Eten
Kaaaaaaaatje
02-01-2026 om 11:22
Ik zit nu nog in de fase dat ik me aan het inlezen ben. Mijn huisarts had het ook over een arts hier in de buurt die zich hier mee bezig houdt en goede resultaten behaalt met Hashimoto en glutenvrij eten, dus misschien wil ik daar eerst heen. Ik vind het nogal veel impact hebben. Ik moet zo'n beetje elke maaltijd aanpassen.
Ted68
02-01-2026 om 13:12
Vervelend Kaaaaaaaatje....
Ik maak een grote pan Ossobucco Milanese. Heb er zelfgemaakte tagliatelle bij. Maar weet niet of iedereen mee eet....
Dolfje
02-01-2026 om 14:59
Ik vond nog van die wraps /piadines in de kast en maak daar een soort van quesadillas mee met rauwe ham voor na de soep.
yette
02-01-2026 om 15:05
Ook hier is weer eens onduidelijk hoeveel eters er zijn. Er staat een pannetje bolognesesaus te pruttelen. Mochten er meer eters dan porties zijn, dan flans ik nog een voedzame salade in elkaar en misschien iets creatiefs met afbakstokbroodjes.
Dewi-Sri2
02-01-2026 om 15:07
De pan bagnat was een daverend succes bij echtgenoot. Ik vond hem ook heel lekker, maar lastig dat de grootte van mijn mond niet overeenkomt met het formaat van het brood, dus dat werd een enorme knoeiboel.
Vanavond de rest van het brood en verder allerlei hapjes van restjes:
gyoza, tonijn, hardgekookt ei, sla... ik denk dat ik maar een salade
niçoise maak, want de sperzieboontjes moeten op en de olijven ook. Raar gedoetje natuurlijk midden in de winter, maar wij hebben net nog een tijdje in de zon op het terras gezeten, dus ik buig lekker tegen de
seizoenen in.
Kaaaaatje, heel veel sterkte, ik hoop dat het snel beter met je gaat.
Welkom Smulkruimel, schrijf lekker mee als je er zin in hebt. We laten het allemaal wel eens een tijdje afweten, zonder enig schuldgevoel. Dit is een topic voor als je er zin in hebt en zo niet, lekker even laten zitten.
ToetieToover
02-01-2026 om 15:44
Kaaaaaaaatje schreef op 02-01-2026 om 11:22:
Ik zit nu nog in de fase dat ik me aan het inlezen ben. Mijn huisarts had het ook over een arts hier in de buurt die zich hier mee bezig houdt en goede resultaten behaalt met Hashimoto en glutenvrij eten, dus misschien wil ik daar eerst heen. Ik vind het nogal veel impact hebben. Ik moet zo'n beetje elke maaltijd aanpassen.
Sterkte Kaatje, ik eet al tientallen jaren glutenvrij, heel strikt, dat betekent: inclusief uitsluiting van kruisbesmetting.
ToetieToover
02-01-2026 om 17:16
Vandaag eten we snijbonen en bimi met glutenvrije brown basmatirijst en ‘snelle’ pindasaus (0%pindakaas+knoflook-gember-sereh+glutenvrije sojasaus en sweet chilisaus+ kokend water). Gebakken eitjes erbij. Wortelsalade erbij.