Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Jeetje, 8 alweer Teig! Time flies. En het is écht waar : als je ouder wordt gaat het allemaal nog veel sneller... (pff... nog 2 jaar en ik mag met pensioen...).

Beterschap voor alle lappenmanders !

Gisteren aten we quinoa-pilav met kip en veel groenten. Vandaag wordt het een ovenschotel met zoete aardappel, tomaat, feta et mozarella.

Verder ben ik wat ideëen aan t verzamelen voor 20 décember. Dan vieren we 3 verjaardagen en JV en verkering hebben om Indiaas gevraagd. Hoofdgerecht wordt rogan josh en/of sembharachi kodi (garnalen curry), rijst, naan, raita, chutney. Voor verdere bijgerechten denk ik aan Indiaase rode uiensalade en geroosterde wortels met kardamom en koriander.

Nu zoek ik eigenlijk nog inspi voor een Indiaas getint apéro/voorgerecht en toetje. Iemand suggesties ?

Ik zou papadums vooraf doen met pickle tray, dat pakken wij tenminste altijd als voorgerecht 
Is ook niet zo machtig.

Toetje geen idee, ik ben meer van de hartig.

Ik zou ook papadums doen, met de bekende munt-koriander saus en bijvoorbeeld yoghurtsaus. Toetje wat wij altijd nemen is een lassi, lekker fris na een Indiase maaltijd. Is ook makkelijk van tevoren al te maken

Oh ja Lassi dat heb ik inderdaad wel eens na gehad.

Dolfje schreef op 27-11-2025 om 09:26:

Ik zou papadums vooraf doen met pickle tray, dat pakken wij tenminste altijd als voorgerecht
Is ook niet zo machtig.

Toetje geen idee, ik ben meer van de hartig.

Jaaaa, goed idee ! En niet te ingewikkeld. Ik was papadums helemaal vergeten.

En lassi is ook een goeie, maar... ik vrees dat dat er bij JV niet ingaat (die heeft iets tegen yoghurt).

Iets met mango mousse of sorbetijs bijvoorbeeld zou ook wel passen denk ik. 

Jeetje, allemaal zieken... beterschap! En Teigera: gefeliciteerd! Heeft hij de tiramisu ook zelf gekozen als toetje? Dat zou ik niet snel verwachten van een 8-jarige 

Wat het Indiase maal betreft: ik heb een lekkere Indiaase kip kerriesoep van deze site standaard in mijn repertoire. https://indiaweb.nl/indiase-keuken/recepten-indiase-soepen2/ Het gaat om de tweede. Nagerecht zou ik niet zomaar weten, je zou iets met (tropisch) fruit kunnen doen of sorbetijs ofzo. Of als een soort grand dessert van alles wat, dus fruit, ijs, mousse. Lassie ken ik niet (ja, de hond, maar dat bedoelen jullie vast niet), maar misschien kan dat er ook bij. En/of Indiaas gebak?

Oja en wat wij eten vanavond: die Italiaansige sukadelapjes dus (zijn goed gelukt!) met pasta en sperziebonen. 

Het is echt snertweer buiten. Dus snert vandaag. Ik doe lui en doe erwtensoep uit blik. Boeit mij eventjes niet

@afrodite: ja, ik heb twee smulpaapjes opgevoed, ze vinden respectievelijk panna cotta à la mama (witte chocolade-panna cotta met frambozencoulis) en tiramisu het absoluut lekkerste toetje ever. Dus prima. Ik zat hem al te plagen, bestel je nou koffie op je verjaardag  ?
@irma: nog twee jaar vóor je pensioen, tjee, dat lijkt me gek! Onion bhaji is mijn favoriete voorgerecht als ik Indiaas eet, zo lekker. Met een fris munt-dipje erbij. Een dessert bestel ik nooit bij een Indiaas restaurant, khulfi enzo vind ik niet superlekker. De suggestie van dolfje, sorbetijs, vind ik een hele goeie!

Ik stem ook op de uienbhaji met kikkererwtenmeel uiteraard. Moet ik nodig eens maken. Maar vandaag wordt het een snelle maaltijd: kimbap (k&k), wilde spinazie, garnalen, dip erbij van sojasaus, specerijen en sesamolie. 

Hier wordt het ook erwtensoep maar dan wel zelfgemaakt. Picnic komt over een uur of wat en dan kan ik aan de slag.
We eten er een  foccacia met kruiden bij die ligt nog in de diepvries.

Hé Afro, die site ken ik. Daarvan maak ik (ongeveer) de masoor dhal en palak dhal.
Bhaji, samosa en dat soort spul haal ik wsch wel K&K, anders heb ik te veel werk...

Vandaag "iets" met kabeljauwhaasjes. Liefst uit de oven. En dan aardappelpurée erbij en een of andere groente.

Iedereen mag zelf koken; ik ben helemaal niet fit, snotverkouden, en proef niets. De koelkast is gevuld….

Beterschap Ted..
Man voelt zich wel weer ok gelukkig, ik ben vooral moe. Ik hou een beetje mijn gemak vandaag. Misschien een rondje buiten wandelen als het droog is tenminste.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.