Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik maak een noedel/wonton soep met taugé, paksoi en kastanjechampignons en erbij pittige gehaktballetjes die ik nog in de diepvries heb waarvan ik me nu bedenk dat ik die er nog niet uit had gehaald. En kimchi. Denk dat ik een nieuwe verslaving heb 

Sterkte, Ted!

Leuk, Yette, hopelijk gaat het goed en hebben jullie het allemaal naar je zin. Ik kan me haast niet voorstellen dat zoon ons ooit uitnodigt om bij hem te komen eten. Hoewel, hij serveert nu weleens plastic erwtjes uit zijn keukentje die wij dan moeten eten. En als het te echt lijkt, zegt hij: "Neehee, niet echt eten, zó doen" en dan gaat hij smakken met de erwtjes op 5 cm van z'n mond 

Ik moet nog even kijken wat ik vanavond op tafel zet, afhankelijk van hoe de dag loopt. Ik heb net het ziekenhuis gebeld omdat ik me niet goed voel, zit te wachten op het terugbellen na overleg met de gyn. Als ik gewoon op tijd thuis ben, kook ik snijbonen met gebakken aardappeltjes en kipschnitzel uit de airfryer. Een plan B heb ik eigenlijk niet, dus hopen dat ik niet hoef te blijven ofzo. 

Afro hopelijk gaat alles goed en hoef je inderdaad niet te blijven daar 

Dubbel Yette, fijn dat zoon jullie uitnodigt, maar ook spannend of het niet teveel is voor hem. Ik hoop dat jullie allemaal een fijne avond hebben!

Schattig Afro van die erwtjes! En vervelend dat je je niet goed voelt. Hoeveel weken ben je nu? Sterkte!

Ik weet niet wat man vanavond op tafel tovert. Meest iets fast-food achtigs

Wij hadden gister een heerlijk dagje grote stad, beetje tweedehands kleding geshopt, in een heel echt café gezeten waar ouwe kerels zaten te kaarten en aan het biljarten waren, en heel lekker Afrikaans (Eritrees) gegeten en toen nog even op bezoek geweest bij een familielid met een fantastisch nieuwbouw appartement op een hele gave plek. Was allemaal erg leuk. 
vanavond ga ik naar een concert in een andere grote stad, nog even bedenken wat ik met eten doe. 

Wat een eer dan, dat jullie weer uitgenodigd zijn bij jullie zoon, yette. 
Afro, hopelijk is er een goed plannetje van de gynaecoloog. Goed dat je gebeld hebt, ik duim voor snelle geruststelling en niets geks aan de hand. 

Hier heerlijke gerookte aubergine geluncht. Eens bedenken hoe ik dat zelf kan maken. Vanavond pizza, met oa rauwe ham en tomaat. Salade erbij voor de balans.

Sterkte afro! Hopelijk valt het mee.

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1201664/tajine-met-gehaktballetjes-en-cherrytomaten Dit wordt um vanavond, alles al voorbereid. Ik ga me niet helemaal aan dit recept houden. Heb geen tajine en ook niet zo'n zin in dat dakpansgewijs gedoe. Alles in de hapjespan mikken zo en stoven maar

Heb vanmiddag op mijn werk met „de wilde kerels“ een spinazie taart gemaakt…. Was lekker. Vanavond heb ik voor man en mijzelf Trüffel ravioli( van de traiteur ). Met een entrecote  en wildsla

Gelukkig was het vals alarm. We hadden een sterk vermoeden van zwangerschapsvergiftiging, maar bloed en urine wezen uit dat daar gelukkig geen sprake van is. Wel ineens migraine, dat heb ik nooit gehad en kan een voorloper zijn van zwangerschapsvergiftiging, dus we moeten het wel goed in de gaten houden. Met de baby was alles goed, maar ik had niet anders verwacht door al het wilde getrappel. Ik zit nu op 25 weken, dus nog 14 weken (98 dagen!) voor ik verlost word. Pfff. 

afrodite05 schreef op 21-11-2025 om 18:42:

Gelukkig was het vals alarm. We hadden een sterk vermoeden van zwangerschapsvergiftiging, maar bloed en urine wezen uit dat daar gelukkig geen sprake van is. Wel ineens migraine, dat heb ik nooit gehad en kan een voorloper zijn van zwangerschapsvergiftiging, dus we moeten het wel goed in de gaten houden. Met de baby was alles goed, maar ik had niet anders verwacht door al het wilde getrappel. Ik zit nu op 25 weken, dus nog 14 weken (98 dagen!) voor ik verlost word. Pfff.

Wat fijn dat het meeviel Afro! 

Wij aten pitabroodje shoarma met rauwkost en gebakken groenten

Fijn dat het meeviel, al is migraine ook héél erg naar. Juist tijdens mijn zwangerschappen was ik helemaal migraine- vrij en wat voelde dat luxe zeg. 

Fijn om je te lezen Afro! Gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging.

Fijn Afro! Weet alleen de groente voor vanavond: man spruitjes(brrr) en voor mij broccoli…. De Rest komt uit de vriezer…

Rustig voort dan maar Afrodite! Hopelijk zonder al te veel 'gekkigheid'.

Ik had een heerlijk dagje gisteren, mooie tentoonstelling in een museum gezien, lekker lunchen en een beetje shoppen. Was gezellig. Daarna de cevapcici gemaakt, goed geslaagd. Vanavond wat simpeler: citroenrisotto met garnalen, sperziebonen en courgette - salade met restjes rucola en veldsla erbij.

Wij hebben vanmiddag een kinderverjaardag bij vriendin.Niet zo slim van mij om dan gisteren veel te laat naar bed te gaan want heb vette koppijn nu. Krijgen daar wat te  eten maar ik heb sowieso nog soep van gisteren en een hoop hapjes want ons bezoek had gisteravond afgezegd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.