Eten
Dewi-Sri2
01-01-2026 om 15:43
Ik ben dat gezooi met pannenkoeken zat, vanavond nog wat gyoza en rijst en wat clafoutis met kersen. En misschien een blobje slagroom. Dan is het wel weer mooi geweest, dit jaar. Hoewel, misschien morgen nog een pan bagnat voor de lunch. Nu al zin in. Even afbouwen van de feestdagen.
Koreveen
01-01-2026 om 17:00
Het was erg gezellig gisteravond. Lag om half 3 in bed.
Vanmiddag met 2 buurtjes de Nieuwjaarsduik gedaan in onze wijk. Ook al zo’n fijne traditie. Het was erg koud maar toch lekker om gedaan te hebben. Daarna de leftover oliebollen en appelflappen met warme chocolademelk opgesmikkeld met de buren.
En nu lekker op de bank oudejaarsconference kijken. We eten vanavond erwtensoep die is overgebleven bij de duik. Handig als je buurvrouw in de organisatie zit.
Heftig bericht inderdaad vanuit Zwitserland, Irma en Ted.
Iedereen succes met bijkomen
anijsblokje
01-01-2026 om 18:47
Hier ook het jaar ingeluid in het land van Irma en Ted, met het heftige nieuws dus. En in NL ook van alles aan de hand, mensen overleden, veel gewonden, de Vondelkerk afgebrand... Wat heftig dat je man is opgeroepen om te komen werken, sterkte ook voor hem daarbij.
Mijn geliefde kookt vanavond. Ik verwacht eigenlijk dat hij zo roept dat we kunnen eten. Hij maakt volkoren penne (gelukkig afgelopen week net de hand weten te leggen op het laatste pak! Ze zijn hier niet zo volkoren minded, maar zowel de fussili als de penne heeft nu (nog steeds) lege schappen) met een saus van ansjovis, tomaat(blokjes), paprika, courgette, gedroogde tomaat, knoflook...en parmezaanse kaas erover. Het komt een beetje neer op "maak een saus van alles wat we hebben"!