Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Heb net iedereen uit huis gezet…. Allemaal naar de kerstmarkt…. Zet zo de Boom op, omdat we morgen Kerst vieren. Heb voor vanavond een vuurtje in de tuin geplant, met worst en slangenbrood. En Glühwein. Moet voor morgen nog pide deeg maken, en eigeel invriezen

Hier zal de kerst wel in het water vallen. Echtgenoot ligt ineens met hoge koorts op bed, hoest zich weer van de been, knalt van de koppijn en heeft nergens zin in. Hij is de hele dag zijn bed niet uitgekomen, ook al zo'n veeg teken.
Die kerst op zich kan me niet schelen, die schuiven we wel op, we zijn toch maar met z'n tweetjes (en de rodekool ligt in de vriezer), maar ik vind het een beetje eng, temeer daar hij COPD heeft. Ik hou het in de gaten en voer hem water. 
OT: als hij vanavond niks hoeft, troost ik me wel met instant noodles, ook al weer drie jaar geleden. Of misschien wel een broodje knakworst, ook al zo'n guilty pleasure. Bij hem probeer ik er dan wel een licht groentesoepje in te krijgen,

Oei, dat klinkt niet fijn Dewi. Hopelijk voelt je echtgenoot zich snel wat beter.

Ik kom weer eens langs, zo druk geweest afgelopen week dat ik vooral uit de vriezer heb opgewarmd
Vandaag wordt het dit: https://www.kokenmetkarin.nl/2021/12/14/wortelsoep-met-knoflook/ met knoflook/koriander naandippers.

Klinkt als hetzelfde virus wat lief te pakken had Dewi. Dat is ie dan wel even zoet mee, dus van mij heeft een week koorts gehad (en uiteindelijk ook antibiotica wegens een ontsteking ergens eroverheen) en nu begint ie op te krabbelen. Maar wel nog steeds hoest. Balen

Ik heb voorbereidingen getroffen voor het stollenfestijn vandaag, nu nog maar duimen dat de mixer het trekt (nog steeds geen vooruitgang in de nieuwe mixer aan de praat krijgen) We gaan het morgen zien. Lief kookt een mexicaansig prutje met lupinebonen. Ik ben benieuwd. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.