Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

ToetieToover schreef op 23-02-2026 om 19:25:

Oei Dewi. en Afro zet ‘m op nog even de laatste loodjes en Dolfje en Haas, ben je goed ‘geland’ na te zijn weggeweest?

Ja alle was is weer weggewerkt en vandaag weer aan het werk.

Het klinkt zeker niet Nederlands tootie, die maaltijd die je vriend kookte! Bijzonder hoor, dat Finse eten! Het spreekt me niet heel erg aan eerlijk gezegd 😊

Sterkte Dewi, dat klinkt niet best. Hopelijk kunnen ze woensdag vinden wat er aan de hand is en is er ook een oplossing voor 

Er werd vandaag voor ons lasagne gekookt, die was erg lekker. Morgen ga ik met collega's uit eten bij een Chinees restaurant 

Dolfje schreef op 23-02-2026 om 20:33:

Jawel maar kan er nog wel een gebruiken. Ik weet niet hoe lang ik het maar doorgaan volhoud maar thuis zitten is ook niet echt een oplossing.

Misschien wat minder uren werken of wat minder taken? Klinkt als een pittige tijd dus wel belangrijk dat je overeind blijft. Zorg goed voor jezelf!

Sterkte, Dolfje. En Dewi: ik sluit me aan bij wat Haas zegt. 

Voor de verandering eten we vanavond makkelijk: frietjes uit de airfryer met een hamburger en erwtjes. 

Zoon was gisteren trouwens blij verrast dat er (toch) twee soorten "worst" op tafel stond en dat hij telkens zelf mocht kiezen of hij een stukje van de "wote" of de "keine" wilde. Toch nog iemand intens gelukkig gemaakt met de combi frikadel en knakworst

Heel veel sterkte voor Dolfje en Dewi   

Gisteren liep alles anders en aten we wat hapsnapperigs (eieren met spek, brood, K&K soep). De loaded nachos zijn naar vandaag doorgeschoven. Daar komt wel een flinke bak sla + rauwkost bij.

Heb gisteravond kikkererwten in het Water gezet; maak vandaag fallafel. Voor man en de rest  broodjes erbij. Voor mijzelf alleen de salade.

Och Dewi. Je hebt je portie al wel gehad eigenlijk...! Hoe is het voor jou om dan in een Frans ziekenhuis te zijn? (tenminste, daar ga ik van uit) Merk je in zulke gevallen dat er dan iets extra lastig is, of werkt dat zo niet?
En Dolfje ook sterkte voor jou. 

Afro aftellen!  
Ik heb net als Ted kikkererwten in de week gezet. Maar ze zijn voor morgen. Kwam ook wat muizenkeutels tegen toen ik de kast wat moest uitruimen om de bak waar de kikkererwten in zaten terug te kunnen schuiven 
Vanavond het laatste beetje linzensoep. Voor de ingrediënten moeten jullie het verspakket van AH dat deze week in de aanbieding is bekijken. Zonder de smaakversterkers en suiker tenminste. (ik zag dat het in de Bonus was en dacht: even kijken ter inspiratie, maar heb het dus vorige week 'from scratch' gemaakt)

Laatste dagje Afro, succes!! Mooie geboortedag gewenst morgen.
Dolfje, hou vol... wens je kracht en rust.
Dewi-Sri, wat naar van die ernstige lichamelijke klachten en de gevolgen ervan - mbt geen eetlust en energie enzo. Sterkte gewenst.

Vandaag hebben de frutjes de laatste dag van de voorjaarsvakantie. "Studiedag" noemen ze dat, haha, nou voor die kinderen niet! We sluiten de vakantie af met broodjes runderburger met kaas en andere lekkernijen, met ovenfrietjes en rauwkost (want dat moet van jou mama).

Ted68 schreef op 24-02-2026 om 09:43:

Heb gisteravond kikkererwten in het Water gezet; maak vandaag fallafel. Voor man en de rest broodjes erbij. Voor mijzelf alleen de salade.

Zou jij je recept voor falafel willen delen, Ted. Ik wil het ook (weer) eens proberen. Een paar jaar terug kon je in CH goede diepvriesfalafel van Karma bij de coop krijgen, maar ik vind ze niet meer...

anijsblokje schreef op 24-02-2026 om 10:03:

Och Dewi. Je hebt je portie al wel gehad eigenlijk...! Hoe is het voor jou om dan in een Frans ziekenhuis te zijn? (tenminste, daar ga ik van uit) Merk je in zulke gevallen dat er dan iets extra lastig is, of werkt dat zo niet?
En Dolfje ook sterkte voor jou. 

