Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik at op de laatste dag van mijn vakantie in een leuke brewpub met twee vrienden. Ik at mosterd-biersoep vooraf en gegrilde octopus als hoofd. Soep was erg lekker en de octopus ook, jammer van het mangokwakje wat erbij lag. En ook gek dat de salade zonder dressing werd geserveerd. Toen ik vroeg om wat dressing deden ze er zo’n viezige zoete kant en klare dressing over. Echt gek, voor een tent waar verder toch heel behoorlijk gekookt werd. Bier brouwen konden ze er gelukkig ook, dus al met al een heel geslaagd uitje. 

Ben me gisteravond rot geschrokken; Liep met de hond in onze tuin Richtung het bos kwam ik een wild zwijn Familie tegen….. Ben dus Metern maar weer omgekeerd; was de eerste keer zo dicht bij huis…..

Vanavond eten we patat, Tomaten Mozzarella salade, en Frikadellen en Kroketten…. Alles moet op.

yette

yette

14-09-2025 om 11:34 Topicstarter

Oh, dat kan ik me voorstellen Ted! Heeft je hond het op kunnen houden tot je de deur weer uit kon? 

Ik at gisteren een pizza met gorgonzola, champignons en gerookte ham in een nieuwe pizzeria om de hoek bij ons vaste onderweg-hotel. Was niet voor herhaling vatbaar. Ze hadden bovendien alleen slappe Italiaanse wijn, die ik na één slok maar heb laten staan. En dat in de Bourgogne! 
Als desert nam ik een maagtabletje. 

Wij eten kapucijners met rijst, spek en ui. De mannen krijgen er zilveruitjes en augurk bij, zelf durf ik dat zure niet aan (maar oh wat heb ik er zin in). Hopelijk geen maagtabletjes nodig. Hoewel, in feite slik ik al 11 weken maagtabletten, maar dat is vast niet het soort dat Yette bedoelde.

tsjechische goulash met knedliky (dumplings).  

Auch,  dat klinkt niet best Yette! Hopelijk vandaag thuis weer beter eten!

Ik was een weekendje weg dus veel buiten de deur gegeten. Eerste avond Belgisch stoofvlees met friet. Was lekker maar niet heel bijzonder. De tweede avond weer veel vlees. Steak tartaar vooraf en als hoofdgerecht biefstuk met bearnaise saus, kropsla en friet. Was allemaal super lekker! Lekkere wijn en hele vriendelijke bediening.  Vind ik sowieso in België heerlijk, hoe behulpzaam en vriendelijk de mensen in winkels en restaurants zijn.

Oja en vandaag weet ik niet, misschien sushi bestellen, maar ik zie het als ik thuis ben 

Ik heb ook zin in pizza...maar ja...het wordt hier tofu met ketjap en sambal, sperziebonen en zilvervliesrijst.

Ik maak een wonton soep en we hebben nog gyoza en loempia's van de Amazing oriental ( kunnen voorlopig vooruit).
Over 7 weken vakantie dan wil ik de diepvries weer een heel stuk leeg hebben.

https://www.flyingfoodie.nl/recept/daging-bali-uit-de-instant-pot/ wordt het vanavond, met roergebakken paksoi, rode paprika en courgette, en rijst. Toe heb ik citroenkwark.

Dolfje schreef op 14-09-2025 om 15:47:

...
Over 7 weken vakantie dan wil ik de diepvries weer een heel stuk leeg hebben.

Herkenbaar, maar waarom eigenlijk? Ik doe dat uit automatisme, maar heb er nooit over nagedacht wat de logica hierachter is. In het geval van stroomuitval: dat je dan niet met een voorraad zit die je kan weggooien? 

Zijn er meer die dit doen en waarom doe je dat dan, de diepvries zo leeg mogelijk hebben voor je op vakantie gaat?

Nee ik denk daar inderdaad helemaal niet over na

Ik denk daar helemaal niet over na. Ik zorg alleen dat er brood in ligt zodat we dat hebben als we thuis komen.

Ik had gehoopt op sushi maar er bleek risotto met gerookte zalm en erwtjes op het menu te staan. Ook lekker!

MijnNaamIsHaas73 schreef op 14-09-2025 om 19:01:

Ik denk daar helemaal niet over na. Ik zorg alleen dat er brood in ligt zodat we dat hebben als we thuis komen.

Ik had gehoopt op sushi maar er bleek risotto met gerookte zalm en erwtjes op het menu te staan. Ook lekker!

Hier idem, ik zorg dat er brood of broodjes in de vriezer ligt, dan is er in ieder geval wat te eten. Soep heb ik ook 9 van de 10 keer in huis.

Wij aten in ‘bowl’ vorm: Brown Rice noedels met een oosterse dressing. Ik maakte er een paddenstoelenmix naast en een salade van ijsberg, komkommer en (zelf ingelegde) kool/wortelmix met geroosterde pinda’s. Gekookt ei en gerookte makreel in teriyakisaus. Amazing heeft de glutenvrije k&k versie. Yay. 

En verder heb ik wat prepping gedaan voor de komende week, de koelkast staat weer vol met bakjes. We aten daarvan een deel alvast, namelijk de linzen-wortelsoep met fuet. 

De vriezer maak ik niet leeg, al had ik voor onze vakantie dit jaar de onderste lade helemaal leeg gemaakt zodat de huisoppas daar producten met gluten kon bewaren, vooral brood. Daarom moest de rest ook wat leeggegeten en dat is best gelukt. Ik heb wat maaltijden achtergelaten voor de huisoppas met een grote naamsticker erop. Dus leeg was het niet toen we weggingen, wel toen we terugkwamen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.