Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Boterham met gebakken ei. Geen fut vandaag

Ik ben gisteravond teruggekomen, en het was heel nuttig qua werk, inzichten en indrukken opgedaan waar ik verder mee kom. Maar het was ook een aangenaam verblijf, overal heel vriendelijke mensen en ik heb werkelijk overal zó lekker gegeten. Ik heb geen vlees gegeten (ondanks dat ik meerdere keren de mogelijkheid zag van rendiervlees, no thank you) maar aan vega en vis was genoeg keus.
Erg genoten van een bowl met boerenkool, quinoa, amandelen, gemarineerde tomaatjes, yoghurtsaus, gepocheerd ei en halloumi. Ook een keer heel goede sushi gegeten. En ik heb pannukakku kunnen proberen, nou Toetie, ik heb aan je gedacht op m'n tripje hoor. Die Finnen houden van goed eten! En van buffetten, werd me verteld, we hebben inderdaad ook twee keer geluncht bij een buffetrestaurant. 1x Aziatisch (de sushi dus) en 1x in een wat minder goede wijk, waar ook duidelijk mensen zaten die daar regelmatig kwamen en wat minder te besteden hadden. Desondanks heb ik daar ook echt lekker gegeten. Enige waar ik wat minder gelukkig van werd was de knolselderijpuree en gestoofde knolselderij die ik at (dat laatste in een salade met appel, geroosterde rogge en Pecorino kaas). Oh ja, en ik vond de pot Engelse dropjes die bij het ontbijt naast de American pancakes stond zeer verbazingwekkend. Ze hadden ook chocoladepasta en maple syrup voor erop, en groen-geel gekleurde hagelslag-achtige dingetjes (niet geproefd dus ik dénk dat het hagelslag was, misschien had ik het mis).

Vanavond een simpele AGV: een vega kaasschnitzel, aardappeltjes en broccoli.

Jullie hebben er vast een fijne avond van gemaakt met elkaar, yette! Gefeliciteerd nog met dochter. Het klinkt als een feestmenu, lekker alles delen met elkaar. 

Hier iets eenvoudigs: omelet met champignons en kaas, op volkoren brood en een komkommer-tomatensalade erbij. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-03-2025 om 19:04

een kom chinese tomatensoep

Wij hebben onze airfryer maar weer gebruikt, vanochtend voor broodjes en croissants, vanavond voor frietjes. Frikadel en erwtjes erbij. Zoon had als voorgerecht nog chique worteltjes (uit pot ) en mais voor extra groente. 

Yay Teigera, pannukakku! Hagelslag gebruiken ze daar niet, alleen iets soortgelijks als decoratie voor taart. En waarschijnlijk voor American pancakes, dus  het is meer een land van rogge, koffie, ijsjes (ja echt he, met al die sneeuw), knolgroenten en rendierstoofpot. En Fazer chocolade natuurlijk. 
@Yette gefeliciteerd 🥂.

Wij aten lamsgehakt in groene koolrolletjes en rijstvellen, met een ketjapsausje er overheen (eerder klaargemaakt en in de oven opgewarmd) en een salade erbij van mango-ui-komkommer. 

En verder nog een salade van een restje mango-ui-komkommer aangevuld met bietjes, quinoa en gerookte makreel, alweer met een ketjapsausje.  

Klinkt als een geslaagde werktrip Teig, fijn!

Ik had gister de eerste echt drukke dag van het jaar op werk, terras zat zo rammend vol dat ik twee keer een bestelstop moest invoeren, het was niet bij te houden. Wel leuk Daarna heel effies kunnen zitten met de collega’s en daarna door naar een concert. Niet echt tijd om te eten dus ik scoorde op diverse stations wat sushi, en kinderfrietje en een frikandel speciaal Die laatste viel me tegen (ik eet er denk ik eens per 5 jaar één) want in een beetje snackbar snijden ze die frikandel in voordat ie het vet in gaat. Heb je lekker veel korst en een mooie geul voor de saus. Maar bij de Smullers pakken ze gewoon een frikandel uit de automatiek en spuiten ze er saus langs. Is dus ook meteen haast niet meer te eten doordat de frikandel zo vreselijk in de saus geplakt zit. Nou ja. De frietjes waren vers en goed gebakken, dat was fijn. 