Van mij ook een dikke , Dolf.
Ik merk wel dat mijn ziekenhuistijd van ca. 5 jaar geleden weer dagelijks op bezoek komt. Het lastige van een buitenlands ziekenhuis is dat je geen idee hebt van de gang van zaken en de communicatie is beroerd. Gelukkig is het wel heel goed voor je Frans. Maar man, man, ze lopen hier soms mijlen achter. Alle medische correspondentie gaat hier nog per snail-mail, en ik zit soms een uur te puzzelen wat ze nou eigenlijk willen.
Maar goed, op één of twee exemplaren na is het personeel erg vriendelijk en behulpzaam, maar o, die eeuwige bureaucratie...  . Gek word je ervan. Ik snap nu waarom hier in de buurt zoveel 'grumiers' rondrijden: enorme vrachtwagens met boomstammen. Waarschijnlijk allemaal naar de papierindustrie. Het blijft een wonderlijk land.

Lasagne met spinazi, bechamelsaus, tomaten-gehakt saus, champignons, mozzerella, geraspte kaas. Alles erop en eraan.
Helaas smaakt het eten me al een paar dagen niet optimaal. Ondanks dat deze lasagne echt één van mijn lievelingsmaaltjes is, had ik er al snel genoeg van.

@afrodite, heel veel succes morgen! Laat goed voor jullie zorgen en laat je lekker verwennen in de kraamtijd!

Ja veel succes morgen Afro!

succes morgen afrodite ♥️

Dank voor alle lieve berichtjes!

Ik weet nog niet wat ik vanavond eet, dat hangt er vanaf wat het ziekenhuis biedt. Het maakt me ook weinig uit: hopelijk heb ik tegen die tijd eindelijk geen permanente k*tssmaak meer in m'n mond en geen misselijkheid meer. Of dat daadwerkelijk zo is, vind ik spannender dan de operatie zelf... Ik voel sowieso weinig spanning voor de operatie, ik ben vooral heel erg benieuwd naar ons tweede kindje. 

Man en zoon eten pasta met ragu die ze in het ziekenhuis komen opeten. Ik heb het gisteren al klaargemaakt, dat leek me niet zo'n succes om vanochtend te doen terwijl ik nuchter moet zijn. Onderweg krijgen ze als voorgerecht wat komkommer. 

Wij eten spinazie-kaas rondo met gegratineerde aardappelen( k&k van jumbo) en ijsbergsla en geraspte wortel met een restje knoflooksaus van zaterdag als dressing.

Morgen en vrijdag moet ik het eten nog verzinnen maar gisteren met man besloten om zaterdag samen uit eten te gaan voor zijn verjaardag nog. Ik moet zaterdag werken en zondag naar de ouder en wil wel iets leuks doen dit weekend. Restaurant is op loopafstand van huis. Uiteraard al de menukaart bekeken maar ik weet het nog niet.

yette

yette

25-02-2026 om 08:03 Topicstarter

Goedemorgen! Ik kom hier de laatste tijd nog maar amper, maar wat leuk dat ik nèt op tijd binnenval om Afro & gezin een mooie dag te wensen! 

En @ Dewi, bij taalproblemen kunnen zorgverleners gebruik maken van een tolkenservice. Als dat op tijd wordt geregeld, lukt het wellicht om een Nederlandse of Belgische tolk te vinden voor een (video) belafspraak? Geen idee trouwens of daar kosten aan verbonden zijn. 
Zelf heb ik in de kantlijn van het Franse noodprotocol van De Zoon inmiddels twee namen staan van artsen uit de regio die ik ooit toevallig ben tegengekomen: een Nederlandse trauma-arts die op de heli vliegt en een Engelse huisarts uit een naburig dorp. Gelukkig kom ik er tot nu toe zelf wel uit, maar als De Vader ooit degene is die mee moet naar het ziekenhuis, zal hij die namen goed kunnen gebruiken. 

Voor nu is het wat laat, maar als zoiets je handig lijkt, zou ik eens rondvragen in je netwerk en het ziekenhuis.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.