemaal in zijn mosterdsoep kieperde. 
Teigera
02-04-2026 om 08:45
Wél een goede combinatie Toetie, mosterdsoep met spekjes.
Wij eten vanavond dan nu wel echt de vegetarische moussaka.
Dolfje
02-04-2026 om 10:09
Ik moet weer op het werk eten. Denk dat ik een blikje soep ofzo haal en iets van een broodje. Wandel zo naar de winkel. Mijn energie is 0 momenteel, ongesteld en koppijn en algeheel bleh gevoel.
Man moet zelf iets in elkaar flansen.
afrodite05
02-04-2026 om 11:11
Ik heb vanochtend tiramisu staan maken. Helaas niet de originele, aangezien de amaretto blijkbaar op was. Dus bij gebrek aan beter heb ik rum gebruikt, hopelijk smaakt dat ook goed. Een nieuwe fles amaretto komt het oude huis niet meer in, we moeten nog even ontspullen. Na augustus staat het wel op mijn boodschappenlijstje.
Ik heb ook twee eenpersoonsporties gemaakt voor schoonzus, zij komt hier oppassen als man en ik naar de bouwplaats gaan waar ons nieuwe huis wordt gebouwd. We hebben vandaag zo'n kijkdag, spannend dus! Maar ook gedoe met de kinderen onderbrengen. Schoonzus heeft één zoon en heeft dus nooit voor twee van die jonkies tegelijk hoeven zorgen. Zelf vind ik het ook nog pittig...
Dus vanavond maar makkelijk eten: frietjes met hamburgers en erwtjes. En dus die tiramisu na, als oudste op bed ligt.