Eten
Broodjebrie
28-11-2025 om 09:24
ik heb vanavond een verjaardag dus ik denk dat ik vanavond maar soep met een broodje eet.
afrodite05
28-11-2025 om 10:36
Beterschap Ted!
Ik ga een soort ovenschotel maken, van aardappelschijfjes, ui, paprika, courgette, spekjes en ei. En dit keer wél een stukje bakpapier in de ovenschaal, want ik moet elke keer schrobben na zo'n schotel en daar heb ik geen zin meer in.
Ik heb trouwens onlangs zitten kijken naar de specificaties van de oven die in de nieuwe keuken komt en daar werd ik helemaal blij van. Eindelijk past er weer een fatsoenlijk formaat roosters en bakplaten in, meer dan 40x30 cm. 2026 wordt de zomer van zelfgemaakte pizza's, flamkuchen, grote batches cakejes en koekjes en andere grote dingen die in de oven kunnen! Tot die tijd bikkel ik door met m'n combimagnetron waar alleen een draaiplateau van 25cm doorsnede in past, waardoor dat soort dingen in kleine batches moet, wat veel meer tijd kost.
Venusss
28-11-2025 om 13:34
Ik zou mijn oven ook niet kunnen missen! Combi magnetron klinkt zo handig, want 1 apparaat. Maar mijn ovenschotels zouden daar nooit inpassen ![]()
Wij gingen gisteravond onverwachts uit eten. Ik had gezien dat mijn favoriete schoenenwinkel Black Friday deals had en ik heb nieuwe laarzen nodig. Dus na werk naar die winkel, maar niks gevonden wat me aansprak. Het was daarna al laat en we hadden trek en belandden in een Oriental Fusion restaurant. Shared dining concept. Genoten van pittige Koreaanse kip met knoflook, Iraanse kip met saffraan, aubergine met tofu en zwarte bonensaus, pittige aubergine in een tomatensaus en nog een kipgerechtje wat zoetzuur-achtig was. Daarbij witte rijst. Het was allemaal even lekker!
Vanavond eten we nog een restje gebakken noedels met vega gehakt en de soep voor morgen heb ik alvast gemaakt: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1193518/zuid-amerikaanse-maaltijdsoep-met-kip-en-bonen
Net geproefd, aanrader!
Dolfje
28-11-2025 om 13:38
Hier ruikt het lekker naar de erwtensoep. En heb net spekjes uitgebakken die doe ik er op het laatst met een rookworst in stukjes door. Verder geen vlees dus het mag officieel geen snert heten geloof ik maar zo is het hoe ik het lekker vind. En als we gaan eten in elke kom een lepel sambal 
Koreveen
28-11-2025 om 19:04
Krijg ook zin in erwtensoep. Zal binnenkort ook de slowcooker aanslingeren.
Gisteravond heerlijk gegeten: oa gyoza, coquille, tonijntataki, Koreaanse kip. Dat was allemaal heel smakelijk. Jammer dat de toetjes erg tegenvielen. Hazelnootparfait was een soort kleffig cakeje en de tiramisu was zompig.
Lief voelt zich gelukkig wat beter. Dank allemaal voor de beterschap ‘s wensen dus ik heb kip met rijst en groenten gemaakt in milde terriyaki saus
yette
28-11-2025 om 19:47
Wij aten Ceasar salad en een pittige plaatpizza met salami, pepperoni en nduja.
ToetieToover
28-11-2025 om 22:35
Vandaag aten we bonensoep, met karbonade en veel (vers geoogste) aardpeer, knolselderij, prei, bleekselderij en haver. Harde worst erdoor. Smaakte goed, met hartige yoghurt, verse groene kruiden en grove broodcroutons.
Lekker, sambal in snert! Vriendlief is van mening dat erwtensoep Fins is en doet er vervolgens veel mosterd in om het ‘Fins’ te maken. Er zit er veel bonensoep in de vriezer, dus snert staat voorlopig niet op het menu. Dat kan ik namelijk alleen in grote hoeveelheden maken en de vriezer zit al vol.
Teigera
29-11-2025 om 10:24
Gisteravond pannenkoeken gebakken. Eigenlijk is het vandaag Sint Pannenkoek, maar vanmiddag heeft jongste z'n kinderfeestje en ik denk niet dat ik daarná de puf nog heb om pannenkoeken te gaan bakken. Vanavond dus een snelle maaltijd: tagliatelle met zalmpesto-saus, met zongedroogde en gewone tomaten en broccoli.
Bellebelle
29-11-2025 om 10:27
Wij aten gisteren quiche met broccoli en brie. Het koken was een kleine hindernissen race. Ik had gepland vroeg thuis te zijn, maar het overleg met mijn collega duurde toch wat langer dan gepland. Man belde dat de eieren op waren, want zoon had 's middags onverwacht cake gemaakt. Toen ben ik op weg naar huis langs de supermarkt gefietst, het was inmiddels bijna half zes. Uiteraard ongelooflijk druk in de supermarkt, sommige schappen waren bijna leeg, het leek wel alsof de winkel geplunderd was. De quiche moest ook nog een tijdje in de oven, dus het duurde even voordat we konden eten. Daarna wel een heerlijke vrijdagavond gehad, gezellig met het hele gezin een spelletje gespeeld.
Herfstappeltaart
29-11-2025 om 12:17
Vanavond een ovenschotel met aardappelpuree, rodekool met appeltjes en rundergehakt gekruid of het hachee is 😉. Ik ben bijna klaar, vanavond alleen nog in de oven schuiven. Ik heb er nu al zin in met dit weer.
anijsblokje
29-11-2025 om 14:17
Vanavond staan hier geroosterde aardappels met schil, sperziebonen en een zwarte bonenburger op het menu.
MijnNaamIsHaas73
29-11-2025 om 15:39
Wij eten vanavond mosselen. Voor de lusiknies schuiven we een pizza in de over.
Gisteren wegens weinig tijd soep en brood met 2 kroketten (uit de airfryer) gegeten.