Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij aten heerlijk, en goedkoop, Indiaas. Helaas viel het bij mij vannacht ineens verkeerd, ik werd wakker met ontzettend maagzuur en moest 2 keer overgeven. Raar want was niet misselijk en heb me ook niet overvol gegeten expres zoals ik vroeger wel deed.  Nu ook nergens last van gelukkig.
Gisteren hebben we zo'n 10 km gewandeld de ene kant van de boulevard op. Vandaag gaan we naar een strand de andere kant op. Wil wel kijken of we het eerste stuk met de bus kunnen doen. Dan daar waarschijnlijk lunchen en dan vanavond in ons huisje zelf iets in elkaar draaien.

Welkom terug, Koreveen! En hopelijk geen last meer van je gekke nacht vandaag @Dolfje. 

Ik at gisteren een "Marokkaanse stoofpot", aldus degene die kookte. Met aubergine, courgette, paprika, tomaat, ras el hanout en rundvlees. Volkoren (dat dan weer wel) couscous erbij. 
Vandaag ga ik naar een verjaardag en als ik het volhoud, eet ik ook daar. Maar ik weet nog niet wat lukt, qua energie enzo. Het menu is dus nog een verrassing, vaak iets zoals pasta met saus naar keuze, quiche of soep.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-06-2025 om 09:27

hier wordt het vandaag gebakken krieltjes, kipreepjes en salade

MijnNaamIsHaas73 schreef op 08-06-2025 om 23:11:

Dat heb je goed geregeld Teig! Wij hebben er 2 extra

Hahaha veel plezier! Dat doen wij ook weleens ja, ook heel gezellig.

Vanavond ravioli gevuld met kaas en truffel, met courgette, mascarponesausje, kastanjechampignons en meer kaas.

yette

yette

09-06-2025 om 11:18 Topicstarter

Wij gaan vandaag uit eten bij goede kennissen die een strandtentje aan het meer hebben. Ik denk dat ik voor de tonijn met sesam ga. De Vader heeft niks te kiezen, er wordt speciaal voor hem iets vegetarisch gekookt 💜

Man bleef thuis; hij kookte: Aubergine salade met yoghurt. En ravioli met citroen en ricotta gevuld.

Vanavond word het BBQ; Kip, aubergine , gevulde champignons , dadels met spek, focaccia en een Griekse salade.

Welkom terug, Koreveen!

Wij aten vanavond tortilla's met een vulling van gehakt, zwarte bonen, tomaten, maïs en wat sla. Ik heb zoon vandaag behalve de losse elementen ook een stukje opgerolde tortilla gegeven. De zwarte bonen blieft meneer niet, maar als je zegt dat het vlees (worst) is, eet hij het wel... prima. Blaadjes sla gaan er overigens nog absoluut niet in. Work in progress...

Dank lieve ladies.

Gisteren aten we deel 2 van de heerlijke lamsrack.
Net aten we volkoren spaghetti met tomatensaus met veel groenten.

Blaadjes sla duurt heel lang hoor afro (is mijn ervaring)

Wij aten kip massala met aardappel en sperziebonen en rotivellen erbij. Oh en een eitje 

Wij zijn uiteindelijk bij een "Chinees" restaurant hier gaan eten. Wantan soep vooraf en man had kipsaté stukjes op een sizzling pan en ik kip zwarte peper. Was lekker '

Hahaha blaadjes blijven een uitdaging bij kinderen, ook mijn ervaring!
Vanavond maakt lief paëlla, op niet- traditionele wijze met kip, garnalen, roerbakgroenten en chorizo.

yette

yette

10-06-2025 om 12:21 Topicstarter

De Vader kreeg gisteren ratatouille, aardappelpuree met gepofte knoflook, een salade, humus en brood. Ik koos voor de tataki van tonijn met sesam, erbij een salade met oa wakame en rode kool en een wortelpuree met lekkere specerijen die ik niet thuis kon brengen (kruidnagel/kaneel/?/?/?)

Vandaag verse kaas-tortellini met gebakken chorizo, gele courgette, rode paprika, een flinke tomaat, ui & knoflook. 

Ik ben vanavond laat thuis en heb het man makkelijk gemaakt door alvast pastasaus te maken. Bolomayonaise  maar dan anders, want ipv rundergehakt had ik alleen kipgehakt in de diepvries liggen. Ach, is eens wat anders. Man hoeft alleen nog maar de tagliatelle te koken en zoon van wat komkommer te voorzien. Genoeg goedmakers voor mijn afwezigheid op "mijn" dag, lijkt me.

Maak vanavond een broccoli taart . Met geitenkaas, walnoten, spekjes, en Ei.

Fijn dat je er weer bent, KV
Vanavond pasta met de rest van de saus van gisteren. In elk geval voor echtgenoot, als het niet genoeg is voor 2, wijk ik lekker uit naar mijn dunne crackertjes. Helemaal prima. Toch al niet zo'n eetlust, ik ben een beetje geveld door de franse bureaucratie. Frankrijk is heerlijk voor de vakantie, maar zodra er papierwerk aan te pas komt... brrrrrr. En toch blijft het heerlijk om hier te wonen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.