Eten
anijsblokje
30-06-2025 om 07:02
Dat klinkt goed allemaal, Haas! Uitbuiken in het hotel.
Hier twijfel tussen een soort salade niçoise, gazpacho of tzatziki met van alles. Kortom: koud eten. Met pide erbij, denk ik.
Teigera
30-06-2025 om 08:27
Hier ook 'koud' eten, althans, lauwwarm: couscoussalade met aubergine, feta, tomaten, rozijnen. Frutjes zijn niet dol op couscous maar ja lief en ik vinden het wél lekker, dus we eten het soms toch. Ideaal voor dit weer.
Ted68
30-06-2025 om 09:12
Vanavond uit eten; Jongste Zoon is jarig; en heeft ons en de broer en zus die nog niet op vakantie zijn uitgenodigd in een Restaurant met veel bomen. Dus voor schaduw is gezorgd….
oudmaarnognietkoud
30-06-2025 om 09:25
Gisteren een soort van tortilla gemaakt. Aardappelblokjes, veel tomaten (die moesten op), blokjes ham en bestrooid met pittige geraspte kaas.
Nog genoeg over voor de lunch straks.
MijnNaamIsHaas73
30-06-2025 om 11:23
Dat klinkt fijn Ted! Gefeliciteerd en veel plezier!
Ik eet om die reden nooit meer couscous Teig
. Misschien moet ik het ook weer eens proberen.
Die tortilla is een goed idee Oud. Gaat op de lijst voor later deze week want ik heb nog een zak krieltjes zonder bestemming in de koelkast.
Vanavond lauwwarme aardappelsalade met gerookte zalm
yette
30-06-2025 om 14:28
Gefeliciteerd, Ted! Wat een leuk idee van hem!
Ik deed gisteren een rondje langs mijn moeder, mijn vader die in een verzorgingstehuis woont en mijn zusje. Bij die laatste at ik simpele nacho's
Toevallig stonden er hier vandaag ingewikkelde nacho's op het menu.
Maar zojuist blijkt dat we vandaag maar met z'n drieën eten. Dus ik schuif die nacho's door naar morgen. Er is nog een pasta-kliek die met een heel klein beetje werk, precies mooi is voor drie.
Dolfje
30-06-2025 om 17:01
Ik maak een salade van ijsberg , komkommer, tomaat, feta en kipstukjes erdoor. Rooster er een sneetje brood bij.
Naminokurashi
30-06-2025 om 17:12
Brood. Met deze hitte ga ik niet boven de dampende pannen hangen.
Ik heb de zon tot 20.30 in de keuken, en daarna is het mij te laat om nog te eten. Lig niet graag met een volle maag in bed, dan slaap ik helemaal niet
FaithfulDuck87
30-06-2025 om 18:27
een bakje kwark met bosbessen en granola en straks nog wat stukje kip met lekker veel kruiden. Beetje zout erin.
Koreveen
30-06-2025 om 20:03
Zaterdag at ik met 2 vriendinnen bij het fantastische vegan restaurant in Zaltbommel. Zij hadden er nog nooit gegeten en vonden het helemaal geweldig. Die smaken ook weer. Ik sta er elke keer weer versteld van.
We hadden vooraf citroenige spinaziesoep met een topping van knapperige quinoa me erbij een salade van aubergine, sinaasappel, hazelnoten, limabonenpuree
Hoofd was pilav met blauwsnijmoes, gebakken spitskool gegratineerd met iets wat heel lekker was, geen idee meer wat het was. En wortel met kruidige tamarinde
Toe was kaneelijs en dat smaakte gewoon naar een kaneelstok, met amandelcake en compote van blauwe bessen met rozenwater.
Gisteren hadden we lamsworstjes met aardappelsalade en coleslaw.
Vandaag de restjes aardappelsalade en coleslaw opgemaakt met falafal en tzaziki erbij
rionyriony
30-06-2025 om 21:08
Kant en klaar ravioli bij Lidl (met vulling van spinazie en ricotta) eindigde op de eerste plek in de test in het Duitse Markt programma.
Overigens vond ik vroeger die goedkope uit een 800 grams blik (ging helemaal op) ook lekker. Opwarmen, vork erbij en eten maar! De calorieën vielen toen wel mee, anders had ik dat natuurlijk nooit gegeten. 
Ik had vandaag macaroni met groenten en wat kaas.
Dolfje
01-07-2025 om 07:43
Pokebowl met k&k rijst vanwege het weer. Erin gaat komkommer en geraspte wortel en een kipfilet die ik met ketjap en kruiden in het extra bakje van de airfryer zet.
afrodite05
01-07-2025 om 09:10
Kipsaté (zelf gemarineerd, voorraad uit de diepvries) met rijst en sperziebonen. Komkommer en gefrituurde uitjes en seroendeng erbij.
Teigera
01-07-2025 om 10:27
Bij ons wordt het vanavond wraps met een vulling van spinazie, feta en zongedroogde tomaten. Tomatensalade erbij, olijven voor wie wil, dan komt t wel goed.