Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Het waren glutenvrije pannenkoeken en deze meelmix koop ik niet meer. Het viel helemaal uit elkaar!

Het werd er enorme pan soep, ik had veel keuze en stopte er van alles in: kipfilet, garnalen, paksoi, edamame, snijbonen, champignons, blik kokosmelk, pot kippenbouillon, pot visbouillon, kaffir limoenblad, limoenzest, gember, sereh, knoflook, Laos, kurkuma. 
En vriendlief trok inderdaad een zak chips open! Dat heb ik verboden als ik ernaast zit want ik doe dan graag een graai — maar ja, ik zat net aan de soep. Toch aardig dat die daarop wachtte. 

Wij aten tijdens een excursie met 3 touringcars vol mensen eigenlijk best ok. Had dat een stuk tegenvallender verwacht eerlijk gezegd. Nu had ik megatrek dus dat kan misschien geholpen hebben  . We hadden vooraf pompoensoep, canarische gekookte aardappelen, boontjes en worteltjes en champignons en een best flinke kipschnitzel en een glaasje chocolademousse ( uit een zakje).

Man maakt vanmiddag Ravioli, met munt en aardappel gevuld, in een pittige Tomatensauce, en ik maak er een paar groene asperges bij met Joghurt munt saus.

@Ted: dat doet me denken aan Afghaanse manti, met tomatensaus en yoghurtsaus... zó lekker.
Wij eten vanavond 'hapjes': had nog k&k quiche in de vriezer die we erg lekker vinden, vegetarische nuggets voor héle blije kinderen, ik maak er een simpele courgettesoep bij, we hebben nog kruidenboter en vast wel een stokbrood om af te bakken, rauwkost erbij en dat is een prima complete maaltijd. 

Teig; het recept komt van een Italiaanse kok; de Lehrmeister van Jamie Oliver; Gennaro Contaldo. Was vroeger armeluis eten in Zuid Italie.

Hier komt vandaag de hartige taart (die ik iets te enthousiast gisteren had willen maken) op tafel. Met prei, spekjes, erwtjes en champignons.

Wij gaan denk ik straks in de pub op de hoek eten want geen zin om heel ver te lopen want hebben er dik 25.000 stappen op zitten vandaag. Ze hebben Chili con carne maar ik ga misschien voor een chicken pot pie of iets anders, ben er nog niet helemaal uit. 

Wij eten vanavond risotto met chorizo en kerstomaatjes, waar man "as we speak" mee aan de slag is.

Gisteren maakte ik pasta met radicchio & champignons. Vandaag was ik bij mijn moeder. Zij had linzensoep gemaakt en dat aten we met stokbrood. 

Wij gaan vanavond naar een eetcafé waar we wel vaker zijn geweest, maar sinds de zwangerschap niet meer. Nog één keer met z'n drieën, nu ik nog een beetje mobiel ben. Op de kaart staat eigenlijk maar een gerecht dat ik volledig kan/mag eten, anders moet ik gaan zeuren om aanpassingen. Afhankelijk van hoe mijn pet staat vanavond, wordt het dus een schnitzel met zigeunersaus (mag je dat nog zo zeggen, of is dat net als de "negerzoen" not done? Niuja, het staat zo op de kaart) of iets anders met aanpassingen qua groente. Man zal voor de hamburger gaan en zoon mag kiezen uit frietjes of pasta, meestal koos hij de pasta. 

Gister hadden we restjesdag: gebakken aardappels, rode kool, boontjes, saucijsjes, salade.

vandaag maak ik kip-champignonragout met pasteibakjes op verzoek van dochter. Maak er simpele salade bij denk ik

We deelden vooraf een grote Griekse salade en knoflookbrood en ik had inderdaad een chicken pie. Man wilde de Chili maar die was op dus die had een pizza.

@Ted: ah, Gennaro Contaldo, ja die ken ik wel! Verzandde meteen op de GoodFood-site in allerlei interessante recepten van hem. Goede kok en leuke persoonlijkheid, als je hem zo op tv ziet.
Wij eten vanavond tomatenrisotto met chorizo en feta, courgette en erwtjes.

Nou, die picanha afgelopen week was geen succes. Had m prima gebakken, mooi rood van binnen nog, maar hij was heel taai. Het is ook, net als bavette, heel lang als stoofvlees opgevat. Denk dat het alleen lekker is van koeien die niet aan teveel beweging hebben gehad, en dit kwam van een heel diervriendelijk bedrijf. Die koeien hebben veel teveel gelopen We gaan de rest van de picanha maar stoven denk ik. 
Erbij maakte ik een vegan gratin die ik even uit wilde proberen voor m’n Valentijns-diner, had zo op het zicht meteen al wat dingen aangepast aan het recept en dat bleek allemaal FOUT   Was dus een heel goed recept. Het was ook erg lekker. Daarbij salade van sla, witlof en gebakken prei. 
Vanavond nog geen idee. Straks na kijken wat er in de groentenla ligt. Oh, wel vast iets met een lekker worstje erbij, want ik heb gister een pakket opgehaald van onze favoriete varkensboeren. 

Man eet chinees en ik tomatensoep met balkebrij op een snee rogge desem brood.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.