Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-05-2025 om 20:13

personeelsuitje, was erg gezellig, maar het eten was zozo. En ik heb niet veel gegeten, want viel niet zo geweldig en vond het ook niet zo lekker. Mooi excuus  

Sterkte met je herstel Anijs. Ik kan ook meepraten over ziekenhuiseten en ik vind dat zo onbegrijpelijk! Juist zieke mensen moeten goed eten.

Ik maakte vandaag enchiladas met kip en volkorenwraps. Ook prepte ik een broccoli snack en geroosterde kikkererwten. Die laatste vind ik toch altijd wat tegenvallen. Prima voor door een salade, maar als vervanger van borrelnootjes ofzo gaat dat m voor mij toch niet worden helaas. 

yette

yette

14-05-2025 om 22:33 Topicstarter

Niet de gezondste tip, maar in ziekenhuizen kàn je ook eten kan laten bezorgen  
(wel ff duidelijk overleggen bij het bestellen, maar je hebt toch tijd zat) 

Wij hadden ook graag eten laten bezorgen toen ik in het ziekenhuis lag (na de keizersnede). We hadden net bedacht wat we wilden eten, stonden op het punt om te bestellen, maar toen kregen we ineens te horen dat ik die dag al werd ontslagen. Uiteindelijk niet de bestelling naar huis laten komen, want wij wonen buiten hun bezorgcirkel  

Ik heb man net een appje gestuurd met instructies om pasta met spinazie, spekjes en roomkaas te maken. Dat werkt altijd effectiever dan het hem mondeling uitleggen, in de ochtend staat zijn hoofd nog niet aan. Ik hoop dus dat het eten vanavond klaarstaat als ik thuiskom.

afrodite05 schreef op 15-05-2025 om 07:08:

Ik heb man net een appje gestuurd met instructies om pasta met spinazie, spekjes en roomkaas te maken. 

Wij eten denk ik ook zoiets. 

We eten Vanavond Raps, met kidneybonen, Mais , cheddar en gehakt

yette

yette

15-05-2025 om 08:13 Topicstarter

De Vader heeft gisteren patat gebakken. Ik zou koken, maar was net wakker en nog helemaal kapot na een paar uur stad. Daar kan ik niet zo goed tegen sinds mijn hersenletsel. Ik vergelijk het wel eens met een nachtmerrie waarin je ineens op de bomvolle dansvloer van een stampende houseparty staat en geen flauw idee hebt hoe je er zo snel mogelijk uit komt. Veel teveel prikkels, ik blokkeerde, raakte de weg kwijt, vergat welke winkels ik al had gezien en was boos op mezelf omdat ik allang weet dat het zo zou gaan. Niet fijn. Maar (!!!) mijn missie is deels geslaagd! Hele leuke blouse, nette broek. Best een beetje trots op mezelf  
Straks mijn jas naar de kleermaker brengen en mijn schoenen naar de schoenmaker. Dan maar niet nieuw. Want dit doe ik voorlopig niet meer. 

Vandaag dus iets met de zelfgemaakte kikkerewten-linzen-mix die ik voor gisteren had voorbereid. Denk dat het een soort falafel wordt met pitabroodjes etc.

Man is jarig vandaag. Hij heeft een Ethiopisch/Eritrees restaurant uitgekozen. Daar gaan we met wat familie eten vanavond.

yette

yette

15-05-2025 om 09:21 Topicstarter

Oh, wat lekker Irma! Gefeliciteerd! 

Gefeliciteerd Irma! Eet smakelijk alvast. 

Wat rot dat je tripje zo verliep Yette en dat je niet meer kan genieten van een middag je stad zoals je gewend was. Wel fijn dat je een goede score hebt! En repareren is super duurzaam!

Wij eten vanavond een soort bloemkool mac and cheese

Ik heb ooit een keer bagger zoute nasi gehad in ziekenhuis. Ik nam een hap en toen uitgespuugd, zo zout. En ooit een keer smakeloze worteltjes, aardappels en vis gehad in ziekenhuis. En waarom geven ze altijd witbrood? Ik wil juist bruin brood of volkorenbrood.

Ik heb vanavond speklapje met onbekend nog verder.

Ik mocht wel kiezen tussen wit of bruin brood.

@GB, jeps nog steeds de naweeen van covid. Tegenwoordig heet het post-covid, dan denken meer mensen dat het de nasleep is van Corona in plaats van last van je longen na Corona. Het is nu 9 maanden geleden dat ik Corona kreeg en 8 maanden geleden dat ik als een zielig hoopje mens de hele dag alleen maar in bed lag me verschrikkelijk te voelen. Ik ben gezegend dat ik toch wel veel lijk te herstellen en het is super rustrerend dat ik er vanuit kan gaan dat het nog wel zeker 9 maanden (als het niet langer is) duurt voor ik me weer richting normaal ga voelen. Maar, het lukt soms weer om te koken, ik kan weer een boodschap doen, heb weer een paar keer een uurtje gewerkt, dus ik ben stappen aan het zetten om weer richting het normale leven te gaan, en daar probeer ik maar blij mee te zijn.

@Yette, dat klinkt echt heel ingewikkeld en stom. Dikke knuffel voor jou!
En ook voor jou anijsblokje

Gisteren maakte ik dit: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1195912/gezonde-rosti-met-venkel-en-zalm
Vandaag de tweede helft, helaas, waant het was echt extreem saai.....

Dolfje schreef op 15-05-2025 om 07:25:

[..]

Wij eten denk ik ook zoiets.

Toch wordt het iets anders, man had een behoorlijk broodpakket bij Ah gehaald dus we eten uitsmijters op brood met voor hem gebakken champignons erbij. Verder tomaat, ui, kaas want   kaas  en een kom " verse"soep van picnic, geloof dat het champignonsoep is.

irmaladouce schreef op 15-05-2025 om 08:47:

Man is jarig vandaag. Hij heeft een Ethiopisch/Eritrees restaurant uitgekozen. Daar gaan we met wat familie eten vanavond.

Gefeliciteerd '

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-05-2025 om 17:36

nogmaals een soort nachoschotel maar dan met stukje taco

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.