Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-03-2025 om 19:16

stukje vis met witlofsalade en een paar gebakken aardappeltjes

Nasi met een gebakken ei en sate saus. Voor oudste lusiknie een portie lasagne uit de vriezer 

Traybake van bloemkool, wortel, champignons en bonen. Vega worstje van Beyond Meat erbij. Lekker. 

Pasta met snijbonen, het vlees uit braadworst rulgebakken met wat roomkaas voor de smeuïgheid/romigheid.

Varkensvlees in zoet zure saus met broccoli en rijst.

Mexicaanse ovenschotel met torillachips, kip en tomatensaus, kaas erover en wat rijst erbij.

Vanavond een restje traybake met een broodje vegaburger met kimchi erbij. Zin in. 

Vanavond spaghetti bolognaise, afgelopen zondag de bolognaise gemaakt in de slowcooker. Jongste mag afzwemmen (einde middag, dus onhandig tijdstip) en opa en oma komen ook kijken en blijven gezellig eten. We hebben ze twee maanden niet gezien omdat ze met de camper op pad waren naar warmere oorden, dus het is dubbel feest vandaag. Toe hebben we een kopje koffie / thee met marmercake met chocoladeglazuur. 

Gister aten we gekookte aardappels, sperziebonen en een slavink.

Vanavond aten we thaise gele curry met kip, broccoli en peultjes. Ik met een berg koriander.

Morgen eet ik op werk en hier thuis eten ze bami uit de vriezer met een gebakken eitje.

vandaag was het:
gekookt ei + kipfilet met satésaus en een groene groentenmix met in ieder geval spinazie, hanepoot, edamame, sperziebonen. Ui ook nog volgens mij. 
En uit de vriezer een restje stoofvlees opgediept (zat in ieder geval ook nog champignons, ui, wortel en aardpeer in) met daar overheen een restje aardappelpuree en kaas  in de oven gegratineerd. 

Ted68 schreef op 17-03-2025 om 18:11:

Heb net aardappelkroketten in de oven gedaan,en kippevleugels in de. Airfryer... Had een beetje een rare dag vandaag...

Gaat het goed Ted?

Hier vanavond witlofstamppot met knakworstjes. De stamppot was voor echtgenoot iets te goed gelukt, hij hield nooit meer op met eten

Ik denk dat ik iets maak met oa (volkoren) fussili, courgette en feta. Wat er overblijft, kan dan morgen mee voor onderweg.

Ik maak vanavond rijst met een soort van kip kerrie: kipgehakt, spitskool en appel gaat erin. Man komt later thuis, want hij heeft een apres-skifeestje op zijn werk waar hij een broodje hotdog krijgt. Hij vermoedt dat dat niet genoeg gaat zijn (denk ik ook), dus hij eet wat later nog een restje van ons eten.

Lief kookt vanavond een vegetarische nasi: met veel groenten, ei, satesaus, iets van "wokstukjes". 

Wij aten rond 15.00 uur een Taco Salad. Shredded little gem, mais, fijngesneden rode paprika, stukjes tomaat, rode ui, avocado, geraspte cheddar. Daarover mexicaanserig gekruid rundergehakt, gesnipperde koriander en een yoghurt-lime dressing. Was top!

Van tevoren een apérol spritz in de tuin met wat olijfjes en nootjes. We hebben hier een vrije dag (katholieke feestdag), en het weer is voortreffelijk.

Sinds begin maart thuiswerk ik enkele uren per week. V anaf april ga ik weer deeltijds op locatie. Het gaat steeds beter, met ups en downs.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.