Eten
Teigera
16-01-2026 om 08:48
Gisteravond heel gezellig in een Syrisch restaurant bijgepraat met vriendin. Vooraf allerlei starters: de fattoush en baba ganousch vond ik het lekkerst. Hoofdgerecht waren geroosterde spiezen (gehakt, kip). Bij de koffie kregen we nog een mij verder onbekend toetje van het huis, al met al erg lekker gegeten.
Vandaag lekker rommelen in huis, ben vrij op vrijdag. Ga iig een bananenbrood bakken voor de frutjes en een tortellini-ovenschotel voorbereiden voor vanavond. Vanavond met lief een kaasproeverij (cadeautje van z'n verjaardag laatst), de oppas komt dan met de frutjes eten dus ik bereid het voor, hoeft ze het alleen maar in de oven te schuiven.
afrodite05
16-01-2026 om 11:46
Hier is de influencer nu echt ziek geworden, hij heeft al 3 setjes kleding erdoor gejaagd... gelukkig lijkt hij nu de functie van de emmer te begrijpen. Maar mijn dagplanning loopt dus voor de tweede keer deze week volledig in de soep. Nouja, eerst moet hij maar weer beter worden.
Omdat de spinazie uit de diepvries ruimte moest maken voor het brood, eten we vanavond een ovenschotel van spinaziestamppot met gehakt en spekjes. Als ik er de puf voor heb, gaat er ui en knoflook bij, anders wordt het maar een beetje saai, overleven we ook wel.
anijsblokje
16-01-2026 om 18:20
De influencer kan ook even uitgeschakeld zijn (wat balen!) want hier wordt het opgebakken andijviestamppot, met rookworst.
GeorgieBrown
16-01-2026 om 19:11
Hi allemaal, ben ik ook weer eens. Was niet de beste tijd, maar ik ben er weer een beetje.
Vandaag maakte ik een soort japans/koreaansige rijstschotel. Met sesamboontjes, smashed cucumber, soja eitje, sticky bloemkool en wat kimchi.
MijnNaamIsHaas73
16-01-2026 om 19:30
GB. Fijn je weer te lezen.
Beterschap voor de influencer Afro, hopelijk is het gelukt om de schotel op te leuken.
Je syrische etentje klinkt goed Teigera!
Wij aten dus rostirondjes met snijbonen en varkenshaas in champignonroomsaus. Was erg lekker
Dolfje
16-01-2026 om 20:37
Ik had nog paksoi in de koelkast die op moest dus dus heb ik gewokt en daar de nasi goreng bij gedaan.
Ik had wat teveel pindasaus gemaakt dus de rest kan morgen mooi bij de hamburger en friet.
irmaladouce
17-01-2026 om 08:13
Hé GeorgieB 👋
Gisteren werden het hot-dogs met, naar keuze, gesnipperde rode ui, rauwe zuurkool, gefrituurde uitjes, ketchup, gele mosterd, dijon mosterd... the works. Daar kwam een bak sla/rauwkost bij.
Voor vandaag nog geen idee. Ga zo bsch doen. Mss iets met kip. Enchiladas ?
Moosey
17-01-2026 om 08:30
Lief maakte gisteren wraps met een bonen-tomatenprutje, geroosterde bloemkool, rauwe paprika en bosui. Ik maakte er een guacamole bij (heb weer eens een kistje avocado’s uit Portugal besteld, héérlijk zijn ze) en pakte nog wat kwark uit de koelkast. Was dus een heel compleet gebeuren terwijl we er niet vantevoren over hadden nagedacht, en het was echt héérlijk. En nog heel gezond ook (de wraps zelf waren ook nog ns volkoren) Moeten we echt vaker doen.
yette
17-01-2026 om 09:53
We zijn een weekend weg met mijn familie. Het leek me leuk om dat eens heel chique aan te pakken en dat bevalt prima
Gisteren koos ik vooraf paddenstoelenkroketjes met een seizoensalade en truffel-aioli gevolgd door op de huid gebakken zeebaars met kreeften-ravioli. Geen plek meer voor een desert.
Vanavond een 6-gangendiner hier in het hotel.
Maar nu eerst eens kijken wat het ontbijtbuffet biedt en hoe de sauna eruit ziet.
Teigera
17-01-2026 om 11:00
Fijn dat je er weer een beetje bent GB
Veel plezier yette, met je sjieke weekendje 
Wij genoten gisteravond van de kaasproeverij. Was echt leuk om eens mee te maken. Heel enthousiast personeel ook, echt leuk. Wel een klomp kaas in je maag daarna
. Vanavond maak ik orzo met spinazie en feta, citroen, pijnboompitjes.
afrodite05
17-01-2026 om 13:06
Teigera schreef op 17-01-2026 om 11:00:
Fijn dat je er weer een beetje bent GB
![]()
Veel plezier yette, met je sjieke weekendje
Wij genoten gisteravond van de kaasproeverij. Was echt leuk om eens mee te maken. Heel enthousiast personeel ook, echt leuk. Wel een klomp kaas in je maag daarna. Vanavond maak ik orzo met spinazie en feta, citroen, pijnboompitjes.
Ik las laatst ergens (hier?) dat thee drinken helpt bij de kaasklomp van kaasfondue, misschien had dat hierbij ook geholpen? Hopelijk is de klomp inmiddels geen klomp meer.
Klinkt goed Yette! (Totaal niet jaloers...)
Wij zitten nog steeds met een zieke influencer, helaas. Vanavond dus maar simpel: gebakken aardappelblokjes met sperziebonen en kipnuggets uit de airfryer. Die aardappelblokjes zijn jeugdsentiment: vroeger logeerde ik weleens bij een oude dame in de straat en zij bakte dan dit soort aardappelblokjes, van vers gesneden aardappelen. Ik ben benieuwd of ze net zo goed lukken als die van haar in mijn herinnering waren.
Voor man heb ik stoofpeertjes uit de diepvries getrokken voor erbij, gekookt in suikerwater door schoonvader dus zelf durf ik het niet aan. Maar die bak nam me teveel ruimte in beslag (terwijl hij niet eens vol zit) dus geen zin om die te bewaren tot na de bevalling. Nu past er tenminste weer een brood in de diepvries. Dat heeft een hogere prioriteit dan peertjes.
MijnNaamIsHaas73
17-01-2026 om 13:19
Veel plezier Yette!
Ik eet vanavond bij vrienden. Man bakt pannenkoeken voor zichzelf en de kinderen