Eten
Dolfje
08-03-2026 om 16:48
Beterschap Poison.
Fijn dat het met je moeder weer beter gaat Koor.
Vakantie zag er goed uit!
MijnNaamIsHaas73
08-03-2026 om 18:03
Dat klinkt pittig KV, fijn dat je moeder nu aan de beterende hand is!
Beterschap poison!
Ik had vanmiddag een high tea met vriendinnen, was lekker maar je ( ik)eet dan toch teveel. Nu eigenlijk geen trek maar de rest van het gezin heeft daar geen boodschap aan dus we eten zometeen paella.
Smulkruimel
08-03-2026 om 18:27
En het toetje vandaag pecan karamel ijs, het laatste beetje uit de bak. Als ik daar niet genoeg aan heb dan ligt er nog een verse bak 3 chocolade ijs in de vriezer 😃
@Koreveen, fijn dat het met je moeder beter gaat en je hopelijk nu iets meer rust krijgt. Ik vind mijn vader die steeds meer zorg nodig heeft soms een hele zorg en weet vaak niet hoe alles te organiseren met werk, mijn eigen gezondheid, ons priveleven en niet in de buurt wonen. Neem het maar steeds zoals het komt en kijk niet te ver vooruit.
ToetieToover
08-03-2026 om 19:28
Vandaag aten we een kooksel van vriendlief, want ik had weinig trek. Hij maakte aardappelpuree met uitgebakken gerookte spekjes. Ik werd zelfs een beetje misselijk van die spekjeslucht bluhhhh. Vriendlief heeft daarna de keuken uitgebreid schoongemaakt om die lucht weg te krijgen. Ik heb een beetje puree gegeten en wat droge crackers. Morgen beter. Gemberthee gaat hopelijk helpen.
Teigera
09-03-2026 om 09:26
Rijst met sperziebonen, babi roedjak voor lief en mij en voor de frutjes kip in Javaanse marinade. Vermoed dat roedjak te pittig voor ze is.
afrodite05
09-03-2026 om 10:57
Zo, ik heb er al een halve dag op zitten voor mijn gevoel... Huisbezoek van het consultatiebureau, boodschappen zijn bezorgd, de eerste was is bijna klaar, oudste is naar de opvang en man naar z'n werk. Dus ik hoef nu alleen de jongste in leven te houden, verder weinig op het programma. Ook weleens fijn. Net een foto ontvangen van de opvang dat oudste lange vingers met blauwe muisjes aan het uitdelen is. We hadden hem vorige week een pak muisjes meegegeven om te trakteren. Eigenlijk was het bedoeld voor bij de lunch op tafel zodat kindjes zelf konden kiezen of ze er een boterham mee wilden, maar ze hebben hem toen crackers met muisjes laten uitdelen als snack (ze hadden geen beschuitjes) en nu dus weer met lange vingers. Heel schattig.
Man heeft op de valreep voor hij vertrok een keuze gemaakt uit de dineropties: aardappelgratin met sperziebonen en een tartaartje. Evt toetje: vanilleyoghurt.
Oh en heeft iemand toevallig nog een tip over wat te doen met een overschot aan (blauwe) pitloze druiven? Ik krijg ze allemaal niet op...
Teigera
09-03-2026 om 12:29
Een druivenclafoutis afro? Of een coulis van maken, en dat serveren bij ijs of panna cotta.
irmaladouce
09-03-2026 om 12:48
Zalm met kerstomaatjes en daslookpesto uit de oven, waarbij verse daslook-linguine.
Hoeraaaa, het is weer daslookseizoen
Marin125
09-03-2026 om 13:18
afrodite05 schreef op 09-03-2026 om 10:57:.Oh en heeft iemand toevallig nog een tip over wat te doen met een overschot aan (blauwe) pitloze druiven? Ik krijg ze allemaal niet op...
https://www.instagram.com/reel/CPIruUanrxt/?igsh=MWpzNHNodHJoZHlocg==
Invriezen.
Poison
09-03-2026 om 13:33
wij eten vanavond spruitjes, mais )voor degenen die geen spruitjes lusten), aardappels, jus en gehaktbal. Evt toetje: skyr
ToetieToover
09-03-2026 om 13:48
Blauwe druivensap van maken? Door de passe-vite draaien. Of de staafmixer er op zetten en door een zeef drukken. Of jam van koken. Druivenjam zie je nooit! Ik heb een keer jam gemaakt van kiwi’s en witte druiven. Super lekker!
afrodite05
09-03-2026 om 17:23
Ik heb uiteindelijk een soort tarte tatin gemaakt, maar dat ga ik nooit meer doen. Wat een kliederbende met dat omdraaien.... het zijn 6 eenpersoonsvormpjes, dus alles zit onder. Gelukkig had ik ze op een stuk bakpapier in de oven, want ze zijn ook gigantisch gaan lekken... Maar hopelijk smaken ze goed, we eten ze vanavond als toetje (niet alle 6).
Ted68
09-03-2026 om 17:54
Ik heb kippepoten met zoete aardappel frites, en een cremfraiche saus met kruiden.