Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Kwakkelmodus aan: ✔️ Denk ook lage weerstand. Was net genezen van een koorslip en toen kreeg ik een stieg op mijn oog (fraai) en mijn ene oor zit al een week dicht en heb ik een milde oorontsteking. 
Beterschap voor alle medekwakkelaars. @Afro, fijn dat zoon weer opknapt!

Maandag: Fried rice, gebakken eitje, kimchi on the side
Dinsdag: Uit eten bij een lesrestaurant van een ROC dat goede recensies krijgt. Voornamelijk plantaardig, hoewel je als je wilde wel bij 1 of 2 gerechten een supplement vlees of vis kon bestellen.  v o o r g e r e c h t :mozaïek van prei en nori, Tomasu-zilverui-vichyssoise t u s s e n g e r e c h t Broccoli yakitori tempura, Ponzu mayo – gepekelde komkommer – bosui h o o f d g e r e c h t Gekarameliseerde witlof zoete aardappel – peterselie wortel – vegan jus  n a g e r e c h t  Hollands kaasassortiment
van Lindenhoff uit Baambrugge. Bij na- en tussengerecht kon je nog kiezen uit 2 gerechten. Was echt lekker. Hoofdgerecht was wel 't minst verrassend. En ze hadden alleen Nederlandse wijn op de kaart. We hadden een heerlijke Twentse wijn. Was zeker voor herhaling vatbaar. 
Vandaag: Kikkererwtensoep met spinazie. 

Klinkt goed GB! Tenminste, je menu, niet je kwakkelmodus...

Hysteroscopie is goed gegaan, alles zag er keurig uit. Op naar de uitslagen van de biopten en dan naar de volgende afspraak, waarin we ons plan gaan uitstippelen (ivf/icsi, maar hoe en wat precies wordt nog bepaald). 

Wij gaan vanavond boerenkoolstamppot eten, met rookworst. Appelmoes erbij voor zoon. Ik las hier vanalles over spekjes, die doe ik er misschien ook wel door. 

Deel 2 van de boerenkool stamppot 

Klinkt leuk GB!

Hier ook mega kwakkel (ja dat zou één woord moeten zijn met mijn telefoon weigert dat) of eigenlijk gewoon ziek. Heb mezelf maar uitgeroosterd de komende twee dagen. Bleh. Ga zo wel even een klein rondje wandelen, het klaart op hier. En misschien nog wel even naar de supermarkt. Ik heb zin in frietjes en een kroket uit de Airfryer

Sterkte aan alle kwakkelaars! Fijn Afro, dat de hysteroscopie goed gegaan is. Ik duim voor je voor het vervolg.

Vanavond brood e iets wat ik er nog even bij ga maken. Vanmiddag zijn we heerlijk gaan lunchen bij ons stamtentje. We krijgen tegenwoordig al een hand van de baas . Ik had gekozen voor krabmousse met kruiden en japanse kool. Erg lekker, maar de krab had er wat meer uit mogen komen. Als hoofd forel met amandelen en "écrasée de pommes de terres", geplette aardappelen dus, die meer hadden van aardappelpuree, wat ik helemaal niet erg vond. Ik ben niet dol op gekookte aardappelen. Was erg lekker, maar weer te veel voor mij natuurlijk. Het dessert heb ik laten lopen. Kreeg wel een hapje van echtgenoot om te proeven. Wow! Het was theecrème met een luchtige lychee-limoen espuma, geweldig. De crème was nauwelijks gezoet, de espuma iets meer. Voor mij ideaal dus.

Nu zit ik mij gigantisch te amuseren met een topic bij de buren (Viva) over guilty pleasures qua onverantwoord eten. Ik dacht altijd dat ik erg was, maar dat blijkt nog bar mee te vallen .

Ik heb wel een boerenkoolhype ontketend volgens mij deze week. Hier nu de opgebakken variant, met kaas erdoor.

Dewi-Sri2 schreef op 30-01-2025 om 17:33:

Sterkte aan alle kwakkelaars! Fijn Afro, dat de hysteroscopie goed gegaan is. Ik duim voor je voor het vervolg.

Ik ook!

Wij aten aardappelpartjes en falafel van de Ah uit de airfryer. Erbij komkommer en opgeklopte cottage cheese met siracha.

Dolfje schreef op 30-01-2025 om 19:05:

[..]

Ik ook!

Thnx, en Dewi ook uiteraard. Stiekem hopen we dat we de volgende cyclus of die erna zelf geluk hebben, anders starten we eind maart.

Ik duim ook afro! En de kwakkelaars beterschap! Man en kinders aten buccatini carbonare. Ik een broodje zalm.... 

🤞🍀 voor Afro!

Wij aten nachos uit de oven.

anijsblokje schreef op 30-01-2025 om 18:14:

Ik heb wel een boerenkoolhype ontketend volgens mij deze week. Hier nu de opgebakken variant, met kaas erdoor.

Mij krijg je met geen tien paarden aan de boerenkool hoor  Sowieso heb ik stamppotten sinds mijn ex afgezworen. Kilo’s aardappelen heb ik geschild en gestampt voor die . Als huidige vriendlief aardappelpuree wil, moet-ie het wegens mijn puree-uitputting zelf maken! Die vindt dat je dat alleen mag eten met uitgebakken spekjes, en groente erdoor stampen is heiligschennis.

Vandaag aten we zalm, sperziebonen, koningsoesterzwam en gele linzenspaghetti met pesto. 

Mijn nieuwe combimagnetronoven is heel behulpzaam: weigert de magnetrontaak te starten als de bakplaat nog onderin ligt, stelt voor zichzelf te drogen na magnetrongebruik, en maant mij dan ook nog eens eerst de bodem handmatig te drogen. Nou, deze zal zeker niet snel roesten hoor.   

ToetieToover schreef op 30-01-2025 om 20:51:

[..]

Mij krijg je met geen tien paarden aan de boerenkool hoor  

mij ook niet!

Dolfje schreef op 30-01-2025 om 20:57:

[..]

mij ook niet!

Ha, zoon ook niet (blijkbaar). Jammer, want ik vind het wel erg lekker en man ook. 

Vanavond maak ik gevulde pasta, of nouja, die heb ik gekocht, daar zit kaas in geloof ik. Dat gaat samen met Italiaanse wokgroente, gehakt en tomatensaus in een ovenschaal en daar mag de boel mooi verder garen. Mozzarella on top. 

Het wordt vandaag "hapjes": ga flammkuchen maken, heb nog pompoensoep, erbij een komkommersalade en een k&k quiche. Even kijken of dat genoeg is of dat ik nog iets 'moet'. Niet echt inspiratie, ben moe en niet helemaal in m'n hum.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.