Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Fijn Yette!

Fijn yette, die dag liep goed af!
Ted, wat verdrietig van jullie hond. Zo lang bij jullie geweest en zo oud geworden.

Wij hadden een feestelijke dag gisteren, namelijk tadaaaaaa "Kinderdag"! Waarop je dus mag beslissen wat we gaan doen, én wat voor lekkers we in de avond eten. Beetje verwennen net als op Moederdag en Vaderdag. We gingen naar een pretpark en hadden een geweldig leuke dag. In de avond dim sum gegeten (ja dat was echt het verzoek van een 10- en 7-jarige) en toe had ik witte chocolade-panna cotta met frambozencoulis gemaakt, want dat is hét lekkerste toetje.

Vandaag nog laatste werkdingen afronden en de spullen inpakken, morgenochtend vertrekken we met de auto. We blijven in Europa maar gaan toch een best eind weg. Veel zin in. Vanavond eten we hartige taart met bloemkool, broccoli, brie en cashewnoten.

Fijne vakantie Teig!

verspil me niet zakjes bij de AH.  Er lagen er wel 50! Vakantietijd zegt de groenteboer.
Ik heb 5 zakjes meegenomen.  8 zakken witlof,  500 g sperciebonen,  venkelknol,  aubergine,  snackpaprika's,  snacktomaatjes,  2 bio komkommers,  8 dozen blauwe bessen,  3 bakken sable druiven,  3 granaatappels,  2 appels,  6 mandarijnen, peterselieplant, verse knoflook. 
We krijgen straks grote eters.  

Ik heb al 4 pakken witlof in de pan,  boontjes ook. Ik zal 2 salades maken . Vroege aardappelen uit tuin moeder,  fruitsalade na. 
Ik denk nog even na over het vlees. Heb nog véél koe in diepvries. 

Fijne vakantie Teig!

Hier is het qua eten echt genieten. Gisteren geluncht op een terras. Het was een restaurant dat oorspronkelijk een worstenmakerij was. Het vlees was echt zo smaakvol. Ik had vooraf een heerlijke caprese. Man had een pinsa met iets van spek en mozzarella. Ik hou meestal niet van vet vlees, maar dit was zo ontzettend smaakvol en smeltend op de tong. Hoofdgerecht was wat minder, reepjes rundvlees in truffelsaus. 
S avonds maakte ik een koude pastasalade op de camping.
Vanavond eten we weer op de camping. We gaan wat vlees en groenten grillen met brood en wat salade 

Klinkt lekker Haas!

Wij eten een spinazie /komkommer tomaat /rode ui en feta salade met kip kebab en een flatbread. En saus van cottage cheese.

yette

yette

24-07-2025 om 17:30 Topicstarter

Kliekjesdag: ik bak een frittata met oa een restje sperziebonen, prei en krieltjes en de pappardelle met Bolognese van gisteren, krijgt vandaag een kaaskorstje in de oven. 

Heerlijk Teig, die vakantie. Geniet er van!

Fijn dat alles goed afgelopen is, Yette. Ik ben echt blij voor je.

Hier wordt het deel 2 van de nasi, ik probeer hem gewoon wat beter te krijgen. Vandaag een logistieke rampdag gehad en ik ben gevloerd. Als ik in Nederland zat had ik subiet een pizza gebeld, maar ja, dat gaat hier niet.

Ik ben terug van mijn mini vakantie en kon zowaar de discipline opbrengen om eerst de auto leeg te maken, alles op te ruimen en een was aan te zetten Daarna ook nog snel gekookt, een soort spoorwegongeluk op volkoren toast met courgette ipv tomaat. Mag dan wellicht niet zo heten maar lekker was het wel.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-07-2025 om 20:44

gebakken kipstukjes met ui en champignons. En erdoor spinazie in een roomsausje

Dank jullie voor het medeleven! Het is erg stil in huis met nu nog maar 1 hond… we moeten er echt aan wennen.

Vandaag Word het een kip uit de airfryer en een  gemengde salade.
Gisteravond aten we kaassoufle met paprika^s

Wij eten hamburger met flatbread met komkommer /tomaat rode ui. 

Ted68 schreef op 25-07-2025 om 06:45:

Dank jullie voor het medeleven! Het is erg stil in huis met nu nog maar 1 hond… we moeten er echt aan wennen.

Afschuwelijk gevoel is dat...veel sterkte. 

Ik ga een dezer dagen een recept van Binnenstebuiten maken: https://binnenstebuiten.kro-ncrv.nl/recepten/rode-curry-met-noedels-tofu-en-geroosterde-pindas

yette

yette

25-07-2025 om 07:44 Topicstarter

Ik ga zometeen de Turkse supermarkt leegkopen en dan eten we vanavond lahmacun met een enorme lading groenvoer, de lekkerste schapenfeta en zelfgemaakte zough & knoflooksaus. 

Stapt in bus /trein /vliegtuig/boot /luchtballon  en gaat naar Yette

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.