Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Geregeld zie ik lekkere dingen voorbij komen.

Wij hadden gisteren sushi besteld en daar was nog een beetje van over. Dat was mijn lunch.

vanavond  gebakken aardappeltjes met paprika, ui en verse spinazie.
Kaasschnitzel erbij .

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-05-2025 om 16:56

gebakken aardappeltjes, black angus burger en wortelsalade

De pasta die ik gisteren al heb gekookt, ben onverwacht toch wat eerder thuis maar doodmoe dus blij dat ik dat toch al gemaakt had.

Bij mijn liefste broer is het bende thuis, jongste dochter zit in een traject waarvoor ze elke dag naar het ziekenhuis gereden moet worden (ver weg, want dochter woont eigenlijk ergens anders maar is nu bij haar ouders thuis) en nu heeft z’n vrouw gisteren haar elleboog gebroken  Erg slechte timing. Ik kookte dus vanmiddag al extra lekker troostvoer: pasta a la Norma en een salade met groene asperges, kappertjes en olijven. Dat daarheen vervoerd en lekker met z’n vijven van gesmikkeld. Was erg geslaagd. 

Oi Moosey, daar komt wel alles tegelijk...wat heftig al die gezondheidsperikelen.
Ik werk vandaag maar een half dagje, ga vanmiddag naar een (hopelijk mooie) tentoonstelling en vanavond uit eten. Geloof dat er in een Ethiopisch restaurantje gereserveerd is. 

Man maakt madras voor zichzelf voor een aantal keer met kip en boontjes erin en eet naan erbij.
Ik eet iets op het werk.

kipworstjes van de bbq. Ik maak er een salade bij van mais, rode ui, komkommer en tomaat. Heb ook nog avocado liggen, misschien doe ik daar ook iets mee. 

Kaaaaaaaatje schreef op 06-05-2025 om 10:42:

Ik was op vakantie. Al ruim voor ik ziek werd hadden we met mijn familie bedacht dat het leuk zou zijn om met z'n allen te gaan skien in Val Thorens. Ik had besloten dat mee gaan verschrikkelijk zou zijn, maar thuis blijven nog verschrikkelijker. Ik ben dus in de auto gestapt en heb me in twee sesies naar Frankrijk laten rijden. Dat was echt niet prettig, auto rijden is op één of andere manier nog heel heftig.

Ik vind jou echt een bikkel Kaaaaatje! Zelfs in topconditie vind ik de Frankrijk-Nederlandtrip twee keer per jaar al een bezoeking, laat staan als je je al niet lekker voelt.
Hier is het sinds onze trip naar Nederland een gierende logistieke puinhoop. We zijn bezig met zeer inventieve levensveranderende toestanden en hebben daar 200% meer
energie voor nodig dan we eigenlijk in voorraad hebben. Komt vast wel goed, maar je moet er even doorheen, zeg maar. Over een tijdje meld ik wel hoe alles afgelopen is.
In de tussentijd vermaak ik me in ons Franse dorp opperbest met de lokale
gewoontes. Frankrijk katholiek? Mwah, hoezo? Nou, ik stond vanmorgen bij onze bakker voor taartjes, want echtgenoot is jarig. Zie ik in de 'etalage' voorbij komen: réligieuses, jésuites en petites moines. Je verzint het toch niet? We zijn door onze buren vorig jaar al ingevoerd in de departementale gebruiken die eens in de 7 jaar worden uitgevoerd:
de ostensions. Heel erg leuk allemaal, maar zo intensief dat eens in de 7 jaar echt wel genoeg is. Ik moet alleen erg lachen dat een dorpsbakker daar ook zo in duikt
Vanavond wordt het op verzoek van echtgenoot heel simpel witlofstamppot met een flinke kledder Dijon-mosterd en Franse rookworst. Ook makkelijk kan lekker zijn. Grote knuffel aan jullie allemaal

Sterkte met de puinhoop Dewi! En met de drukte Afrodite! En kaaaatje met bijkomen van de trip. Knap dat je het zo toch maar gedaan hebt!

Wij eten vandaag voor het eerst flamkuchen,  van een verspakket. Ben benieuwd hoe het in de smaak valt. Er zit een ui, puntpaprika,  cherrytomaat en bosui op. En dadelijk uit de oven nog warmgerookte zalm en rucola

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-05-2025 om 17:48

ik heb 2 taco's gegeten met een mengsel van kipgehakt, paprika, champignons en courgette. Wat geraspte kaas er bovenop. Moet er nog steeds aan wennen, dat ik sinds de operatie niet meer zo pittig kan eten. 

Friezinnetje schreef op 07-05-2025 om 17:48:

ik heb 2 taco's gegeten met een mengsel van kipgehakt, paprika, champignons en courgette. Wat geraspte kaas er bovenop. Moet er nog steeds aan wennen, dat ik sinds de operatie niet meer zo pittig kan eten.

Oeh, dat lijkt me inderdaad moeilijk! Ik wens je heel veel sterkte, ik zou er knap chagrijnig van worden .

En dank voor de goede wensen, Haas. We kunnen ze gebruiken!

Zo, wij hebben een badkamer bij elkaar gesproken vandaag en daarna was de keuken (bij een andere partij dan de eerste partij) aan de beurt. Nu knettergaar. Ik was maar wat blij met de pan curry die ik gisteren al had gemaakt. Ik heb er naanbrood bij gedaan en nog wat stukjes komkommer, daarna was het wel weer mooi geweest. 

Ik had nog wat pittig gehakt met groente in de diepvries en dat eten we met een gebakken eitje op een paratha. Als ik straks tenminste in mijn pauze niet vergeet eieren te kopen want ik heb de laatste 2 gisteravond op mijn werk opgegeten met wat worteltjes een cracker en een bakje yoghurt.

Ik maak vanavond aardappelpuree met bloemkool en braadworst. Er staat als het goed is nog jus in de diepvries, straks even ontdooien. Ik maak er ook zure komkommer bij. Oh en man zal er wel kaas overheen willen. Daar hou ik zelf niet van, kaas + bloemkool. Ieder z'n meug, zullen we maar zeggen.

afrodite05 schreef op 08-05-2025 om 09:01:

Ik maak vanavond aardappelpuree met bloemkool en braadworst. Er staat als het goed is nog jus in de diepvries, straks even ontdooien. Ik maak er ook zure komkommer bij. Oh en man zal er wel kaas overheen willen. Daar hou ik zelf niet van, kaas + bloemkool. Ieder z'n meug, zullen we maar zeggen.

Haha ik lust bloemkool eigenlijk alleen met een gegratineerd kaaslaagje  Wat een werk hè, keuken, badkamer uitkiezen. Drukke levensfase, met kleine kinderen , ik weet het nog. Dan heb ik nu toch een rustiger leven. Alhoewel, ik máák me druk.

Niet om het eten vandaag, dat wordt: haverrijst met overgebleven tomatensaus en kipgehakt. Kaas eroverheen want kaas  Daarbij een salade van raapstelen met vinaigrette met Italiaanserige kruiden.

Dan heb ik een restje snijbonen en die gaan door een salade, met groene asperges, mango, radijsjes, komkommer, furikake. Met aardappel-linzenpuree met crispy chili olie. Plakjes rosbief erbij, ‘gewoon’, uit zo’n vleeswarenpakje. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.