Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ted68 schreef op 26-02-2025 om 12:28:

Vervelend Irma, dat de revalidatie voor jouw gevoel lang gaat...Maar even niet werken lijkt mij wel fijn... maar ja, eigenlijk weet ik niet eens hoe dat is, want afkloppen, ik heb bijna nooit wat...

Ik maak vanavond lasagne...gewoon met gehakt en tomaten saus, bechamelsaus saus en mozzarella...

Het lijkt mij soms echt héérlijk om een half jaartje achter de kassa te zitten ofzo, of bij de bakker te werken. Gewoon even niet nadenken, geen verantwoordelijkheid te dragen voor grote dingen (ben nu manager) en gewoon een beetje aardig doen tegen iedereen de hele dag. Wel met behoud van salaris dan graag. Dan wil ik wel weer terug naar mijn eigen baan na een half jaar, want ik vind mijn werk ook wel erg leuk gelukkig!

yette

yette

26-02-2025 om 18:48 Topicstarter

Tsja werk ... da's bij mij een pijnpuntje. Ik heb in '97 zelf gekozen om thuis te blijven - vanwege de invaliderende epilepsie van de oudste die toen 5 maanden was. Daarna heb ik nog maar een enkele klus gedaan. Ik mis het verschrikkelijk. Heb de laatste jaren weer vrij veel contact met oud collega's (tv/documentairemakers) maar zelfs de simpelste klussen die ze uit willen besteden, lukken me niet meer nu ik zelf ook epilepsie en NAH heb. Maar hé, sindsdien hoef ik mezelf die beslissing om te stoppen, iig niet meer kwalijk te nemen 

afrodite05 schreef op 26-02-2025 om 06:38:

Ik maak een soort chili-bowl. Er ligt nog chili con carne in de diepvries, die moet nodig op. Daarbij gaan tortilla's, stukjes avocado en tomaat en een beetje rijst.

Nou, dit feest ging niet door, ik kwam er vanochtend achter dat die chili helemaal niet meer in de diepvries lag. Paniek, want ik zou laat thuis zijn, moest zoon ophalen en dan eten hebben dat alleen nog opgewarmd moest worden want die kleine moet dan zsm naar bed. Gelukkig vond ik voor hem nog een bakje spinaziestamppot. Hij heeft er vissticks bij gekregen en zat nog redelijk op tijd aan tafel. Toen hij op bed lag, hebben man en ik een 1p-maaltijd rode kool ovenschotel in de magnetron gegooid en daarna een restje frietjes gebakken. 

Oh en Yette en iedereen die het nodig heeft: 

Mijn passieve Fins is ook beter dan mijn actieve Fins. Ik spreek vooral goed ‘sport’-Fins en ‘bordspel’-Fins. Ik kan ook enorm uitgebreid vloeken in het Fins maar dat is tot nu toe niet erg van pas gekomen. 
 Sterkte met het geduld hebben Irma!

Vandaag eten we heel ouderwetse koolraap met kaassaus, aardappelpuree en een gehaktbal. Wish me luck, met die bal. Ik heb gehaktbal-angst wegens gehaktbal-mislukkingen. 

Haha oei Toetie... ben benieuwd of het lukt vandaag met je ballen.
Lief maakt vanavond melanzane alla parmigiana, met ciabatta erbij. Nu al zin in, want beetje koud hier op kantoor en beetje opstartproblemen 

Hier vanavond pasta met verse, pittige tomatensaus met het vlees van een achtergebleven salsiccia ticinese (dus zonder velletje).

Hier een van mijn donderdag/onderwegklassiekers: boekweit, rode biet, rode ui, tijm, geitenkaas. 

Helaas geen  gehaktbaltips, wie draait hier een geniale bal en kan Toetie van tips voorzien? 

Ik maak juist altijd kleine gehaktballetjes omdat ik zo'n grote niet mooi kan bakken (lees: buiten mooi bruin, binnen rood). Ik heb te weinig geduld, denk ik. Oh en ze blijven bij mij ook nooit mooi rond. Tja, ieder z'n kwaliteiten denk ik dan maar.

Wij eten vanavond kipsaté (ovenschotel) en daarbij gaan frietjes en erwtjes. 

Heb precies dezelfde wens, Jynta. Eén baan zonder stress lijkt mij heerlijk. Maar ja, het is wel een hele fijne baan

Gisteren gingen we naar een fijn concert en aten een simpele k&k quiche vooraf. Ieder 2 helften van een spinazie/pesto quiche en een spinazie/geitenkaas quiche.

Vanavond maak ik een preischotel met gehakt en aardappelpuree 

lekker simpel. 50gr spekblokjes uitbakken in de wok. Daarin kipgehakt rul bakken en daarna fijn gesneden spitskool of savoiekool kort mee bakken. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-02-2025 om 18:54

ik at een bak kwark met granola. Had nog geen kwark gegeten vandaag, dus dan maar als diner. 

Ik maakte hutspot met jawel! Een gehaktbal. 

Hoe ik dit maak: 500 gram gemengd gehaktbal, 10 gram gehaktkruiden, 1 ei, paneermeel. 
Kneden tot het een niet te nat samenhangend goedje is, andere nog een beetje paneermeel erbij. 5 ballen van draaien. 
In een pan beetje olie en boter, heet laten worden, bal aan alle kanten lekker bruin bakken, jus maken van poeder en kokend water en erbij, deksel erop, half uurtje sudderen en af en toe omdraaien.

Hier geen gehaktbaltips helaas. Ik at het maandag bij mijn moeder, was heerlijk maar mij lukt het zo echt niet. 

Vanavond aten we pasta bolognese met een zak saus uit de vriezer. Lekker makkelijk. 

Gisteren groentensoep van een ah verspakket met worstenbroodjes. 

Hebben we het hier over werk vandaag net op de dag dat ik ( weer) een teleurstelling voor de kiezen heb gekregen. Leuk werk , leuke taken en de meeste collega's zijn leuk maar hoe sommige dingen gaan is echt niet fijn en werkt niet heel motiverend. Hoe krijg je iemand die altijd voor meer dan 100% geeft ongemotiveerd?Als je dat wilt weten moet je even naar de zaak bellen.

Dolfje schreef op 27-02-2025 om 19:06:

Hebben we het hier over werk vandaag net op de dag dat ik ( weer) een teleurstelling voor de kiezen heb gekregen. Leuk werk , leuke taken en de meeste collega's zijn leuk maar hoe sommige dingen gaan is echt niet fijn en werkt niet heel motiverend. Hoe krijg je iemand die altijd voor meer dan 100% geeft ongemotiveerd?Als je dat wilt weten moet je even naar de zaak bellen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.