Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik weet het nog niet, nog steeds beiden niet fit. Dus misschien duik ik wel weer de diepvries en voorraadkast in. Heb ook niet zo'n zin om door de sneeuw naar de supermarkt te banjeren.

Ik heb mijn vriezer schoongemaakt (het vriest eindelijk eens als ik zin en tijd heb) en daarin vond ik koolraap in kaassaus. In zo’n glazen ‘van diepvries naar oven’-bakje. Vriendlief wil daarbij wel aardappelpuree maken en worstjes grillen. Jawel, gewoon buiten in de sneeuw, onder de overkapping.

Fijn, de hele vriezervoorraad staat weer op een lijstje. Nou nog netjes bijhouden 

Ik heb pinsa liggen en picnic is gisteravond geweest dus ook rucola en geitenkaas en tomaten dus dat wordt het met soep uit zak. Al heb ik ook nog wel soepgroenten in de diepvries dus kan ook nog wel groentensoep maken met orzo of zo als ik zin heb.

Ik heb voorgesteld om beefburgers te maken. Op buns, met voor de liefhebbers cheddar en bacon. En alle andere "trimmings" natuurlijk. Met aardappelwedges uit de oven en sla. Weet nog niet wie er meeëet. De jeugd zit al twee weken op de bieb hele dagen zwaar te blokken voor de semester-examens die half januari beginnen...

Dat wordt vast enorm gewaardeerd, Irma! 

Hier aten we gisteren een linzen-aardappel-broccoli-curry die erg lekker was (met rozijnen als verrassend element) en vanavond de andere helft van de spinaziequiche van een paar dagen geleden, met een salade erbij en rijst. 

@teigera: Ben jij degene die soms Pluimfeestburger eet, of verwar ik je met iemand anders? Ik overweeg het te proberen een keer, ze zijn in de aanbieding bij mijn supermarkt komende week: 1+1 gratis. 

anijsblokje schreef op 03-01-2026 om 20:44:

@teigera: Ben jij degene die soms Pluimfeestburger eet, of verwar ik je met iemand anders? Ik overweeg het te proberen een keer, ze zijn in de aanbieding bij mijn supermarkt komende week: 1+1 gratis.

Nee klopt, die komt hier weleens op tafel! Eten wij op een broodje, with all the trimmings 

Ik zou zeggen kopen.

Gisteravond al pompoensoep gemaakt. Vanavond eten we die, dan roer ik er nog wat room doorheen, en maak een topping van gebakken pitjes, panko en salie. Aan tafel (voor wie wil) kan er wat n'duja doorheen. Erbij kleine kaasbroodjes uit de oven. 

Vandaag staat er verse linguine met panicaut-paddenstoelen en een sjalotje in een lichte roomsaus op het menu. Peterselie en vers geraspte Parmezaan erover en ovengepofte kerstomaatjes erbij.

Wegens verkeerde planning heb ik geen eten voor vanavond bedacht en de appie komt morgen pas. Ik zou nu kunnen besluiten om naar de winkel te gaan, maar we kunnen ook gewoon nasi eten. Er ligt nog boemboe in de diepvries, we hebben genoeg eieren, er ligt tomaat in sambal gorengsaus en er is nog een zakje zelfgemarineerde kipsaté. Dat plus nog alle houdbare extra's die standaard in de kast staan, wordt een prima maaltijd, lijkt mij.

Ik kookte gister bij bejaarde vriendin, venkelrisotto, lamsfilet en sla. Was lekker. Vanavond nog geen idee, ik denk dat lief het mag verzinnen. 

Maak vanvond niet veel bijzonders: patat, Tomaten salade, en kip. Voor mijzelf de rest van de Aubergine van gisteren. 

Teigera schreef op 04-01-2026 om 08:48:

Gisteravond al pompoensoep gemaakt. Vanavond eten we die, dan roer ik er nog wat room doorheen, en maak een topping van gebakken pitjes, panko en salie. Aan tafel (voor wie wil) kan er wat n'duja doorheen. Erbij kleine kaasbroodjes uit de oven.

Dit klinkt erg lekker, Teigera !

Voor man is zondag frituurdag, maar heb er geen trek in dus voor mij nasi met kipsate uit de vriezer. Wat kroepoek en een gebakken eitje erbij. En meteen even wat nieuwe nasikruiden maken zodat ik deze week weer een nieuwe pan nasi kan maken.

Vandaag eten we linzensoep met zadencrackers en hartige yoghurt. 

Later nog een ovenschotel, die ga ik zometeen met het lunchkoken alvast klaarzetten: witlof bakken in de (ovenbestendige) pan, ham erbij, restje aardappelpuree daar overheen en kaas. Deksel op de pan en buiten laten wachten. Handig, zo’n hele grote koelkast buiten 

Hier ook pompoensoep, maar met oa kikkererwten erdoor en harissa. We zitten goed weer goed in de peulvruchten deze week! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.