Eten
afrodite05
13-11-2025 om 14:53
Ik ga risotto maken met verse spinazie en zontomaatjes. Op de planning had ik erbij bedacht kip uit de oven, maar daar heb ik geen zin in, want nog steeds heb ik een meeeeh-modus (hormonen?!). Ik heb man gevraagd of hij vega ook prima vindt, maar hij gaat er hamburgers bij bakken voor zichzelf en zoon. Ok. Eet ik lekker vega en dan laten we die kip in de diepvries. Mogelijk bak ik er nog wat champignons bij voor extra vulling.
MijnNaamIsHaas73
13-11-2025 om 16:27
Marin125 schreef op 13-11-2025 om 11:54:
[..]
Albert Heijn en Jumbo hebben kervel op hun website staan. Vers, in de vriezer en geloof ook gedroogd. Kan wel zijn dat het niet online is.
Ahja, bij AH gevonden! Kwam in mijn app niet naar voren omdat het nergens de winkel te krijgen is.
Ik bestel zelf nooit bij AH, even kijken iemand dat voor mij mee wil bestellen
GeorgieBrown
13-11-2025 om 18:52
Heerlijk Dolfje, even een beetje zon. Ik hoop dat het mee is gevallen met het weer!
Ik weet niet meer zo goed waar ik ben gebleven... Gisteren had ik na werk een afspraak voor een vaccinatie voor een werktrip vanaf volgend weekend. Daarna ging ik nog langs een opdrachtgever en ik was dus laat thuis. Ik at snel geroerbakte lof met tijm, gestoomde aardappeltjes met de laatste vissticks.
Vanochtend bij het opstaan voelde ik me nog wel okay, maar op werk gekomen voelde ik me opeens beroerd. Ws bijwerking van het vaccin. Dus vanmiddag naar huis gegaan. Ik eet zo comfort food. Pasta met courgette uit de oven.
ToetieToover
13-11-2025 om 19:02
Wij hadden gepocheerde eitjes met hartige yoghurt, crispy chili olie, aardappel/gele Linzenstoof met masala en avocadosalade met zoet-zure komkommer met uitjes.
Venusss
13-11-2025 om 19:15
Vandaag dit gemaakt: https://www.foodiesmagazine.nl/recepten/udonnoedels-met-gember-en-kip/ Was erg lekker en inderdaad snel klaar.
Ted68
14-11-2025 om 06:42
Gisteren aten we Pasta al Limone met kippevleugeltjes, en salade. Vanavond rendang met rijst en komkommersalade.
Dolfje
14-11-2025 om 08:18
Wij hadden ontzettend lekkere bruschetta en spaghetti met knoflook. Nou dat heb ik geweten vannacht want heb me toch slecht geslapen. Liggen zweten ook nog eens terwijl we de airco aan hebben. Kan echt steeds slechter tegen knoflook, pittig en alcohol sinds ik 50+ ben.
Vanavond waarschijnlijk naar een Indiaas restaurant. Dan morgen nog en zondag naar huis.
Teigera
14-11-2025 om 08:49
Vanavond 'hapjes': rauwkost met hummusdip, courgettesoep, vega nuggets en twee soorten quiche (die laatste gewoon k&k gescoord hoor, ben lui vandaag).
irmaladouce
14-11-2025 om 09:45
Toch weer serieus aan t koken geslagen, Ted !
Ik weet nog niet wat ik doe. Voor JV heb ik hotdogs en sla/rauwkost bedacht (goeie puntbroodjes en kalfsworstjes - with all the trimmings), dat kan mooi ff tussen thuiskomst en sport door. Man eet daar mss ook wel van mee, maar ik vind dat niet bij caloriearm passen, en eet wsch iets anders :
https://www.eatingwell.com/blueberry-banana-peanut-butter-parfait-11780240
Ik gebruik yoghurt nature en geen kaneel en honing.
En ik pik wat rauwkost en een half worstje mee.
irmaladouce
14-11-2025 om 09:48
Dewi-Sri2 schreef op 12-11-2025 om 19:55:
Hier een experiment: bladerdeegtaart met peer, blauwe kaas en walnoten. En shoot, ik ben de tijm vergeten, maar ik strooi er straks wel wat op. Ben benieuwd.
Als het lekker was, wil ik wel een recept (dan maak ik individuele taartjes als voorafje met kerst).
yette
14-11-2025 om 09:57
Gisteren heb ik een zeer goed gelukte variant verzonnen op mijn sowieso al lekkere (kuch!) spaghetti met pompoensaus - gewoonlijk maak ik het vegetarisch (gegrilde flespompoen met 8-10 teentjes gepofte knoflook en slagroom zijdezacht pureren en op smaak brengen en dan op tafel wat geroosterde pompoenpitten, gefrituurde salie en parmezaan) dit keer bedacht ik het met ietwat vlees (nduja door de saus en van de toppings verving ik de salie door krokant gebakken stukjes ontbijtspek).
Vandaag maak ik een enorme pan nasi met sambal goreng tempé en gebakken eitjes. Als het vanmiddag droog is, bak ik er buiten nog wat verschillende soorten kroepoek bij. Geen zin in een huis dat morgen nog steeds naar frituren ruikt.
ToetieToover
14-11-2025 om 17:03
Wij hadden een high tea in een volledig glutenvrij restaurant. Yay. Het was zo fijn om gewoon alles van de kaart te kunnen bestellen.
Naja dan vergeet ik maar even dat de havermelk niet glutenvrij was. Waarom heb je dan geen Elovena? Of glutenvrije sojamelk ofzo?! Anyway een cappuccino kan ook met koemelk natuurlijk.
Nu in de trein terug naar huis, geslaagd uitje wat mij betreft want we hebben ook nog een volledig glutenvrije patissier geplunderd. Dat wordt morgen onze “high brunch” als we naar Duitsland rijden.
We aten ook nog iets gezonds, eerder vandaag, ik zou het bijna vergeten zo saai als die aardappel-gele linzen-preisoep met zalm was 
MijnNaamIsHaas73
14-11-2025 om 17:12
Ik kan me voorstellen dat dat genieten is Toetie, als je je heerlijk kan laten verwennen zonder je af te vragen wat jij kan kiezen en zorgen te hebben of ze wel voorzichtig zijn in de keuken! Veel plezier in Duitsland.
Gisteren at ik een restje lasagne uit de vriezer dat ik eigenlijk woensdag voor de kinderen had bedacht. Man en kinderen aten zelfmaak wraps, met vega kipnuggets (ze hadden geen kipschnitzels), paprika, tomaat, ijsbergsla en kaas.
Vanavond maakt man caesar salade met frietjes