Eten
GeorgieBrown
04-05-2025 om 20:14
Weer iets geleerd,Dolfje
Naast de nasi met de boontjes en de atjar (suf, eieren vergeten mee te nemen bij Brown), heb ik ook bouillon getrokken en ben ik bezig een grote pan geroosterde paprika-tomatensoep te maken, wegens paprika overschot in mijn koelkast.
afrodite05
05-05-2025 om 07:02
Wij gaan vandaag naar de dierentuin en sluiten de vakantie af met pannenkoeken die man hopelijk gaat bakken. Ik maak het beslag. Mogelijk nog een kop gepureerde groentesoep erbij.
Dolfje
05-05-2025 om 07:22
Veel plezier Afrodite!
Ik moet nog boodschappen doen dus weet het nog niet. Ga vandaag ook meteen voor morgen koken want heb morgen een extra dienst en ben dan pas 17:45 thuis en vast geen zin meer om dan nog te beginnen met koken.
Teigera
05-05-2025 om 09:10
Fijne dag afrodite!
Ik maak vanavond tikka massala curry, met kip, bloemkool en kikkererwten. Paratha's erbij.
GeorgieBrown
05-05-2025 om 09:34
We gaan morgen iets ophalen voor het nieuwe huis en dat proberen we dan altijd te combineren met een uitje, als we toch ergens heen rijden. We zijn allebei vandaag en morgen vrij, dus we gaan vanavond kamperen en mss vanmiddag daar in de buurt een wandeling maken. Nog geen idee wat we gaan eten. Een campingmaaltijd of uit eten. Als we willen koken moeten we vandaag wel ergens een nieuwe pannetje scoren. Mijn oude had het na 25+ jaar begeven.
irmaladouce
05-05-2025 om 11:08
Ik denk dat ik vandaag "lahmacun" met lamsgehakt van miniwraps maak. Met sla, rode ui, tomaat en yoghurt-tahini-kruiden-knofsaus.
Dolfje
05-05-2025 om 11:32
Het wordt vanavond falafel met aardappelpartjes uit de airfryer en erbij komkommer /tomaat.
Voor morgen wordt het pastasaus uit zak met gehakt en courgettespaghetti.
MijnNaamIsHaas73
05-05-2025 om 16:05
Ik maak vandaag Surinaamse bami. Valt niet goed in de smaak bij de kinderen, maar die hebben pech.
afrodite05
05-05-2025 om 20:03
afrodite05 schreef op 05-05-2025 om 07:02:
Wij gaan vandaag naar de dierentuin en sluiten de vakantie af met pannenkoeken die man hopelijk gaat bakken. Ik maak het beslag. Mogelijk nog een kop gepureerde groentesoep erbij.
Nou, die pannenkoeken waren geen succes. Ik had ruim beslag gemaakt, maar man bakte heel vreemde pannenkoeken. Ze waren heel dik (maar minder beslag in de pan was blijkbaar geen optie), ze waren heel bleek omdat hij ze bakte op het kleinste pitje dat we hebben. En het duurde langgggg. Uiteindelijk waren er na een half uur bakken slechts 8 pannenkoeken die niet echt lekker waren, nog deels rauw van binnen. Vroeger bakte man ze prima, maar de volgende keer bak ik ze wel weer zelf.
Ik heb wel twee soepen gemaakt die ik in lunchporties heb ingevroren. Handig om mee te nemen naar werk als ik straks vooral warme dingen moet eten bij de terugplaatsing van onze eerste diepvriesbaby.
Teigera
06-05-2025 om 09:27
Wij eten vanavond een vega kipschnitzel-ding (Vegetarische slager kip krokant geloof ik heet het), met aardappeltjes en sperziebonen. AGV kan altijd op blije frutjes rekenen.
irmaladouce
06-05-2025 om 09:55
irmaladouce schreef op 05-05-2025 om 11:08:
Ik denk dat ik vandaag "lahmacun" met lamsgehakt van miniwraps maak. Met sla, rode ui, tomaat en yoghurt-tahini-kruiden-knofsaus.
Dit komt vandaag op tafel, had gisteren een beetje een off-dag en weinig energie. Man maakte Texaans gemarineerde speklap-achtige dingen, zoete aardappelfriet uit de oven en sla.
Kaaaaaaaatje
06-05-2025 om 10:42
Ik was op vakantie. Al ruim voor ik ziek werd hadden we met mijn familie bedacht dat het leuk zou zijn om met z'n allen te gaan skien in Val Thorens. Ik had besloten dat mee gaan verschrikkelijk zou zijn, maar thuis blijven nog verschrikkelijker. Ik ben dus in de auto gestapt en heb me in twee sesies naar Frankrijk laten rijden. Dat was echt niet prettig, auto rijden is op één of andere manier nog heel heftig.
Daar heb ik mini wandelingetjes gemaakt (we zaten op 2300 meter en dat merkte ik al, en alles was super steil), mee gegeten met mijn familie en geprobeerd heel rustig aan te doen. Heb zelfs nog een keer op de piste gekeken hoe goed mijn kinderen al kunnen skien. Voelde me redelijk, dus blij dat ik er voor gekozen had om mee te gaan.
Zaterdag wel in 1 keer weer naar huis gereden, omdat ik zo graag weer thuis wilde zijn. Voel me nu mweh, maar dat is beter dan verwacht.
Zondag aten we iets, maar ik kan het me niet herinneren. Gisteren kookte ik in heel veel etappes samen met mijn kinderen spinazie pakketjes met griekse salade uit Jamies 15 minutes.
Vandaag kook ik in net zoveel etappes poke bowl achtig dingen.
afrodite05
06-05-2025 om 13:03
Dat klinkt alsof het een goede keuze was om mee te gaan, ondanks alles. Rustig aan en ik hoop dat het snel beter gaat.
In een ander topic las ik iets over sperziebonen, kip en aardappelen, dus dat wilde ik vanavond wel maken. Alleen waren de snijbonen in de aanbieding, dus het is puree geworden met snijbonen er doorheen (snijbonenstamppot zou je het kunnen noemen) en ik heb de kip met ui, knoflook en tomaten gebakken. Alvast voor vanavond klaargemaakt nu zoon op bed ligt, ik moet precies rond kooktijd naar de chiropractor dus dan is het handig als het klaarstaat. Mogelijk komt zoon anders in opstand. Ik heb ook alvast een milde curry gemaakt van kipgehakt, kokosmelk, paprika, bloemkool en kikkererwten. Even kijken wanneer we dat het handigste kunnen eten, het zijn even allemaal drukke dagen met afspraken voor het nieuwe huis en de eindexamens. Wel fijn dus dat er iets klaarstaat nu.