Eten
Naminokurashi
20-11-2025 om 13:09
Vanavond Turks broodje met knoflooksaus, rauwkost, Adana kebab en nog een beetje knoflooksaus.
Vanmiddag de Turkse pizza gegeten. Gisteren alleen de gebakken aardappel schijfjes gegeten.
Nu nog kip en döner kebab over, bak rauwkost en 1 Turks broodje over van de mixed grill schotel van gisteren
Herfstappeltaart
20-11-2025 om 13:27
Soep van geroosterde tomaten, ui, bleekselderij en knoflook (bakplaat) met een geroosterde volkorenboterham. Toe yoghurt met gebakken appeltjes met kaneel.
yette
20-11-2025 om 16:14
Sterkte Ted!
Ik heb gisteren 'gele erwtensoep' met een Spaanse draai gemaakt (oa met chorizo en gerookte paprika). Dat eten we vandaag.
Edit: erbij twee verschillende panini: met kaas en nduja en met kaas en zhoug.
Dolfje
20-11-2025 om 20:32
Broodjebrie schreef op 20-11-2025 om 13:04:
[..]
Ik kende iemand die ook verslaafd was aan cola, die dronk dagelijks 1,5 liter..
Ik ken die meerdere, drinken beide misschien nog wel meer...
Dolfje
20-11-2025 om 20:34
Ik ben na 4 dagen zelf thuis " koken" en eten nu alweer inspiratieloos voor morgen.
Gelukkig kan ik zaterdag alweer ergens aanschuiven
GeorgieBrown
20-11-2025 om 20:37
Auwauwauw Ted, sterkte ermee!
Gisteren gingen we uit eten bij een Mexicaans restaurant. We hadden o.a. Ceviche van zeebaars, Enchiladas gevuld met bloemkool en mole, Birria van paddestoelen met refried beans, koolsla, koriander en ui, met tortillas en een tostada met tonijn tartaar. En Margarita's.
Vandaag had ik noedelsoep met miso, met bloemkool, lente ui en een uitje. En wederom smashed cucumber salad.
ToetieToover
20-11-2025 om 20:38
Vriendlief drinkt zoveel cola dat hij dat zelf altijd koopt bij de supermarkt, ik ga het niet sjouwen. Ik wil niet weten hoeveel liter hij drinkt, super ongezond in mijn ogen. Maar ik wil hem wel verrassen.
Vandaag aten we flatbreads met spicy pompoen (allerlaatste restjes), rucola, geklopte cottage cheese met knoflook, zest van 🍋 en bieslook.
Broodjebrie
20-11-2025 om 20:38
Dolfje schreef op 20-11-2025 om 20:32:
[..]
Ik ken die meerdere, drinken beide misschien nog wel meer...
Bizar he.. ik vind een colaverslaving ook net zo erg als mensen die dagelijks energydrank drinken. Al is dat laatste nog erger denk ik, uiteindelijk.
MijnNaamIsHaas73
20-11-2025 om 20:39
Ik probeerde eens wat anders, een recept van paulines keuken. Broccoli en zalm uit de oven https://uitpaulineskeuken.nl/recept/broccoli-uit-de-oven?epik=dj0yJnU9Q0Y1YzJnX2lzeVFaZlpwbWd4elhMR1pHUHYyaXBmVUMmcD0wJm49dHlOdkFzNEVpX3ZnOUlBNkZZa2hLUSZ0PUFBQUFBR2tmUnZJ
Man en ik vonden het wel geslaagd. Hoewel niet heel spectaculair. De kinderen vonden het helaas niks
Teigera
20-11-2025 om 20:53
Wij hadden een simpel agv-tje vandaag: ovengeroosterde gekruide bloemkool, gebakken aardappeltjes en een vega kaasschnitzel.
Broodjebrie
20-11-2025 om 21:43
ik had een bonenschotel: kidneybonen, erwtjes, paprika, tomatensaus. Heb nog wat over voor morgen, komt ook wel goed uit want heb in de avond een verjaardag dus even makkelijk
yette
21-11-2025 om 08:28
Vanavond zijn we uitgenodigd bij de oudste die hamburgers voor ons gaat maken. Gewoonlijk haal ik hem minstens eens per week op bij de wooninstelling om bij ons te eten. Het is lang geleden dat hij ons uitnodigde - hij schaamt zich voor de rommel in zijn appartement en krijgt epileptische aanvallen door overprikkeling. Nu heeft De Vader hem onlangs geholpen met opruimen en gaat het blijkbaar wel
Ben benieuwd (en fingers crossed dat hij relaxed blijft!)
Teigera
21-11-2025 om 08:59
Ik hoop dat het een gezellig etentje wordt yette!
Wij krijgen vanavond aanschuivers, maak flatbread met cevapcici, zure room en ajvar. Verder patatjes en een salade (of eigenlijk 2 - een met rucola komkommer tomaat en een met veldsla komkommer tomaat omdat niet iedereen hier in huis van rucola houdt).
irmaladouce
21-11-2025 om 09:18
Ik maak vandaag een grote pan klassieke bolognese-saus. Da's meer dan 100 jaar geleden dat ik dat maakte (ik ben er zelf niet zo dol op, heb liever andere saus over m'n pasta). Ik denk dat daar heel klassiek spaghetti bij komt. En vers geraspte Parmezaan. En sla natuurlijk.