Eten
Kaaaaaaaatje
27-02-2025 om 20:43
Vandaag werden het aardappels, vis en witlofsalade.
Gisteren aten we een ovenschotel met gnocchi, paddenstoelen, courgette en artisjokken. Net als disndag.
Behalve dat ik werken echt heel erg mis merk ik dat ik ook heel goed ga op de stress die er bij komt kijken. Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat de stress niet uit de klauwen loopt en ik zelden het idee heb dat ik/mijn team de beperkende factor zijn. Dat helpt denk ik wel, en echt verantwoordelijk ben ik nergens voor, ja, alleen om mijn eigen werk goed te doen.
ToetieToover
27-02-2025 om 23:16
De gehaktballen vielen uit elkaar, plakten aan de pan en werden al snel geruld gehakt.
Vriend was heel lief over mijn teleurstelling, gaf me een knuffel en meldde dat het lekker smaakte en dat het toch niet heel naar binnen kan.
Hij vroeg zich af waarom de ballen in Nederland zo groot zijn. Ehhh nou, omdat je anders heel lang ballen staat te draaien?? 😵💫 ik vond het al veel werk: de kaassaus, de koolraap, aardappelen koken en pellen (deed vriendlief), die ballen kruiden, kneden, draaien, braden -ik vind dat AVG maar veel werk! Mijn moeder bakte wekelijks gehaktballen. Poehee.
Ted68
28-02-2025 om 06:45
Toetie,wat een pech... geef je het weekend mijn recept: moet zo werken...
Gisteren stokbrood met een kaasplankje: had een vergadering,en moest daarna dringend een hond halen ,die iedere donderdag naar de honden chreche gaat . En vanavond ga ik met vriendinnen naar een konzert ...dus neem straks een restje tjap tjoy mee naar mijn werk...
Jynta1981
28-02-2025 om 07:59
Jongste eet niet thuis, oudste moet werken om 17u. Die zal wel een pizza eten en voor ons kijk/overleg ik nog even. Weet niet of vriend thuis eet.
Jynta1981
28-02-2025 om 08:00
ToetieToover schreef op 27-02-2025 om 23:16:
De gehaktballen vielen uit elkaar, plakten aan de pan en werden al snel geruld gehakt.
Vriend was heel lief over mijn teleurstelling, gaf me een knuffel en meldde dat het lekker smaakte en dat het toch niet heel naar binnen kan.
Hij vroeg zich af waarom de ballen in Nederland zo groot zijn. Ehhh nou, omdat je anders heel lang ballen staat te draaien?? 😵💫 ik vond het al veel werk: de kaassaus, de koolraap, aardappelen koken en pellen (deed vriendlief), die ballen kruiden, kneden, draaien, braden -ik vind dat AVG maar veel werk! Mijn moeder bakte wekelijks gehaktballen. Poehee.
Dan ben ik toch nieuwsgierig hoe jíǰ je ballen maakt?
Noomsie18
28-02-2025 om 08:13
Laatst voor het eerst kip masala verspakket gemaakt van de AH. Was erg lekker dus ga het vanavond weer maken!
yette
28-02-2025 om 11:25
Gehaktballetjes in romige geitenkaassaus, boekweitpasta en als groente iets met courgette - misschien een salade misschien een roerbaksel met oa rode ui.
Dorestad
28-02-2025 om 17:47
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/librijes-gehaktballen
Ongeveer volgens dit recept maken wij gehaktballen. En dan direct een stuk of 30. Alle ingrediënten lever ik aan. Iemand anders thuis gaat goed mengen en draait de gehaktballen. Ik braad ze dan wel weer.
We eten vandaag zelfgemaakte turkse pizza's. Ik heb een beste voorraad saus gemaakt. En veel zelfgemaakte knoflooksaus.
Voor toe: een cake geba van griesmeel/yoghurt/sinaasappelsap en -rasp en wat noten.
ToetieToover
28-02-2025 om 18:15
Dorestad schreef op 28-02-2025 om 17:47:
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/librijes-gehaktballen
Ongeveer volgens dit recept maken wij gehaktballen. En dan direct een stuk of 30. Alle ingrediënten lever ik aan. Iemand anders thuis gaat goed mengen en draait de gehaktballen. Ik braad ze dan wel weer.We eten vandaag zelfgemaakte turkse pizza's. Ik heb een beste voorraad saus gemaakt. En veel zelfgemaakte knoflooksaus.
Voor toe: een cake geba van griesmeel/yoghurt/sinaasappelsap en -rasp en wat noten.
Bedankt voor de link, ik maakte het met 500 gram rundergehakt, mosterdpoeder, 2 eitjes en 4 gestampte linzenwafels bij gebrek aan glutenvrij paneermeel. Ik geef nog niet op. Volgende keer ga ik er polenta doorheen mengen. Eens zien wat dat doet.
Je toetje klinkt lekker. Iets soortgelijks kan ik ook wel weer eens maken, van (mais)polenta. Lekker met oranjebloesemwater, sinaasappelzest+sap en pistachenoten, krijg er nu al zin in. Meer zin dan om gehaktballen te maken met polenta
MijnNaamIsHaas73
28-02-2025 om 19:15
Wij aten vanavond caesar salade, en omdat ik opdracht had gegeven dat het een gezonde maaltijd moest zijn geen friet maat een pinsa erbij. Nou is dit nog steeds niet echt mijn definitie van een gezonde maaltijd maar ach het was wel lekker. Ik had voor mezelf een dressing gemaakt gebaseerd op cottage cheese, was best goed gelukt (en een stuk minder vet dan uit een fles)
Jynta1981
28-02-2025 om 19:23
Ik maakte voor vriend en mij quesadilla's naar dit recept: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/quesadillas-met-gehakt
Kwak crème fraiche erbij, was prima.
Dochter 1 at voor werk een maaltijdsalade van de AH, dochter 2 McDonalds met oma in de stad.
Teigera
28-02-2025 om 20:28
Ultieme snelle maaltijd op tafel hier vanavond: k&k gevulde pasta met rauwe ham, k&k tomatenmascarponesaus (beiden uit de koeling van Appie), zak roerbakgroenten, Parmezaanse kaas. Voor toe had ik chocoladepudding gemaakt.