Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Had een verjaardag, en verrasend lekker: radijsjes en venkel van de gril

Hamburger en kipfilet en maïskolf van de bbq en man had een brood gebakken in de bbm en kruidenboter erbij.
Voor vanavond weet ik het nog niet.

Dolfje schreef op 21-09-2025 om 07:49:

Hamburger en kipfilet en maïskolf van de bbq en man had een brood gebakken in de bbm en kruidenboter erbij.
Voor vanavond weet ik het nog niet.

Hahaha wij gebruikten deze afkorting altijd voor "buitenbaarmoederlijke (zwangerschap)", dus ik moest even goed nadenken wat je bedoelde! 

Wij gaan vandaag (na lang vragen van zoon) op "vakantie" naar een waterval. Ik had gezegd dat we op vakantie wel een keer een waterval zouden bezoeken, maar dat is nog zo ver weg en ongrijpbaar voor een peuter. Dus: we gaan vanmiddag naar een park in een nabijgelegen stad waar een watervalletje is, en noemen dat vakantie . Daarna hebben we hem een ijsje beloofd, maar in de wijde omtrek was geen snackbar te vinden die softijs verkoopt waar je ook makkelijk kan parkeren, dus hebben we besloten om dat ijsje bij de mcD te halen. We moeten maar even kijken hoe we uitkomen met de tijd, als het dan al rond etenstijd is, zullen we daar waarschijnlijk iets eten. Anders eten we thuis ravioli met spinazie en spekjes.

Gisteren hadden we gebakken gnocchi met een traybake van courgette en chipolataworstjes. Zoon wilde er absoluut niet van eten, had hij vooraf meermaals aangekondigd, maar eenmaal aan tafel vond hij het heel lekker en was zijn bordje in no time leeg. Rare wezens, die kinderen.

We hebben de Schilder , en onze ramen zijn met plastic afgeplakt. Het is een Sauna binnen….. We maken vanavond een vuurtje, heb kalfsbraadworsten, en Aubergine, gevulde Champignons. Maak er een Tomaten salade bij, en stokbrood

Vrijdag at ik bij een heerlijk visrestaurant een vijfgangenmenu, met steeds verrassingshapjes tussendoor dus het voelde als tien gangen. Gisteren mijn standaard gemarineerde tofu met zilvervliesrijst en sperziebonen. Vanavond weet ik het nog niet, gevulde courgette met champignons en tomaat, met volkoren couscous erbij maakt veel kans.

yette

yette

21-09-2025 om 11:22 Topicstarter

Köfte met rijst uit het boek 15 minutes van Jamie O. 
Inmiddels heb ik het zo vaak gemaakt dat het bíj́na in 15 minuten lukt 

164efb00f3be916d8ebb6ecde20ceda78e88a04d-973x1300.jpg?rect=0,2,973,1297&w=1366&h=1821&fm=webp&q=80&fit=crop&auto=format

https://www.jamieoliver.com/recipes/beef/beef-kofta-curry-with-fluffy-rice-beans-peas/

Erbij de rauwkost die over is van gisteren met feta en ipv. de yoghurt uit het recept gebruik ik mijn zelfgemaakte knoflooksaus (op basis van uitgelekte Turkse yoghurt).

Kip tandoori wordt het hier vanavond, met rijst en raïta. 

Ik maak een pan groentesoep met gehakt en vermicelli en ik stoom wat gyoza oid. Ik ben een beetje rillerig en oververmoeid na een drukke werkweek dus geen zin in lang in de keuken te staan. 

Dat ziet er héérlijk uit, yette! Ik heb t recept opgeslagen.

Wij eten nog maar eens de ovenschotel met zoete aardappel, rundergehakt en feta. Salade van verschillende soorten sla erbij.

Ik vind die post van yette er ook zo lekker uitzien en ik lees hier zo vaak recepten uit dat boek dat ik net een bod heb gedaan op marktplaats op "15 minuten". 

Wij waren gisteren uit eten in een leuk restaurant op een mooie plek. Helaas had ik niet de beste keuze gemaakt.  Ik koos de paella, die zag er prachtig uit en werd geserveerd in de pan. Helaas was de smaak niet wat ik ervan verwacht had en zagen de andere gerechten er nog beter uit. Nouja,  you win some you lose some, meestal ben ik heel goed in kiezen in een restaurant
Wat wel heel leuk was dat oudste met smaak de artisjok heeft opgegeten die bij de biefstuk werd geserveerd.  

Vanmiddag hebben we onderweg een bak(je) kibbeling gegeten als lunch. En jongste eet op een feestje. Voor ons drieën maak ik een simpele groentensoep en een boterham met gebakken ei. 

Hardop gelachen om je 15 minuten Yette.
Wij redden dat ook met bijna geen enkel recept om het ook daadwerkelijk in 15 minuten te doen, terwijl dit het boek is waar we het vaakste uit koken.

Vandaag aten we voor het eerst pompoen, gestoofd, met chorizo, linzen, paprika. Was lekker. Gisteren hadden we verse tomatensoep met een bedenken. 

Bloemkool, tartaartje en aardappelpuree.

Wij eten vanavond gnocchi met pestosaus, spinazie, erwtjes en spekjes. En Parmezaanse kaas natuurlijk.

Vandaag teamuitje, met eten bij een Aziatisch hippe hapjes restaurant. Ooooiit was dat heel goed, maar ik heb er later nog wel ns gegeten en toen was ik niet erg onder de indruk. Ben benieuwd hoe het nu is. 
Dinsdag en woensdag hebben we een soort uitvaarten&autorij-marathon, dinsdag naar Friesland, daar een uitvaart, dan rijden we naar halfweg België om daar te overnachten bij een lief oud mensje (ze is heel klein, vandaar het verkleinwoord. Ik weet dat sommige oude mensjes dat als denigrerend ervaren ) om die weer mee te nemen naar een uitvaart in Almere op woensdag. Gelukkig brengt iemand anders haar terug. Dat wordt onderweg eten denk ik. En ik zal donderdag wel gesloopt zijn, maar soit. 

yette

yette

22-09-2025 om 10:13 Topicstarter

Da's wel veel in een week Moos! Sterkte! 

Ik maak pappardelle met spekjes, een bol gepofte knoflook, rode peper, spinazie, room, mozarella en ei. Als ik tijd heb, maak ik nog een crunchy strooisel, een soort poor mans parmesan, maar dan uitgebreid met gefrituurde salie, citroenrasp en pijnboompitjes. 

Er is ook nog een schaal gemengde salade, maar misschien eet ik die zometeen al op - met wat ham of tonijn en krullen overjarige kaas. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.