Eten
afrodite05
25-05-2025 om 15:23
Ik heb even geen zin in koken. Net voorgesteld aan man om naar de plaatselijke hotelketen-met-toekan te gaan, vond hij prima. Ik ben benieuwd naar wat zoon ervan gaat vinden, omdat het niet het bekende eetcafe-met-speelgoedkast is waar hij meteen naartoe loopt. Man zal wel een burger kiezen, ik vermoed dat ik voor iets met asperges ga. Die gaan dit jaar een beetje langs mij heen in alle drukte.
Dolfje
25-05-2025 om 16:43
afrodite05 schreef op 25-05-2025 om 15:23:
ik vermoed dat ik voor iets met asperges ga. Die gaan dit jaar een beetje langs mij heen in alle drukte.
Bij mij ook, neem me al weken voor om naar de boer te fietsen en nog steeds niet gedaan.
Dewi-Sri2
25-05-2025 om 16:44
Ik had vanmiddag voor de lunch iets leuks willen maken met overgebleven asperges, hard ei, zalm uit blik en mayo met gochujang, maar dat ging niet door vanwege schokkend nieuws voor ik begonnen was. Geen persoonlijke drama's hoor, maar wel levensveranderende feiten van positieve aard. Maar goed, dan ben ik gelijk al mijn eetlust kwijt.
Die salade ga ik zo maken, en van overgebleven out stokbrood maak in crostini met knoflookolie en een tomaten/basilicumprutje. In meer heb ik geen zin. Koud diner dus, soit.
irmaladouce
25-05-2025 om 17:12
Sterkte met alles, Dewi !
Wij aten als late lunch conchiglie rigate (pasta) met gemengde paddenstoelen-roomsaus met peterselie en versgeraspte Parmezaan.
Dewi-Sri2
25-05-2025 om 18:03
Dank je wel, Irma! Ik loop nog lichtelijk te duizelen. Alle begrip van tijd ben ik ook even kwijt: het is pas 6 uur, ik ben bijna helemaal klaar met het eten en we eten normaal gesproken pas rond een uur of 8. Nou ja, kan ik nog even relaxen.
afrodite05
25-05-2025 om 19:31
afrodite05 schreef op 25-05-2025 om 15:23:
Ik heb even geen zin in koken. Net voorgesteld aan man om naar de plaatselijke hotelketen-met-toekan te gaan, vond hij prima. Ik ben benieuwd naar wat zoon ervan gaat vinden, omdat het niet het bekende eetcafe-met-speelgoedkast is waar hij meteen naartoe loopt. Man zal wel een burger kiezen, ik vermoed dat ik voor iets met asperges ga. Die gaan dit jaar een beetje langs mij heen in alle drukte.
Nou, dit was een beetje jammer. De service was niet hoe wij het gewend waren en ook het eten was zo-zo. Oude friet, ik kreeg een bordje met maar 4 dunne asperges (voor 28 euro, ok, plus wat plakjes zalm) en tegen de tijd dat de extra groente op tafel werd gezet, was mijn bord al leeg. Nadat man contant had afgerekend en wij wegliepen, werden we nog achternageroepen dat we niet hadden betaald. Zachtjes uitgedrukt een vreemde belevenis. Morgen kook ik weer zelf.
Zoon had veel bekijks, het was duidelijk het bejaardenspitsuur en zij vonden de manier waarop onze zoon aan tafel zat (lekker alles oppeuzelen) duidelijk beter dan hoe de kindjes aan de tafel achter ons zaten (allemaal een eigen ipad, schreeuwen, niet eten, niet luisteren). Dan ben ik toch wel heel trots op ons knulletje van bijna 2
Sterkte, Dewi. Maar wel positief nieuws? Dan is sterkte misschien niet helemaal op z'n plaats, maar ik bedoel sterkte met weer "landen". Ook positief nieuws kan heftig zijn.
Naminokurashi
25-05-2025 om 19:50
Naminokurashi schreef op 25-05-2025 om 13:30:
Weet ik nog niet
Heb net een broodje gegeten. Momenteel even een rare week( mijn vader is gisteren overleden)
Dolfje
25-05-2025 om 19:59
Naminokurashi schreef op 25-05-2025 om 19:50:
[..]
Heb net een broodje gegeten. Momenteel even een rare week( mijn vader is gisteren overleden)
Sterkte en zorg goed voor jezelf
MijnNaamIsHaas73
25-05-2025 om 21:19
Ach wat verdrietig Nami! Sterkte
Wij aten helaas friet met een snack. Plan was eigenlijk risotto met zalm en groene asperges maar man was zo brak dat hij niet kon koken en ik had een borrel doe wat langer duurde dan gepland. Vorige dagen ook al niet heel gezond. Vrijdag broodje shoarma, wel met veel gebakken groenten en rauwkost, maar toch. En gisteren zelfbelegde pizza's
yette
26-05-2025 om 07:41
Ach, wat verdrietig, Namino
Ik begrijp heel goed dat eten er dan even bij in schiet. Sterkte!
Teigera
26-05-2025 om 07:58
Gecondoleerd Naminokurashi. Veel sterkte voor jou en de andere mensen om je vader heen gewenst.
Wij eten vanavond een kipburger, met aardappeltjes en sperziebonen. Een AGV-tje wordt door de frutjes altijd erg gewaardeerd.
irmaladouce
26-05-2025 om 08:53
Sterkte Naminokurashi !
Wij eten wegens groot overschot aan pitabroodjes (what was he thinking ???) pita's met gemarineerde kipfilet, rauwkost en yoghurt-knof-harissa-kruidensaus.
Moosey
26-05-2025 om 09:34
Hm, pitas.. ik heb wel zin om zelf pita’s te maken, misschien doe ik dat wel vanmiddag