Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik maak vanavond een favoriet hier in huis: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/chicken-arrabbiata-stew-parmesan-dumplings . Ik volg natuurlijk niet precies het recept, that would be boring, maar maak het in de slowcooker. Dat gaat prima, geen omkijken naar. Alleen even op tijd de dumplings maken en toevoegen. Als dessert ga ik crème brûlée maken, heel benieuwd want dat heb ik nog niet eerder gemaakt. De frutjes vinden het machtig interessant, met zo'n brander, dus indruk maak ik sowieso. 

ik heb nog wat gebakken kipfilet haasjes van gisteren over en ik doe er 2 in blokjes gesneden Roma tomaten bij

yette

yette

28-06-2025 om 11:45 Topicstarter

Bij de borrel een stokbroodje met pesto, tapenade en olijven van de Franse markt en vervolgens knoflooktomaten met geitenkaas en spek uit de oven met volkoren-griesmeel penne. Misschien ijs toe, als iemand eraan denkt (toetjes zitten niet in mijn systeem, ik maal er niet om). 

Gisteren uit eten: Garnelen cocktail, daarna lammkotelette, met patat en een gemengde salade. Daarna voor man Creme brulee, voor mij verschillende kaas. En daarna nog een espresso met limoncello. Was lekker ..

Vanavond laatste keer eten op vakantie, bbq. Kip, merqeuz, aubergine, gevulde Champignons met kruidenkaas. En olijven , gevulde paprika puntjes. Als toetje een chevre met Honig.

Ik was eigenlijk van plan geweest om biefstuk op de (gas)bbq te bakken, want die kan je zo lekker heet stoken. Maar hij gaat gewoon in de pan, want het is veel te heet om de bbq aan te steken. Je kan de biefstuk net zo goed op de balkonrand leggen, dan gaat het nog sneller, denk ik.
Daarbij aardappeltjes uit de oven (die kook ik voor, anders veel te lang de oven aan) en sla. De hele week al sla, maar op tig manieren. Te warm voor iets anders. Vandaag maar eens met feta, tomaatjes, basilicum en groentelarestjes.

Wij gaan vanmiddag naar een klein lokaal bierfestival. Heb nog friet en een paar snacks in de diepvries voor in de airfryer.
Gisteren aten we erwtensoep, uit zak, met volkoren wraps met kaas en kip uit het tosti apparaat en bij de film een borrelplank met kaas, olijven etc.

Wij eten wraps met krokante kipburgers, maïs, tomaat, paprika, komkommer, chilisaus

We zijn weer thuis; en het was een leuke , maar erg warme vakantie….

En vanavond eten we niets…. Het is te heet om te koken… en ieder mag zijn gang gaan in de keuken

Goed bekeken, Ted! Deze temperaturen zijn moordend, maar ik krijg dan altijd behoefte aan heel pittig eten. Dat wordt straks dus maar weer eens ayam pedis met witte rijst en komkommersalade. Ik ga maar gelijk de keuken in, dan hebben we de ayam maar gehad  Mijn afzuigkap begint het ook te begeven, vrees ik, maar ik hoop dat echtgenoot nog op geweldige ideeën komt. Net zoals toen met de vaatwasser.

Ik was een weekendje weg en heb heerlijk gegeten.  Vrijdag bij een visrestaurant,  cevice van zalm en mosselen. Die laatste waren echt top. 
Gisteren bij een tapas restaurant,  een gemixt bordje met olijven, pan con tomate, manchet, Jamon en croquettas. Daarna nog brioche met steak tartare, heerlijke tortilla, garnalen en tomatensalade. We rolden terug naar het hotel.

Vanavond thuis paella gegeten. Lekker met dit zomerse weer

Wij hebben vanavond de barbecue aangestoken. De komende twee, drie dagen wordt het nog warmer: dus beter vandaag dan morgen dacht ik. Iedereen heeft lekker gegeten. Marshmallows toe.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-06-2025 om 21:16

salade van veldsla, geraspte wortel, geitenkaas, gebakken kip, gebakken nectarine. 

Oeh Haas, wat ontzettend lekker allemaal!

Hier staat een zomers stamppotje op het menu van rucola, paprika en tomaat, met wat kipworstjes erbij. 

Ik denk dat ik een pokebowl ga maken maar kan ook goed dat ik dat voor morgen plan en vandaag iets anders verzin. Ben vandaag vrij en man ook. Gewoon zomaar, niks speciaals gepland. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.