Bij het concert was het druk, konden we niet lekker zitten en viel het gebodene ons nogal tegen, dus zijn we heel decadent na drie (langdurige) nummers weer naar huis gegaan. 
Vanmiddag nog even een paar uurtjes bijspringen op werk en daarna uit eten met de schoonouders. Het zal de tandoor (Indiaas) wel weer worden. Dat vindt schoonmoeder het állerlekkerst en verder heb ik nog niet veel anders boeiend in die stad kunnen ontdekken dus ik vind het best. Het is ook echt lekker. 

yette

yette

09-03-2025 om 08:42 Topicstarter

Bedankt voor de felicitaties 

Leuk joh, logerende jarige studenten ... ik werd even voor 5 uur wakker gemaakt. De jarige job was met haar vriend en vriendinnen de stad ingegaan en is bij thuiskomst van de fiets gevallen. Dat lag aan die fiets. Zegt ze. Uiteraard. Die is electrisch. Ze moest dus vlak voor de tuinpoort héél hard remmen. En sindsdien kan ze op één voet niet staan. Op de andere eigenlijk ook niet wel. 
Ik heb haar zelf rond 5-en de huisartsenpost laten bellen, daar kunnen we om 9.45 terecht. Tussendoor koelen, hooghouden & paracetamol. 

Dus nu ligt ze al een paar uur met een dekentje op de bank te slapen en ligt haar vriend in z'n uppie op de logeerkamer. 

Maar, hé ... ik ben al úren klaarwakker! De hele beneden-boel is aangeharkt, de keuken spik en span, de ontbijttafel alvast gedekt, de zonsopkomst (met teveel koffie) was prachtig en ik zag dat er schattige pimpelmezen in het nieuwe nestkastje zitten. 

On topic: 
Het avond-eten doe dus ook maar 4 uur eerder. Om +/- 15.30 of zo. Ben ietwat uit m'n ritme Mijn plan is verse romige tomatensoep met spinazie-ravioli en basilicum, de borrelplank-resten en 3 soorten taart. Behalve als er straks niks met De Dochter 's enkel aan de hand blijkt te zijn. Dan eten we voor straf zuurkool 

Heerlijke dag gehad gisteren hier. Ondanks smeren smeren smeren toch wel wat verbrand.
Het eten is hier echt heel lekker, veel teveel keus. Gisteravond aten we dus in het italiaanse restaurant dat was ook heel lekker.
De komende dagen wordt het gewoon in het grote buffetrestaurant. Voor dinsdag hebben we het a la carte kunnen reserveren en voor donderdag het Aziatische. Woensdag hebben we een dagje weg met bbq geboekt.
Verder veel wandelen( heel groot resort) en kletsen etc.

Wat een gedoe weer, Yette! Hopelijk valt het mee. Dolfje, klinkt goed allemaal. Geniet ervan!

Wij hebben gisteren via Marktplaats een lading duplo gehaald, we hadden namelijk iets te weinig speelgoed meegenomen. Nu vermaakt hij zichzelf en kunnen wij ook even zitten. 

Vanavond gaan we pannenkoeken bakken. Man zal er wel kaas op willen, verder hebben we poedersuiker en stroop.

@Toetie: ja, die kahvi! Die is inderdaad ook heel belangrijk. Fijn hoor, ik hou ook wel van een bakkie kahvi. Wat stoken ze het binnen trouwens warm zeg. Ik had véel te warme kleding bij me, voor buiten was het perfect maar binnen was het voor mij overal een sauna.
@yette: nou dat is geen feestelijke ochtend voor jou dan... pfffff. Hoop dat het met je dochters enkel meevalt!
@Moosey: wat jammer, zowel van je frikandel als van je concert. Kan gebeuren natuurlijk, is altijd maar een gok.
@oudmaarnognietkoud: heb je de chorizo pasta nog geprobeerd, en wat vond je ervan?
Vanavond maak ik https://www.bbcgoodfood.com/recipes/chicken-arrabbiata-stew-parmesan-dumplings, maar dan deze keer niet met Parmezaan maar met Cheddar. Ga er ook geen rode pesto indoen, straks even kijken wat ik doe qua kruiderij. Er gaat iig wel een prei en een stuk broccoli in voor de vitamines.

Yette:  hoop dat de enkel niet zwaar beschadigd is...

We hebben prachtig weer, dus gaan we een houtvuur makken, en grillen kip,kalfsbraadworsten,en dat wat ik nog in de vriezer vind. Maak er foccacia bij en een komkommer salade.
Iedereen eet thuis,deels met aanhang.

Hier gebakken aardappel, zwarte bonenburger en broccoli vanavond. 

Rijst, kipfilet, sate saus en misschien nog een gebakken ei erbij

Gefeliciteerd nog, Yette, maar wat een begin van de dag, zeg! Ik wens je veel sterkte. Maar ik teken voor zuurkool voor straf .

Hier straks preischotel uit de oven met onze net ontdekte Franse 'rookworst'. Ik maak gewoon een preistamppot met veel Dijon-mosterd en doe er de plakjes worst en panko over. Kan ik vanmiddag al doen, dan heb ik het vanavond makkelijk. Ik hou niet echt van prei, maar echtgenoot is er dol op, en dat is ook wat waard.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.