Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Spannend Afro!!

Vandaag weer mijn eerste werkdag in net geen 2 weken en zo geen zin. Mijn motivatie is eigenlijk door een akkefietje in maart al flink naar beneden gezakt en door mijn overspannen /oververmoeidheid van voor de vakantie nog niet terug. Wel leuk om de meeste collega's weer te zien. Moet wel mezelf goed in de gaten houden en me niet weer voorbij gaan lopen.
Man eet een bakje teriyaki met kip en groenten en noedels geloof ik uit de diepvries. Ik moet nog bedenken wat ik haal.

yette

yette

18-06-2025 om 10:03 Topicstarter

Oh, wat spannend, Afrodite! Ik duim mee! 

Hier vandaag een simpele risotto en een groene salade met feta en pijnboompitten. Verder heb ik gehaktdingen met verse kruiden en spek, veg-burgers met vijgen en blauwschimmelkaas en gemarineerde kipfiletjes in huis. Nog geen idee of ik daar zelf tussen kies en het in de pan leg of dat ik de bbq aansteek en alles in de aanbieding gooi. 

Oh, wat duim ik voor jullie dat alles lukt, Afro!! Is dat terugplaatsen een erg nare procedure? 

Ik hou het vandaag bij k&k ravioli met salade. Met temperaturen als vandaag moet je geen rare dingen doen, maar wij moesten zo nodig een Ikea-bed in elkaar gaan zetten. We hangen nu uitgeteld achter een drankje en kijken vol verlangen uit naar morgen, als er twee Ikea-kasten volgen  . Dat krijg je als een stel vrienden een week van te voren aankondigt dat ze op hun vakantiereis naar Portugal een paar dagen komen logeren. Met een beetje mazzel zijn we precies op tijd klaar. Zo niet, dan moeten ze hun tentje maar in de tuin opzetten...

Dewi-Sri2 schreef op 18-06-2025 om 16:55:

Oh, wat duim ik voor jullie dat alles lukt, Afro!! Is dat terugplaatsen een erg nare procedure?

Lief, dat duimen, bedankt, ook aan de anderen die meeduimen! De procedure van het terugplaatsen valt best mee, het doet in elk geval geen pijn. (Eendenbek, buisje naar binnen en dan via dat buisje een slangetje waarin het embryo zit.) De punctie (het oogsten van de eicellen) was wel pijnlijk, maar daarom kreeg ik ook een roesje/lichte narcose.

Ik duim ook, Afro!
En rustig aan Dolfje!
Ik ga komende week weer een paar uur meer werken. Het gaat redelijk. Nog wel moe na het werken.

We aten vandaag zelfgemaakte poke bowl met edame boontjes, wortel, quinoa, komkommer, gerookte zalm en een dille mosterd dressing. 

Vandaag maak ik pasta met veel groente die goed zou moeten zijn voor de baarmoeder: tomaten, uien, olijven, champignons, rucola en apart voor mij nog wat artisjokken (is man geen fan van). Voor vanmiddag gaat een bakje groene pureersoep mee naar werk, nog meer krachtvoer dus.

Zoon kookt: fried rice met kip.

We gaan zaterdag op vakantie: en moet vanavond nog wat Klüngel Dingen in het huishouden doen….

wij eten restjes want diepvries wil ik ontdooien en schoonmaken: spareribs, worstjes, aardappelbolletjes, aardappelwafeltjes en ik denk een restjesgroentensalade

yette

yette

19-06-2025 om 07:13 Topicstarter

Ik heb al tijden zin in lasagne en aangezien dit de komende dagen de koelste dag lijkt te worden, gaat vandaag de oven aan. 

Bolognesesaus ligt nog in de vriezer. Ik maak daarnaast nog een romige kaassaus en een groene saus met oa spinazie, courgette, prei en een deel van die kaassaus. Tricolore dus. Misschien wel mijn specialiteit. De kinderen zeggen iig dat ik hun lol in elders lasagne eten, er compleet mee heb verpest 

Wij hebben een jarige vandaag en die mag kiezen. We gaan bbq-en! Is de eerste keer hier thuis dit jaar

Hier wordt het salade met falafel of een spinazie kaas rondo. Hopelijk heb ik nog couscous dan doe ik die dadelijk vast wellen en dan vanavond de sla komkommer en rode ui erdoor. 
Ga zo eerst even een rondje wandelen, hoef pas om 11  uur te beginnen officieel maar ga iets eerder vanwege wat van die extra taken die ik nog wel doe.

Gefeliciteerd met je jarige MijnnaamisHaas!
Gisteravond in een strandtent lekker gegeten, had saffraanrisotto met spinazie, pecannoten en cherrytomaatjes (dat waren er wel 2, haha). Erbij zat eigenlijk venkel maar daar hou ik helemaal niet van, het mocht ook zonder. Ik kreeg er nog geroosterde groene asperges bij, dat paste goed.
Vanavond kookt frut I: hartige taart met brie, broccoli, bloemkool en cashewnoten. Ze zet dat heel vaak op het menu omdat ze het zo lekker vindt.

@Teig, hoe kun je nou niet van venkel houden. Ik hartje venkel, er is weinig zo lekker als venkel!

@Afro, succes de komende tijd!

Wij aten dinsdag deel 2 van de gebakken feta. We hebben veel citroensap en nog wat extra peper gebruikt en dat hielp wel. Kinderen vonden het hier ook lekker, die wilden het wel vaker eten.....

Gisteren aten we gevulde pasta met gestoorde paprika, tomaat en verse petso saus. Vanavond gaat de rest van het gezin ergens barbecuen. Helaas heb ik een kleine terugval (mijn vriend vind dat ik het een dipje moet noemen), dus ik ga niet mee, er ligt een salade voor me klaar. Met daarna nog een ijsje, want die heb ik dan echt wel verdiend. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-06-2025 om 14:34

Kaaaaaaaatje schreef op 19-06-2025 om 13:00:

@Teig, hoe kun je nou niet van venkel houden. Ik hartje venkel, er is weinig zo lekker als venkel!

@Afro, succes de komende tijd!

Wij aten dinsdag deel 2 van de gebakken feta. We hebben veel citroensap en nog wat extra peper gebruikt en dat hielp wel. Kinderen vonden het hier ook lekker, die wilden het wel vaker eten.....

Gisteren aten we gevulde pasta met gestoorde paprika, tomaat en verse petso saus. Vanavond gaat de rest van het gezin ergens barbecuen. Helaas heb ik een kleine terugval (mijn vriend vind dat ik het een dipje moet noemen), dus ik ga niet mee, er ligt een salade voor me klaar. Met daarna nog een ijsje, want die heb ik dan echt wel verdiend.

Ik zou ook gestoord worden van die petsen in de saus 

Ik kom hier inspiratie op doen. 

kaaaaaaatje - dat ijsje vanavond klinkt goed! Terugval...dipje...hoe je het maar wil noemen, hoe dan ook vervelend!

Hier wordt het vanavond waarschijnlijk volkoren spaghetti met pastasaus met oa tomaat en courgette en wat ik verder nog tegenkom in de keuken(kastjes) wat ik erbij vind passen. De gevulde courgette eerder deze week was niet gelukt. Parmezaanse kaas erover. En rabarber met vanillevla als toetje. Ik heb veel te weinig rabarber op dit jaar - nu kan het nog! 

Misschien ga ik nu alvast wel koken, dan is dat tenminste gebeurd. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.