Eten
irmaladouce
14-01-2026 om 10:03
Ik heb twee opties. Pittige vissoep (tomaten, rode paprika, uien, venkel, knof, pepertje, witvis, garnalen) met croutons en eventueel brood met kruidenboter, of een ovenschotel met zoete aardappel, tomaat, feta en rundergehakt. Wat ik niet kies voor vanavond, komt morgen op tafel.
Smulkruimel
14-01-2026 om 21:11
Kippedijen in een pesto achtige marinade, gebakken aardappeltjes met rozemarijn en rauwkostsalade.
anijsblokje
14-01-2026 om 22:55
Hier was het vanavond geroosterde pastinaak, wortel, zwarte bonenburger en (misschien met dank aan afrozoon, ik had er opeens zin in) appelmoes.
afrodite05
15-01-2026 om 06:45
Haha, dat kan op zijn cv: influencer sinds 2 jaar oud!
De kleine influencer was gisteren gelukkig alweer een beetje opgeknapt, hopelijk vandaag weer helemaal beter. Ik heb gistermiddag twee schalen lasagne met extra veel kaas gemaakt - die staan inmiddels in de diepvries voor in de kraamweken. Ook heb ik een grote portie chili con carne in het voren gemaakt. Daar eten we vandaag van (nog even kiezen of we dat met rijst doen of met stokbrood, of allebei) en de rest gaat ook in de diepvries. Dan wil ik alleen nog een keer Indiase kerriesoep maken voor in de diepvries en dan is het wel mooi geweest qua voorbereidingen op diepvriesgebied. Man is al wanhopig dat de diepvries vol ligt en dat er geen brood bij past, maar tetris is niet zo zijn ding, dus ik zal binnenkort eens naar zolder gaan om te kijken hoe en wat.
Teigera
15-01-2026 om 08:31
Ik ga vanavond uit eten met een vriendin, zin in. Lief maakt voor hem en de frutjes chili con carne, het zal eens niet - het favoriete eten "als mama niet thuis eet". Prima. Iedereen blij 
Dolfje
15-01-2026 om 11:30
Ik heb een bak nasi en en bak golden curry uit de diepvries gehaald voor vanavond. Net terug van een afspraak en moet zo nog even een pakketje ophalen dus ff voor lekker makkelijk gekozen.
Omdat ik niet weet hoe het morgen loopt met een klusser over de vloer net een zak friet gehaald en sla en ik heb nog hamburgers in de diepvries dus dat is ook meteen geregeld.
irmaladouce
15-01-2026 om 12:12
irmaladouce schreef op 14-01-2026 om 10:03:
Ik heb twee opties. Pittige vissoep (tomaten, rode paprika, uien, venkel, knof, pepertje, witvis, garnalen) met croutons en eventueel brood met kruidenboter, of een ovenschotel met zoete aardappel, tomaat, feta en rundergehakt. Wat ik niet kies voor vanavond, komt morgen op tafel.
Gisteren werd het de vissoep, dus vanavond de ovenschotel met zoete aardappel : een makkie want die hoef ik alleen nog in de oven te schuiven en op te eten. Mss maak ik er nog een bordje sla/rauwkost bij.
Dolfje
15-01-2026 om 18:51
Dolfje schreef op 15-01-2026 om 11:30:
Ik heb een bak nasi en en bak golden curry uit de diepvries gehaald voor vanavond.
Bij de golden curry zaten noedels wat ik dus pas zag toen het ontdooid was. Dus de bak nasi blijft in de koelkast en eten we morgen met ik denk saté ( die ik nog moet halen) en dan zaterdag de friet en hamburgers.
ToetieToover
15-01-2026 om 19:00
Vriendlief kookte en zijn favoriete aardappelpuree verscheen uiteraard op tafel. Speciaal voor mij zalm erbij en voor hemzelf worstjes. En (winter)postelein als groente, die ik door de puree geprakt heb
en hij at het separaat. Conform Fins gebruik was er honing-mosterd-dille saus bij de groente.
Hij houdt niet van koken, maar wil dat wel wat vaker doen als ik een drukke periode heb. Hij is van plan om binnenkort pyttipannu te maken (is iets met aardappels en worst, uiteraard) en ook kondigde hij aan gehaktballen in roomsaus te willen maken. Met aardappelpuree erbij, natuurlijk ![]()
MijnNaamIsHaas73
15-01-2026 om 19:05
Ik doe even een update: dinsdag werd er lasagne voor ons gemaakt.
Gisteren aten we caesar salade met friet uit de airfryer.
Vandaag was het plan eigenlijk sperziebonen met rösti rondjes en varkenshaas in champignonroomsaus. Maar ik was vergeten dat man vandaag niet thuis eet en dan was het teveel + maar 1 iemand die het waardeert (ik
). Dus dat schuift door naar morgen.
Ik had vanavond ook niet veel puf dus sushi besteld. Dat werd zeer gewaardeerd maar wel te weinig bevonden dus toen nog een doosje bitterballen in de airfryer gegooid. De kinderen hebben die van hun op een boterham gegeten.
Zometeen een punt Limburgse vlaai bij de thee als kers op de taart van mijn onverantwoord moederschap 😬
Smulkruimel
15-01-2026 om 21:55
Zelfgemaakte kippesoep die een buurvrouw kwam brengen. Stokbrood met kruidenboter en paturain erbij en klaar! Lekker en makkelijk!
Moosey
15-01-2026 om 22:23
Haas
Lekker hoor, moet kunnen.
Ik n gister restjes mee van werk en die aten we vandaag: aardappelsalade met makreel en risotto met eend. Was fijn want leeg was gaar en ik tegen de tijd dat ik thuis was ook wel zo’n beetje.
Dolfje
15-01-2026 om 22:48
Smulkruimel schreef op 15-01-2026 om 21:55:
Zelfgemaakte kippesoep die een buurvrouw kwam brengen. Stokbrood met kruidenboter en paturain erbij en klaar! Lekker en makkelijk!
Heerlijk!