Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik las beignetpoops  Het etentje klinkt (verder) geweldig. 

Dolfje, fijne vakantie!

Zondag ging ik uit eten met een vriendin. We deelden vooraf garnalenkroketjes en coquilles met noilly prat saus. Als hoofdgerecht hadden we beiden zalm met zeekraal salade. 
Maandag at ik weer uit, pizza. Ik had een pizza burrata. 
Gisteren kwam een vriend eten. Ik had lasagna gemaakt met radicchio en paddestoelen. Erbij een salade van andijvie met gegrilde venkel en gedroogde tomaten. 
Vandaag had ik rauwe andijviestamppot. 

@Irma: nee ik ben helaas ziek geschreven; maar ik zie mij ook nu niet 5 km met mijn clienten lopen….

Haal  straks regenbogenforelle, man wil er graag gebakken spinazie bij

Ik bak vanavond pannenkoeken. 

Mijn geliefde maakt vanavond volkoren orzo met oa spinazie, tomaat en champignons, wegens niet veel zin om uitgebreid te koken.  

Hier een broodje hamburger met een dikke hamburger, tomaat, ui, champignons, gebakken ei en plakje kaas en sausjes. De gebakken champignons komen ernaast. En een kleine salade om een restje sla op te maken.

vanavond soep, met kip, veel groente en ik denk wat rijst of orzo bij gebrek aan vermicelli. Stokbrood erbij. Geen zin om uitgebreid te koken en veel boodschappen mee lukt ook niet lopend. 

Ik heb net roerei gemaakt met champignons, tomaat en spekjes, voordat die champignons zelf de koelkast uit zouden wandelen. We hebben  straks ook nog een tortilla over van gisteren als tweede deel van de lunch. 

Vanavond eten we andijviestamppot met spekjes erdoor en ernaast varkenslapjes die blijkbaar Texaans gemarineerd zijn. 

Dolf, fijne vakantie! En Ted, sterkte met je knie en de medische molen, daar kan je echt knettergek van worden.

Vanavond maar weer eens mosselen in witte wijn, met wortel, prei en selderij. Stokbrood erbij, dat blijft toch wel favoriet (als je de goede hebt).

Ik moet er ineens aan denken dat ik ooit van een Brusselse heb geleerd dat een favoriet scheldwoord van Walen ‘Moule!’ is. Vooral in situaties waarin iemand zit te trutten in het verkeer. Hij bekt lekker, vind ik. 

Smulkruimel schreef op 29-01-2026 om 10:52:

!

@dolfje, hou je ons op de hoogte van het lekkere eten op vakantie?! Ik kan me altijd erg verheugen op vakantie-eten! Ik kijk nu al uit naar het Griekse eten in mei 😊

Zeker!
Gisteravond aten we Indiaas. Papadum en pickle tray vooraf. We hadden beide een kipcurry, ik had Kahari en man Moglai, waren beide erg lekker maar die van man was echt heel goed. Gelukkig delen we altijd  . Erbij garlic naan en rijst.

Vanavond eten we in het appartement, gaan bij de Mercadona boodschappen doen straks. Ga niet uitgebreid koken maar halen een salade en dan een hamburger of kipfilet oid erbij.  

Ik ga aardappel, knolselderij & radicchio gratin maken. 

Fijne vakantie, Dolfje!

Vandaag kookte ik iets van de bakplaat: pompoen- en paneerblokjes met chili-kaneel-komijn-knoflook. Erbij gewokte spinazie/ui mix en linzen/aardappelstoof (o.a. kokosmelk en kerrie).

Later aten we een ‘bowl’ sushirijst met azijn, moot zalm, restje spinazie, kimchi, edamame, komkommer, wortelsalade, plukje kiemgroente. 

Wij eten vandaag wat ik eigenlijk voor de verjaardag van man had bedacht: frietjes, frikadellen en sperziebonen  Toch maar een paar dagen eerder op het menu, aangezien de sperziebonen niet zo lang houdbaar zijn...

Gisteren werd het inderdaad een hamburger met een salade en broodje. 
Vandaag weten we nog niet maar hier tegenover zit een Mexicaans restaurant wat ons wel wat lijkt dus misschien die. 
Maar de goede grote supermarkt is op zondag en maandag dicht dus misschien vandaag dan wel weer in appartement eten en dan zondag en maandag uit eten. Zal het dadelijk eens met man overleggen. Vroeger gingen we met gemak elke dag tijdens zo'n vakantie uit eten maar tegenwoordig wisselen we het wat meer af. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.