Eten
Teigera
19-06-2025 om 16:15
Kaaaaaaaatje schreef op 19-06-2025 om 13:00:
@Teig, hoe kun je nou niet van venkel houden. Ik hartje venkel, er is weinig zo lekker als venkel!
Oooh echt ik wílde dat ik alles lustte. Ik hou zo van eten, en dan ben ik zo pietluttig als het gaat om bv venkel, olijven, blauwe kaas. Maar ik vind het echt zo niet-lekker! Denk niet dat het ooit wat wordt tussen mij en de venkel.
Jij een fijne dag gewenst vandaag. En geniet van je salade en je verdiende ijsje en de rust straks.
MijnNaamIsHaas73
19-06-2025 om 18:19
Dankjewel Teigera!
Haha Friezin
. Hopelijk heb je inspiratie gevonden!
Ik vind venkel ook heel lekker maar wordt niet echt gewaardeerd door de lusiknies helaas.
Sterkte met je dipje Kaaaaaaaatje. Hopelijk ben je er snel doorheen
Ted68
20-06-2025 om 06:42
We hebben alleen maar venkel in de Turin vanwege de vlinders: ze legen daarop eitjes, en de rupsen eten heel veel loof om daarna een Pop te kunnen worden…..
Vanavond word het een snelle Pasta:met citroen room saus. En zalm.
Teigera
20-06-2025 om 09:20
Vanavond heb ik de tijd om even te koken, ik werk niet op vrijdag (maar doe allerlei klusjes in en rondom het huis, ook werken natuurlijk). Op de andere doordeweekse dagen kookt lief meestal. Maar vandaag mag ik dus, het wordt risotto met garnalen, citroen en zeekraal. Ben benieuwd want heb de sprinkhanen nog niet eerder zeekraal voorgezet. En risotto wordt meestal niet erg enthousiast ontvangen door ze. Gelukkig krijgen ze een lekker toetje: soort cheesecake van haverkoekjesbodem, vanillekwark en bosbessenjam.
En ik ga lekker naar de kapper vandaag, daar heb ik zin in.
Dolfje
20-06-2025 om 10:13
Hier is de kapster al geweest en zijn mijn grijze haren weer eventjes uit het zicht
Net boodschappen gedaan want moet dadelijk naar schoonouders voor een gesprek over schoonvader( alzheimer), meestal zorg ik dat ik erbij ben voor de ondersteuning voor schoonmoeder.
We eten vanavond een Aziatische mengelmoes, een hot en sour coconut kippensoep( staat een of andere pot pasta van de toko) ik gooi de soep vol met groenten en een Gado Gado-achtige salade met ook veel groente maar natuurlijk ook kroepoek en een gekookt ei.
Morgen moet ik werken en man dus voor het eten zorgen maar dan hebben we in elk geval nog een kop soep.
yette
20-06-2025 om 14:38
Kliekjesdag: risotto, lasagne, een pizza met mozarella en pesto. Denk dat ik er nog een Caprese salade bij maak.
yette
20-06-2025 om 15:02
Kliekjesdag: risotto, lasagne, een pizza met mozarella en pesto. Denk dat ik er nog een Caprese salade bij maak.
afrodite05
20-06-2025 om 18:02
Ik heb een stoofpotje (ja echt) gemaakt van kipgehakt, aubergine, wortel en aardappel. Een beetje tajine-achtig, dus couscous erbij. Ruim van tevoren opgeschept zodat het niet meer loeiheet was toen we het buiten gingen opeten. Ohja en als extra groenvoer voor man en mij een restantpluk rucola en voor zoon komkommer, want dat gaat er altijd wel in.
Dewi-Sri2
20-06-2025 om 18:05
Oh Anijs, Hollandse nieuwe, dat had je nou niet moeten zeggen... Wat heb ik daar nou zin in! En de risotto van Yette, heerlijk! Maar ik heb vanmorgen weer een vriezervondst gedaan, en ik denk dat het pasta wordt. Het is ook veel te warm om 'echt' te koken. Maar morgen ga ik denk ik weer eens wat lekkers maken, in plaats van alleen opwarmen.
yette
20-06-2025 om 18:05
anijsblokje schreef op 20-06-2025 om 17:07:
Aardappel-bietensalade hier, met Hollandse Nieuwe!
Oooh wat een goed plan! Die heb ik al jaren niet meer gemaakt!
Naminokurashi
20-06-2025 om 20:33
ik heb wat stronkjes witlof, mozzarella bolletjes, komkommer, tomaat, ananas uit blik en reepjes streaky bacon bij elkaar gegooid en dat gegeten. Voor morgen en zondag is er nog een portie. Misschien dat ik nog wat eitjes kook voor op brood tussen de middag.
Moosey
21-06-2025 om 00:33
Ik moest spelen op een bruiloft (ons eerste échte optreden) en we kregen daar ook eten. Heel klassiek: het was volgens mij best een prima cateraar, maar voor de band was er véél te gare pasta met smakeloze rode saus en vegaballetjes erdoor gehusseld. Niet te doen. Maar soit, verder hadden we een heerlijke avond