Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Moosey schreef op 17-03-2026 om 23:45:

[..]

Zijn jullie stiekum getrouwd ondertussen Toetie, of is de overgang van vriendlief naar manlief meer een mentale aangelegenheid?

Ik zit even niet met mn hoofd bij eten, lief en ik hebben zojuist een huis op Funda gezien wat we echt heel graag zouden willen hebben. En we overwegen om onze heel voorzichtige strategie (eerst huidige huis verkopen, dan pas serieus op zoek) aan de wilgen te hangen want dit huis heeft echt alles. Maar we zullen wel niet de enigen zijn die dat vinden.

Oh wat spannend! Wij zijn dit weekend ook bij een huis wezen kijken, maar willen toch eerst de financiën goed in beeld. Succes! 

We krijgen een nieuwe afzuigkap, dus ik kan weer ovenschotels maken . De afgelopen weken steeds iets snels of uit de slowcooker gegeten om het huis niet zo te laten stinken 😬.

Vanavond curry van geroosterde bloemkool van hello fresh. 

Spannend Moosey! 

Ik maak een eenpansgerecht van rijst, shoarma, courgette, tomaat en paprika. Voor man en mij gaat er feta bij/op. 

Oeh Moosey dat is spannend! 
Frut I kookt vanavond, ze maakt een cordon blij, met rösti en broccoli. 

Scherp opgemerkt, we zijn niet getrouwd dus eerder een mentale aangelegenheid. Spannend dat huis! Ik dacht dat verkopen het probleem niet is, hooguit houd je dan wat meer geld over om je huis op te knappen of de hypotheek weer wat te verlagen van het nieuwe huis. Of denk ik daar te makkelijk over? Ik ben al 25 jaar niet verhuisd.

Spannend Moos succes!

yette

yette

18-03-2026 om 14:49 Topicstarter

Aardappelkroketjes, paddoburgers, gebakken champignons, salade. 

Rösti, wilde knoflook braadworst, ratatouille . En voor morgen heb ik een grote pan bolognaise gemaakt. 

kip pesto uit de oven, met gebakken aardappeltjes en sla.

Spannend Moos! In deze markt is eerst kopen en dan verkopen nog steeds een goede strategie, al weet ik natuurlijk niet hoe courant jullie huidige huis is.

Hier een hele volle dag met teveel activiteiten en logistieke uitdagingen dat ik er net van moest huilen, beetje overprikkeld denk ik. Dus pizza besteld. Hopelijk komen ze snel want straks ook nog sporten en stemmen. (Sporten is ontspanning dus wil ik niet overslaan)

@Haas hopelijk gaf het sporten wat ruimte! En ik heb bewondering voor sporten na pizza. 

Hier iets uit de vriezer getrokken: ovenschotel met oa zoete aardappel, pinda en tomaat.

MijnNaamIsHaas73 schreef op 18-03-2026 om 17:43:

Spannend Moos! In deze markt is eerst kopen en dan verkopen nog steeds een goede strategie, al weet ik natuurlijk niet hoe courant jullie huidige huis is.

Hier een hele volle dag met teveel activiteiten en logistieke uitdagingen dat ik er net van moest huilen, beetje overprikkeld denk ik. Dus pizza besteld. Hopelijk komen ze snel want straks ook nog sporten en stemmen. (Sporten is ontspanning dus wil ik niet overslaan)

Nou, niet zo heel courant. Het is een leuk huis maar ook met een hoop gekke dingen (wel een grote tuin met grote schuur maar je kunt er alleen via een trapje komen, om maar wat te noemen, en het is deels prachtig opgeknapt en deels moeten er echt nog dingen (badkamer en keuken) ) maar de basis is echt goed. Maar je moet er wel even iemand voor vinden die er een gat in ziet zeg maar. En met wat mazzel lukt dat direct, maar met minder mazzel kan het ook zomaar een paar maanden/half jaar duren. En als je al die tijd met een overbruggingskrediet zit, dat is dan toch wel een beetje eng.. maar dit huis willen we niet voorbij laten gaan. Maar we gaan de komende dagen wel even goed rekenen wat we aandurven. 

Hoop dat je pizza nog kwam en dat je fijn hebt kunnen sporten! 
ik at een k&k salade met een extra avocado erdoor. Wat is zo’n cupje dressing toch goor, ik zou bijna standaard een klein flesje vinaigrette in mijn tas stoppen

Ik eet tussendoor op het werk iets.
Man heeft kip en rijst en gooit dat in de wok met uien en weet ik verder wat.

Wij gaan aan de Kip Madras vanavond, zo'n doos van Knorr. Die had ik gekocht tijdens de zwangerschap met het idee dat man dat kon maken, maar toen ging de zuivel ineens mis (er moet creme fraiche door) en ik had geen zin om daar iets op te verzinnen. Dus nu maar opmaken.

Wat spannend de huizenjacht, Moosey! Succes met rekenen en peinzen. 

Ik eet vanavond in principe volkoren pasta met oa courgette en ansjovis. Maar ik heb ook heel veel zin in pizza.

Wij eten vandaag:
Salade met mangnoliablaadjes, geblancheerde knolselderijreepjes en een sinaasappel dressing. Walnoten en geitenkaas erbij plus grove croutons van oudbakken glutenvrij brood. 
En verder linzenspaghetti met tonijn, crispy chili olie en wat geroosterde groenten met balsamico en olijfolie.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.