Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Osso bucco met polenta

We hebben een feestelijke dag vandaag hier  , frut I was eind december jarig (erg onhandig in de Kerstvakantie, veel mensen weg) dus we vieren haar verjaardag eigenlijk altijd pas wat later voor haar vrienden/vriendinnen. Nu, ivm eerst ziekte en daarna overlijden schoonvader, is dat wel héel laat geworden: maar het is dus vandaag. We hebben er zin in! Zal wel afgedraaid zijn vanavond, maar oké. Het moest een feestje zijn dat pas in de avond afgelopen was, met avondeten. Het verzoek was wraps, en dan graag rekening houden met vegetarische en lactosevrije kinderen. Ik zet dus bakjes op tafel: guacamole, creme fraiche, gekruide kip, bonenmix met vegetarisch gehakt, gekruide en geroosterde bloemkool, verschillende soorten kaas (ook lactosevrij), tomaten, komkommer, avocado. Toe hebben we een toetjesbuffet (lactosevrij). Einde middag starten we met een actief deel, dus ze zullen best trek hebben. Taart hebben we deze keer niet, dat was niet handig met de geplande activiteit. 

Klinkt goed, Teigera! Veel plezier! (Of moet ik je sterkte wensen?  )

Wij eten ook wraps, maar dan met lekker simpel een bak chili die ik uit de diepvries trek. Komkommer en tomaatjes erbij en ik heb nog champignons om mee te bakken. Oh en uiteraard is er kaas.

Ik maak vanavond een simpele kip kerrie met rijst, paprika, erwtjes en ananas. 

Dank Afrodite , het was een gezellig feestje. Was idd wel moe daarna, maar ach. Het gelúid dat sommige kinderen kunnen produceren, man man man. De mijne zijn best rustig geloof ik  .
Vandaag heb ik de slowcooker aanstaan met bolognese-saus erin. Er staat nu ook een marmercake in de oven, straks doen we daar nog chocoladeglazuur op (jongste frut is me aan het helpen). Maar dat is allemaal pas voor later: vanavond eten we linzensoep met bladerdeeg-zalmhapjes, kaashapjes en rauwkost.

We eten patat en een broodje hamburger

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-03-2025 om 17:49

ik heb, weer, geen inspiratie. Dus ik maak een soort van tosti van een naanbroodje

Schorseneren met gebakken aardappeltjes, ingelegde komkommer, gerookte zalm, gepocheerde eitjes. 
Lunch was restjes van de avondmaaltijd van gisteren, beetje tomatensaus die over was met tonijn met bonen in een wrap gedaan en kaas 🧀 erover afgebakken in de oven. Tomatensalade erbij. 

Klinkt geslaagd Teig! 

Wij aten gisteren tomatenrisotto en vandaag zelfbelegde pizza's.  Was lekker allebei.
Voor de lunch met vrienden maakte ik een salade van geroosterde cherrytomaatjes en burrata en verschillende belegde broodjes 

Gister als festivaleten een érg goeie vega burrito op en ook nog wat nacho’s. Vandaag gingen we ‘s middags naar een concert en besloten we aansluitend bij een brasserie hier in de buurt te gaan eten, met uitzicht over de rivier. We bestelden heel eensgezind slibtongetjes (slip?) en die waren erg lekker. Veel te veel friet erbij en haast geen groente, maar dat compenseren we morgen wel weer

Ik heb gisteren alvast een ovenschotel gemaakt van gehakt, rodekool en aardappelpuree. Vanmiddag moeten wij weer naar de fertiliteitskliniek, dus we zijn rond de spits terug. Schoonvader past op zoon, hij eet mee. 

Tortelloni gevuld met spinazie en ricotta, met een mascarpone-citroen-spinazie sausje en pijnboompitjes. Lief ging er iets van maken, zal wel goedkomen.

Wij eten vanavond weer in het italiaanse restaurant..Net terug van een korte strandwandeling en op naar het ontbijt.

Heb net aardappelkroketten in de oven gedaan,en kippevleugels in de. Airfryer... Had een beetje een rare dag vandaag...

Gevulde pasta met gestoofde paprika, tomaten en groene pesto.
Lekker snel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.