Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten vanavond rode kool met puree en gehakt. Mogelijk doe ik het in een ovenschotel, maar ik weet niet of ik daar de puf voor heb.

Gebakken ei die ik op een zacht kadetje doe

ik had nog pasta carbonara over, maar ik heb eigenlijk meer zin in frietjes, dus dat staat er op het menu, met wat snacks. 

Hier schakelen...ik zou vanavond uit eten gaan, dat gaat onverwacht niet door. Dus het worden lokale stoofperen, gekookte aardappels-in-de-schil, sperziebonen en een of ander worstje of een hamburger denk ik erbij. 

En ik kan nog even de studieboeken in! 

Vanavond gaat het iets heel simpels met brood en eieren worden, want we hebben vanmiddag heerlijk geluncht bij ons favoriete tentje. Dat mocht een wonder heten, want ze zijn vaak dicht op het ogenblik. Ze hebben een tamelijk vervallen hotel-restaurant gekocht op zo'n honderd meter afstand en werken zich daar drie slagen in de rondte. En ja, dit is Frankrijk: het grootste probleem en struikelblok is de papierwinkel. Geen Fransman (en -vrouw) die daar niet over klaagt. Dat doen wij zo langzamerhand ook...

yette schreef op 12-09-2025 om 09:58:

Wat leuk om te lezen, Teigera!
Had je ook zicht op de keuken? Ik vond de prettig ogende kok die met veel zorg de gerechten afmaakte, ook wel van toegevoegde waarde

Nee, we zaten bij het raam dus zicht op de langswandelende mensen . Dat onthou ik voor de volgende keer!

yette

yette

13-09-2025 om 08:30 Topicstarter

Dewi-Sri2 schreef op 12-09-2025 om 17:14:

Vanavond gaat het iets heel simpels met brood en eieren worden, want we hebben vanmiddag heerlijk geluncht bij ons favoriete tentje. Dat mocht een wonder heten, want ze zijn vaak dicht op het ogenblik. Ze hebben een tamelijk vervallen hotel-restaurant gekocht op zo'n honderd meter afstand en werken zich daar drie slagen in de rondte. En ja, dit is Frankrijk: het grootste probleem en struikelblok is de papierwinkel. Geen Fransman (en -vrouw) die daar niet over klaagt. Dat doen wij zo langzamerhand ook...

Het is absurd hè? De landeigenaar hier is soms doodsbang voor de overheid. Hij liet me vorige week een brief gelezen waarin werd aangekondigd dat er komende donderdag mensen langskomen om een paar van zijn stukken land te controleren op onrechtmatige bouwwerken. Niet mijn stuk, stukken in een andere gemeente. Daar staan ook een paar caravans met pergola's etc. van een ouder echtpaar. In de brief staat dat hij een boete oplopend tot tienduizenden euro's èn een gevangenisstraf van 6 maanden riskeert als hij donderdag niet aanwezig is met de juiste papieren, de toegang belemmert òf er zaken worden geconstateerd die niet mogen. Dus De Vader en ik zijn er helemaal ingedoken. Het blijkt een wel heel overdreven dreigement. Die caravans staan er al decennia, dus worden ze getolereerd. Ookal is het inmiddels Natura 2000 gebied geworden. Alleen een rechter heeft de bevoegdheid om anders te beslissen en te eisen dat ze binnen bepaalde tijd worden weggehaald. Als je dat tegen die tijd doet, krijg je geen boete en kom je niet in de gevangenis. Helaas blijft onze landeigenaar ongerust. Hoewel ik in een andere gemeente zit, hebben we vorige week toch maar een van de caravans naar de binnenplaats van de boerderij gebracht en heb ik mijn caravan taupe geschilderd aan de kanten waar de jagers soms komen. Jawel. De jagers. We weten vrijwel zeker dat zij achter deze controle zitten. Het zijn de enige mensen die kunnen weten dat die caravans daar staan (en de mijne hier) en het zijn hier arrogante, rijke eikels die een dikke vinger in de pap hebben bij de burgemeesters. Dus naast die papierzooi hebben we ook te maken met nare vriendjespolitiek. 

En gisteren at ik een hamburger met patat. In een pizzeria. Want vandaag eten we op weg naar huis, ook al pizza. 

Ik heb vanmiddag een feestelijke lunch binnen de familie. Vanavond maak ik een pasta met spekjes en spinazie, simpel maar zal vast in de smaak vallen bij de frutjes.

Wat een gedoe daar Yette en Dewi!

Ik ga zo onverwacht eventjes werken ivm een zieke collega. Vanmiddag zijn we bij een lokaal evenement. Qua eten ligt er nog genoeg in de diepvries van Amazing oriental of we gaan op de terugweg van het evenement even de super binnen. We zien het wel.

Heb vanavond een taboule salade, met een stukje lammsvlees.

vanavond op tapasdate met een vriendin. 

Man was toen ik thuis kwam bij de Ah geweest en heeft van die laatste kans koopjes gekocht dus we eten kipshoarma. Eigenlijk geen zin in maar ja de diepvries zit behoorlijk vol en hij had nog meer vlees gekocht.
Erbij sla en een flatbread /naan 

Gehaktballetjes met champignons en ui, sperziebonen en bakaardappeltjes.

Witlof en sate snitzel

Hier pastasaus met sucuk uit de vriezer getoverd, met volkoren fussili en geraspte kaas.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.