Eten
irmaladouce
02-12-2025 om 10:39
Ted68 schreef op 02-12-2025 om 09:27:
Ik maak vandaag gevulde witte kool bladeren, in tomatensaus. De kool vul ik met rundgehakt en bloemkoolrijst.
Dit zie ik steeds op instagram voorbijkomen en lijkt me lekker ! Wel arbeidsintensief, denk ik.
Ik ben ff helemaal klaar met koken. Vandaag dan maar gerookte zalm, avocado, zachtgekookt ei (mij lukt pocheren niet). Met toast. En een restje sla/geraspte wortel. Mss kook ik nog rijst en wordt t een poké bowl (en heb ik toch weer gekookt).
MijnNaamIsHaas73
02-12-2025 om 11:38
Dat klinkt fantastisch Yette!
Vanavond wordt er voor ons gekookt. Lasagne, lekker en heerlijk om zo aan te kunnen schuiven na een werkdag
afrodite05
02-12-2025 om 11:54
Leuk, zo'n spontaan etentje, dat vonden de genodigden vast niet erg!
Wij eten vanavond gebakken aardappeltjes, sperziebonen en erwtjes en ik ga chipolataworstjes in tomatensaus maken.
yette
02-12-2025 om 12:03
Tsja, ik was aan het oefenen voor de feestdagen, vandaar
het waren recepten die grotendeels voor te bereiden waren en de ovenschalen met rijst en kip konden tegelijkertijd de oven in. Vond het wel een handige en lekkere combinatie die ook goed te doen is voor een grotere groep.
ToetieToover
02-12-2025 om 12:38
Jammer Haas, gedoe met de kinderen over het eten. Ik ben een stuk opgefleurd sinds ik alleen nog maar kook voor mensen die mijn smaak delen. Het zat me toch best dwars, achteraf gezien.
Vandaag soep van het restje geroosterde groenten van gisteren, gepureerd met behulp van een pot bouillon en kruidenolie.
Vanavond weer soep, wegens niet nadenken over de planning.
Ik heb gisterenavond al ribollita staan koken. Met palmkool, witte bonen, the works.
Vriendlief vindt dat worst bij bonensoep hoort en kondigde aan buiten worstjes te gaan grillen. Alweer! Soep en worst is hier dus het thema. ![]()
Dewi-Sri2
02-12-2025 om 12:39
Gisteren met opzet een te grote pan noedels met groenten en garnalen gemaakt, zodat ik vanavond alleen maar hoef op te warmen. Vanmiddag ga ik amandelspijs maken voor een amandelstaaf, want die heb ik hier nog nooit gezien en dat vind ik met sint (niet dat we dat vieren) en kerst toch wel erg lekker.
Bellebelle
02-12-2025 om 13:41
Ik had gisteren sticky aubergine gemaakt, ik vond het een bewerkelijk recept waarbij de aubergines eerst gekookt moesten worden en dan gebakken met teriyaki saus. Die saus had ik toevallig niet in huis, vergeten te halen, dus die heb ik nog maar even gemaakt. Al met al een hoop werk, veel pannen en dus veel afwas. Als iemand een makkelijk recept heeft, houd ik me aanbevolen. @yvette, dat klinkt allemaal heerlijk.
MijnNaamIsHaas73
02-12-2025 om 18:27
ToetieToover schreef op 02-12-2025 om 12:38:
Jammer Haas, gedoe met de kinderen over het eten. Ik ben een stuk opgefleurd sinds ik alleen nog maar kook voor mensen die mijn smaak delen. Het zat me toch best dwars, achteraf gezien.
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik vind eten gewoon heel belangrijk (wij allemaal hier denk ik
). En dus frustrerend dat we minder gevarieerd, gezond en avontuurlijk eten dan ik zou willen
afrodite05
02-12-2025 om 18:41
MijnNaamIsHaas73 schreef op 02-12-2025 om 18:27:
[..]
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik vind eten gewoon heel belangrijk (wij allemaal hier denk ik
). En dus frustrerend dat we minder gevarieerd, gezond en avontuurlijk eten dan ik zou willen
Maar is dat ook niet een fase? Dat ze vanaf een zekere leeftijd wel meer lekker vinden / willen proberen?
MijnNaamIsHaas73
02-12-2025 om 18:43
afrodite05 schreef op 02-12-2025 om 18:41:
[..]
Maar is dat ook niet een fase? Dat ze vanaf een zekere leeftijd wel meer lekker vinden / willen proberen?
Het gaat idd in fases. Toen ze heel klein waren aten ze alles. En bij de oudste begint het ook wel beter te worden.
anijsblokje
02-12-2025 om 18:55
Wordt dit dan deels je feestdagenmenu, yette?
Hier vanavond ook opwarmen en niet koken: aardapels uit de oven, sperziebonen en zalm met mosterd, dille en citroen.
ToetieToover
02-12-2025 om 18:55
afrodite05 schreef op 02-12-2025 om 18:41:
[..]
Mijn kinderen waren een speciaal geval, die neigden naar ARFID en dat betekende heel veel moeite doen voor het geaccepteerd krijgen van heel weinig variatie. Vanaf baby hadden ze al geen goed werkend hongergevoel.
yette
02-12-2025 om 19:00
MijnNaamIsHaas73 schreef op 02-12-2025 om 18:27:
[..]
Hier is De Vader de moeilijke eter. Als we een kliek voor hem over hebben, eten ik met de rest iets dat hij niet blieft. Zoals die kip gisteren. Wij hadden een feestmaal, hij een bord boerenkool
Ted68
02-12-2025 om 19:12
Ik had vroeger echt 5 zeikerds als het ging om eten....En gelukkig sinds de puberteit ging het beter....dus er is nog hoop.....
De gevulde koolbladeren waren erg lekker, maar wel veel werk!
Dolfje
03-12-2025 om 08:25
Ik heb een zakje met een currypoeder van een toko hier. Geen idee hoe het smaakt maar er staat HOT op de verpakking. Dus man moest het hebben.
Er moet kip en in elk geval tomaten in. De rest weet ik zo even niet. We eten het met gele rijst.
Mocht ik het te heet vinden gaat de rest voor man in 1 persoonsbakjes de diepvries in