Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gisteravond gezellig uit eten geweest, injera met verschillende vegetarische gerechtjes erop. Heel lekker. Bananenbiertje erbij
Vanavond eten we (weer) orecchiette bagna cauda, met pangrattato. En Parmezaanse kaas natuurlijk.

Ik ben vandaag laat thuis vanwege een event van m'n werk. We eten soep met tosti, lekker makkelijk

Ik weet nog niet waar ik wanneer ben, of ik tussendoor thuis ben etc, maar ik heb gister al een simpele pasta met spinazie voorbereid zodat man op tijd met zoon kan eten. Er gaat nog een kipburger uit de airfryer bij. Mogelijk zijn er daar te weinig van, dus als ik later eet en er is geen vlees meer, kan ik er altijd nog spekjes bij doen. Vleesloos kan ook, maar dan vind ik de smaken van pasta met diepvriesspinazie wel erg vlak. 

Ja daar moet dan wel spekjes of iets van kaas bij vind ik Afrodite.

Ben op vrijdag altijd vrij maar moet thuiswerken ivm een zieke collega dus moet dadelijk ff aan de pc maar lig nog in bed. Ga normaliter sporten maar ben wat verkouden en oververmoeid door die extra taken dus schuif het sporten door naar morgen. Vanmiddag komt er ook nog een werkman over de vloer, ook zo'n zin in maar niet heus.
Denk dat ik kippensoep /saoto oid ga maken en een salade met oud brood geroosterd met knoflook erdoor, panzanella -achtig. Beetje comfort dood.

Wij schuiven vanavond aan elders. Maar eerst gaan we een dagje naar de sauna, net de frutjes naar school gebracht dus nu even wachten tot de sauna open is .

Ik hoop dat je food bedoelt Dolfje 😅

Veel plezier in de sauna Teigera,  geniet ervan!

Vandaag is man verantwoordelijk voor het eten dus zal wel iets fastfood achtigs worden.

Ik mis Yette hier. Het laatste was volgens mij een bericht dat er een hele hoop speelde in haar leven. Ik hoop dat het goed met je gaat Yette!

MijnNaamIsHaas73 schreef op 09-05-2025 om 09:29:

Ik hoop dat je food bedoelt Dolfje 😅

Hahaha ja en heb het zelfs verbeterd maar mijn telefoon blijft dat erin zetten  

Het wordt Ipv saoto een Italiaans geïnspireerde kippensoep. Past beter bij panzanella 

yette

yette

09-05-2025 om 14:04 Topicstarter

Risotto met courgette, zelfgemaakte veg-burgers, salade. 

Deze week in Nederland; tapa`s,  Chinees, patatboer 2 keer, en een pizza( was niet zo lekker). Nu hang ik met oude hond in een Hotel, en heb besloten pannekoeken te gaan eten…. Man heeft een afspraak, en hem moet ik Vanavond weer gaan halen. Morgen ga ik weer naar huis….

Het is leuk om te komen, maar nog fijner om weer naar huis te gaan…Na alle afspraken, en de volheid.

Vandaag bloemkool onder een kaaslaagje want dat vond ik een goed idee van hier en de bloemkool was in de aanbieding. We eten dat met uitgebakken uitjes en spekjes en een avocado-komkommersalade. Aardappels in schil gekookt en daarna gepeld, erbij, net als gekookte eitjes. 

De rest van de dag vult zich zo’n beetje met crackers met beleg en fruit. Misschien bak ik later nog wat glutenvrije wafels voor mijn zoetekauw. Of ik maak toch iets soepigs. 

Dolfje schreef op 09-05-2025 om 08:19:

Ja daar moet dan wel spekjes of iets van kaas bij vind ik Afrodite.

Ben op vrijdag altijd vrij maar moet thuiswerken ivm een zieke collega dus moet dadelijk ff aan de pc maar lig nog in bed. Ga normaliter sporten maar ben wat verkouden en oververmoeid door die extra taken dus schuif het sporten door naar morgen. Vanmiddag komt er ook nog een werkman over de vloer, ook zo'n zin in maar niet heus.
Denk dat ik kippensoep /saoto oid ga maken en een salade met oud brood geroosterd met knoflook erdoor, panzanella -achtig. Beetje comfort dood.

Ohhh ik had ook zo’n huis vol werklui afgelopen week, het waren er slechts twee maar voor mijn gevoel werd het hele huis overgenomen  sterkte ermee!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-05-2025 om 14:49

verse gevulde pasta met parmezaanse kaas en gebakken groente

ToetieToover schreef op 09-05-2025 om 14:18:

[..]

Ohhh ik had ook zo’n huis vol werklui afgelopen week, het waren er slechts twee maar voor mijn gevoel werd het hele huis overgenomen sterkte ermee!

Dit was er maar 1 en gelukkig binnen een uur weer weg maar we zijn het ergens niet over eens dus hij was niet zo amicaal en gezellig als voorheen. Maar ik haat dat soort dingen echt. En als ik iets haat en zeker nu ik niet fit ben zie je dat aan mij van een kilometer afstand 

BBQ worstje met rauwkost( paprika, komkommer en tomaat) over de rauwkost doe ik wat chili olie, is officieel dip olie, maar over rauwkost of salade kan ook vind ik

Ted68 schreef op 09-05-2025 om 14:10:

Deze week in Nederland; tapa`s, Chinees, patatboer 2 keer, en een pizza( was niet zo lekker). Nu hang ik met oude hond in een Hotel, en heb besloten pannekoeken te gaan eten…. Man heeft een afspraak, en hem moet ik Vanavond weer gaan halen. Morgen ga ik weer naar huis….

Het is leuk om te komen, maar nog fijner om weer naar huis te gaan…Na alle afspraken, en de volheid.

Oh Ted, wat leef ik met je mee! Goede reis morgen, doe voorzichtig.

Fijn dat je weer even terug bent, Yette. Heel veel sterkte met alles.

Hier is het sinds onze trip naar Nederland een gierende logistieke puinhoop. We zijn bezig met zeer intensieve levensveranderende toestanden en hebben daar 200% meer energie voor nodig dan we eigenlijk in voorraad hebben. Komt vast wel goed, maar je moet er even doorheen, zeg maar. Over een tijdje meld ik wel hoe alles afgelopen is.
In de tussentijd vermaak ik me in ons Franse dorp met de lokale gewoontes.
Frankrijk katholiek? Mwah, hoezo? Nou, ik stond van de week bij onze bakker voor taartjes, want echtgenoot was jarig. Zie ik in de 'etalage' voorbij komen: réligieuses, jésuites en petites moines. Religieuzer kan je het toch niet verzinnen? En dat gewoon bij de bakker (tegenover de kerk, dat dan wel weer).
We zijn door onze buren vorig jaar al ingevoerd in de departementale gebruiken die eens in de 7 jaar het hoogtepunt van religieuze feestelijkheden zijn: de Ostensions. Heel erg leuk en interessant allemaal, maar zo intensief dat eens in de 7 jaar echt wel genoeg is, zeker voor een paar atheïsten als wij.

Ik heb al een tijdje witlofstamppot op de planning staan, maar ik ben al een paar dagen zo hondsberoerd dat ik bij het idee alleen al nog veel misselijker word. Geen idee wat er aan de hand is, maar zelfs een beschuitje bij de lunch wil er niet in blijven. Het moet dus maar weer wat k&k worden. Arme echtgenoot, die verdient echt wel wat beter. Maar dit schiet ook niet op.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.