Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wortel, geroosterde pastinaak, vega worst met cheddar en jalapeño en appelmoes. 

Geweldig hè, Moosey, als zo'n impro-teamwork-gebeuren zo goed uitpakt !

Veel plezier, yette. Klinkt heerlijk allemaal !

Vanaaf doe ik JV een plezier, want hij blokt zo vreselijk hard : côte de boeuf, sperziebonen, steakhouse frieten, sla. Man maakt er nog knof kruidenboter erbij. Het vlees wordt overigens door JV gegrild, want die is de grillmaster hier in huis en doet dat écht perfect.

... en voor morgen staat er al een enorme pan kip met ui en tomaat en kruiderij te slowcooken. Weet nog niet precies wat ik daar mee zal doen...

Drukke dag en de hele dag onderweg geweest en geen puf meer om te koken en geen zin in gewoon eten. Had wel boerenkool met rookworst en stoofvlees uit de vriezer gehaald maar man had meer trek in chinees. Dus dat is hij nu halen. Ben niet zo'n fan van chinees maar na een dag als vandaag vind ik het wel eens lekker voor een keer. Babi pangang, zoet zure kip met ananas, nasi, kroepoek en sate. We hebben altijd over en dat gaat de vriezer in.

Soms is Chinees gewoon lekker en precies wat je nodig hebt Smulkruimel.

Dolfje schreef op 17-01-2026 om 18:15:

Soms is Chinees gewoon lekker en precies wat je nodig hebt Smulkruimel.

Inderdaad ! Ik kan soms zo'n vreselijke zin in "Nederlandse" Chinees hebben 

irmaladouce schreef op 17-01-2026 om 18:30:

[..]

Inderdaad ! Ik kan soms zo'n vreselijke zin in "Nederlandse" Chinees hebben

Heb je bij jullie wel Aziatische restaurants in het algemeen Irma?

Wij zijn over 2 weken op vakantie en vast prik is dan Indiaas en een keer Chinees maar als ik nu op Google maps kijk in de omgeving waar we zitten wordt het heel moeilijk kiezen.  Het barst er nl van de restaurants. Ik heb  oa al een Balkan restaurant opgeslagen en een Turks /midden oosters. Ter plaatse bekijken we of het wat is. De reviews op Google zijn in elk geval goed.

Ja, absoluut Dolfje. Chinees, Thai, Japans, Indiaas,...

Oh gelukkig 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.