Eten
Dolfje
07-06-2025 om 16:09
Oh jij ook al Stress Koor. Gelukkig voel je je wat beter nu.
Ik zat er ook flink in. Dacht vorige week maandag ook nog om me ziek te melden toen ging het met mij ook niet zo best. Collega's dachten ook "die stort zo neer".Had de week ervoor al aan de bel getrokken en al wat extra werk terug gegeven.
Texel heeft mij ook, zoals altijd, goed gedaan. Ik weet niet wat het daar is maar ik ontspan daar altijd goed.
Nu zit ik onder een parasol aan het zwembad op een Canarisch eiland..vannacht dus heel vroeg opgestaan dus het voelt nu al als etenstijd en het is hier pas 15:00 uur.
Net besloten om straks niet uit eten te gaan maar bij de Spar wat te halen, had vanmiddag ook al een bak ceasar salade gehaald dus we halen er nog wat brood /kaas /worst/gazpacho oid bij en dan kunnen we op ons eigen terrasje zitten. Zullen vanavond vast vroeg in bed liggen.
Teigera
07-06-2025 om 17:06
Oh Koreveen wat heftig. Goed dat je aan de bel hebt getrokken en alles even hebt "neergelegd" en voor jezelf hebt gezorgd.
Dolfje, hopelijk komt deze vakantie naar Texel en nu dan precies op tijd voor jou 
yette
07-06-2025 om 17:48
Fijn dat je er weer bent, Korenveen!
Hier gaan er chipolata, merguez en een opgerold ding van een reep biefstuk & gekruid lamsgehakt op de bbq. Erbij stokbrood, een caprese salade en wat tomaten- en olijven-tapenade en olijven van de veel te lekkere kraam op de markt.
MijnNaamIsHaas73
07-06-2025 om 19:03
Welkom terug KV! Fijn dat het weer beter gaat. Zorg goed voor jezelf!
Etentje ging niet door want man is echt niet fit. Dus grieks besteld. Was lekker maar heeft te lang staan wachten om bezorgd te worden dus niet super warm. Volgende keer maar zelf halen.
yette
08-06-2025 om 08:04
De Vader gaat vegetarische nasi maken. Met oa boontjes en gemarineerde tahoe. En taugé uit een potje. Dat laatste, zou ik zelf nooit gekocht hebben. Ik heb zo mijn twijfels. We gaan het meemaken.
Dolfje
08-06-2025 om 08:27
Oei Taugé uit een potje. Ik stel me daar slappe natte derrie bij voor.. Hopelijk verpestte het niet het hele gerecht Yette.
Vanavond gaan we uit eten maar we weten nog niet waar, er zitten hier een behoorlijk aantal Indiase restaurants. Straks maar eens op Google kijken naar de reviews.
afrodite05
08-06-2025 om 08:44
Wij eten vanavond hamburgers. Broodje erbij met sla, tomaat, ingemaakte uien (uit pot, maar dat is geen slappe natte derrie gelukkig), augurk, saus en wat frietjes. Ik denk dat ik zoon nog wat erwtjes en paprika erbij geef, want hij wordt niet blij van sla en tomaat. Van augurk dan weer wel.
Teigera
08-06-2025 om 10:37
Ik bak vanavond pannenkoeken want we hebben een logee. Ik heb vanavond twee 7-jarige jongetjes aan de dis, en frut I logeert bij de zus van die logee bij ons. Snap je hem nog? Kinderruil 
Ted68
08-06-2025 om 10:40
Ik weet het niet: Als man weg gaat om de bergen in te gaan haal Ik Chinees. Blijft man thuis; moet ik de vriezer in duiken
Poison
08-06-2025 om 10:50
Wij gaan vanavond uit eten, zoon heeft een hotpotrestaurant gekozen. Dochter is weekend weg met oma.
ToetieToover
08-06-2025 om 11:08
Hey, welkom terug Koreveen!
Morgen heb ik weer een paar sprinkhanen (ik houd ‘m erin, die term) op bezoek, vorige keer is alles schoon opgegaan. Eén van de ‘sprinkhanen’ zat netjes te wachten tot iedereen uitgegeten was en schepte daarna alle overgebleven kooksels op zijn bord.
Het was een groot en gespierd type sprinkhaan die buitenproportioneel veel at maar toch voelde ik mij enigszins tekort geschoten als gastvrouw. Morgen gaat mij dat niet nog eens gebeuren
dus vandaag ben ik al gestart met wat voorbereidingen.
Vandaag eten we een salade van beluga linzen, groene asperges, bietjes, geitenkaas en pistachenoten. Plus opgebakken aardappels. Er waren een paar hele grote malta’s gisteren nog niet helemaal gaar gekookt. Kwam vriendlief achter tijdens het pellen van mijn kooksels. Die zijn perfect om op te bakken.
En verder nog wat saoto soep met gefrituurde soe-oen, kip, eitjes en paksoi. Sambal erbij en sojasaus. Plus reepjes haverbrood.
Kaaaaaaaatje
08-06-2025 om 20:28
@KV en Dolfje, het klinkt alsof jullie heel goed in de gaten hadden dat het niet goed ging, waardoor het niet goed ging en wat jullie moesten doen om te zorgen dat het wel weer goed zou gaan. Knap!
Wij hadden gisteren ja dag, ofwel, de kinderen waren de baas, het viel gelukkig mee qua gekkigheid, maar er moest wel sushi gegeten worden. Er was nog wat van een noodle gerecht over en wakame die hebben we vandaag gegeten, met wat extra boontjes en diepvries gyoza. En een pizza, want anders was het niet genoeg.
Morgen worden het spinaziepakketjes a la Jamies 15 minutes.
MijnNaamIsHaas73
08-06-2025 om 23:11
Teigera schreef op 08-06-2025 om 10:37:
Ik bak vanavond pannenkoeken want we hebben een logee. Ik heb vanavond twee 7-jarige jongetjes aan de dis, en frut I logeert bij de zus van die logee bij ons. Snap je hem nog? Kinderruil
Dat heb je goed geregeld Teig! Wij hebben er 2 extra
Vanwege die feestelijke gelegenheid aten we broodje hamburger met alles erop en eraan. Frietjes en sla erbij