Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wat afschuwelijk Moos! Sterkte vanmiddag.  

En dewi, hoe was het bij de belastingdienst? Hoop dat het gelukt is!

Gisteren aten we bij familie,  friet met stoofvlees en sla. Was lekker!

Vandaag 2 soorten soep uit de vriezer en restjes (mini)pizza ook uit de vriezer.

Teigera schreef op 10-02-2025 om 11:46:

@Kaaaaaaaatje: mocht je in een wilde bui zijn... Salsiccia in rijke vijgensaus met prei en gebakken gnocchi | Marley Spoon

Tjee wat verdrietig Moosey. Afschuwelijk. Hoop dat jullie aanwezigheid tot steun is.

Ik vind het altijd lastig als prei maar zo kort in de pan zit. Ik vind prei eigenlijk alleen lekker als het gestoofd is.

En sterkte Moos.

MijnNaamIsHaas73 schreef op 10-02-2025 om 14:20:

Wat afschuwelijk Moos! Sterkte vanmiddag.

En dewi, hoe was het bij de belastingdienst? Hoop dat het gelukt is!

Heel veel sterkte Moos, wat een verschrikkelijke situatie.

De cassoulet is niet meer tevoorschijn gekomen. Ik heb dus maar nieuwe gehaald op de terugweg van de belastingdienst, waar het me 100% is meegevallen. Een meedenkende schat van een vrouw heeft ons met engelengeduld door de papierwinkel geloodst, gezorgd dat de boete kwijtgescholden werd en dat we voortaan automatisch kunnen betalen. Dat is wel zo veilig als we afwisselend in Nederland en Frankrijk zijn. Poeh, wat ben ik opgelucht. En mijn Frans ging ineens als een trein, ook zo raar.

Vanavond een nieuw recept uitproberen. Ovenschoteltje met tonijn uit blik, fusilli, broccoli, afdekken met plakjes tomaat en geraspte kaas. Ik ben benieuwd. 

Sterkte Moos. 

Ik maak zo golden curry met kip en boontjes en noedels.

Moos: enorm verdrietig,sterkte!

We eten een zalmmoot met orchietta, en een sausje met cremefraiche,room,citroen, en doperwten.

Dank allen! Het was mooi en heel verdrietig en fijn en heel pijnlijk, allemaal tegelijk. Nu doodop. Wij gaan op de bank zitten met een glas wijn en toastjes met lekkers. 
Maf van de cassoulet Dewi! Maar heel fijn van de Belastingdienst-meevaller. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-02-2025 om 18:07

stamppot zuurkool

Zware dag, Moos 

Wat verdrietig, Moos. Fijn dat het een mooi afscheid was. Ik kan het me voorstellen dat het zwaar was.

Dewi, gelukkig viel het mee. Goed dat het nu geregeld is. 

Vandaag worden de boodschappen bezorgd, dus ik kan weer even vooruit. Vanavond staat er pasta pesto op het menu met spekjes en erwtjes. Mogelijk ook wat broccolirijst voor wat extra ongemerkte groente. 

Ga met vriendinnen uit eten....We gaan naar een steakhouse. Hoop dat er wel iets is met groente.

Vanavond butter chicken met bloemkool, chana massala ernaast, raita, rijst. Wordt vast lekker.

Wij eten spinazie , tartaartje en aardappelpuree.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-02-2025 om 17:15

rijst met currysaus met kip

Nou, die cassoulet had ik net zo goed kwijt kunnen laten, want we vonden het allebei mmwèèh. Flauw en melig gedoe met een smakeloos worstje en wat non-descript varkensvlees. Nog een blik over voor de noodvoorraad ( of misschien kunnen we er iemand blij mee maken. Volgende keer maak ik het zelf wel.
Vanavond iets met kip, courgette en eiernoedels met hoisinsaus. Ik heb geen zin om te koken na een middag gierende hoofdpijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.