Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik heb bij mijn moeder gegeten. Broccoli en een bbq worstje en als nagerecht. Toetje van de maand van Mona. Frambozen mousse met witte chocolade. We vonden het beide geen succes, smaakte niet naar frambozen. Vond het ook erg zoet.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-06-2025 om 18:57

nasi met kip en omeletreepjes. 

Deze geprobeerd: https://www.halfbakedharvest.com/crispy-lemon-feta-with-spiced-chickpeas/

We vonden de feta leuk, maar de pasta een beetje saai, of hadden we gewoon meer kruiden toe moeten voegen?

Wij aten frittata met courgette, zongedroogde tomaat en feta

Kaaaaaaaatje schreef op 16-06-2025 om 19:02:

Deze geprobeerd: https://www.halfbakedharvest.com/crispy-lemon-feta-with-spiced-chickpeas/

We vonden de feta leuk, maar de pasta een beetje saai, of hadden we gewoon meer kruiden toe moeten voegen?

Enneh, die kikkererwten worden toch ook nooit crispy lijkt me? Volgens mij lukt dat alleen als je ze frituurt. De pasta klinkt mij ook wat saai in de oren ja. Zou er in elk geval flink zwarte peper door doen. En knoflook en citroensap en de yoghurt saus weglaten denk ik. 

Zo we zijn weer thuis. De tosti aan boord van Transavia is echt waardeloos, wat een droge lauwe meuk.
Morgen aan de was en boodschappen en voorlopig dus maar even extra gezond 

Geen fatsoenlijke tosti om het goed te maken?

Wij eten vanavond rijst met broccoli, ik denk dat ik het samen ga wokken met wat ui en knoflook als een soort alternatieve nasi. Erbij een bakje rendang uit de diepvries. 

yette

yette

17-06-2025 om 07:14 Topicstarter

De intentie is volkorenpasta met iig verse spinazie, knoflook, spekjes, kaas en room. 

De ervaring leert dat daar dan gaandeweg nog vanalles in terecht komt: 

Wat prei, courgette, half rood pepertje? Er liggen nog paprika's. Misschien die gele ff grillen. Dat maakt het visueel ook wat aantrekkelijker. Oh, en de geitenkaas moet op! Zijn er nog zwarte olijven?! Jongens, ik ben even de tuin in voor marjolein en rozemarijn, wie let er op de pan? 

Kennen jullie dat? 

Moosey schreef op 16-06-2025 om 21:55:

[..]

Enneh, die kikkererwten worden toch ook nooit crispy lijkt me? Volgens mij lukt dat alleen als je ze frituurt. De pasta klinkt mij ook wat saai in de oren ja. Zou er in elk geval flink zwarte peper door doen. En knoflook en citroensap en de yoghurt saus weglaten denk ik.

Ik had bij dat recept ook geen vertrouwen in crispy kikkererwten, dus die heb ik op eigen initiatief geroosterd in de oven. Hoeveelheden groente heb ik verdubbeld en ik heb er ook nog paprika bij gegooid. De pasta leek me niet nodig dus die had ik er niet bij en van de kruiden alleen wat ik had. Het yoghurtsausje dacht ik dat niks zou toevoegen dus ook weggelaten en toch lekker gegeten!

Vandaag...wie weet de gevulde courgette? Met volkoren couscous, denk ik.  

Haha ik rooster de kikkererwten ook in de oven! Dat is lekkerder. De pasta saai hadden we geen last van, maar alles door elkaar heen geserveerd dus dan valt het minder op denk ik. Behalve bij de frutjes, die aten het 'los' en vonden de orzo heel lekker. Rare types, want inderdaad weinig kruiden daar. De yoghurtsaus vonden wij juist een lekkere toevoeging.

@anijs: de tasty grill, nou ja, het is wat je verwacht. Een ronde plak kaas. Zo smaakt het ook. Wij vonden het saai, de frutjes vonden het lekker maar ik denk niet dat we het vaker kopen. 

Vanavond wraps met bakjes op tafel om uit te kiezen: kip-paprika-kruidenmengsel, maïs, kruidige geroosterde bloemkool, crème fraîche, avocado, komkommer, tomaten, geraspte kaas. Dat moet goedkomen. 

Hier komen vanavond spinazieflapjes op tafel (denk aan een appelflap, maar dan gevuld met spinazie en gehakt) en een salade van bietjes, linzen, walnoot en feta. En verder staat er heel veel hopen, duimen en wensen op het menu, want vandaag krijg ik ons eerste embryo teruggeplaatst 

Jee...wat een dag voor jullie, afrodite! Ik zal aan jullie denken en hoop heel erg dat dat ook een beetje helpt. 

Hier is tabouleh het plan voor vanavond.  

Spannend Afrodite!  Hier kan zoon kiezen ( is enigskind) : Aardappelkroketten, gehaktbrood, en tomatensalade….

Spannend Afro, ik duim mee voor jullie 🍀

Wij gaan vanavond uit eten, er is iets te vieren in de familie. In het restaurant kan je onbeperkt kleine gerechtjes bestellen (1 pp per ronde) en er staat een hoop lekkers op de kaart

Ook vanuit hier positieve wensen voor jullie Afrodite!
Ik eet vanavond aan/op het strand, helemaal geen straf. Lief en de frutjes gaan geloof ik aan de taco's.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.