Eten
MijnNaamIsHaas73
29-01-2025 om 12:48
Teigera schreef op 29-01-2025 om 08:49:
. En we gaan voor het eerst een middelbare school bekijken met en voor oudste frut, die zit in groep 7 en tja, dan ga je maar eens beginnen met dat soort zaken. Ik vind er wat van... stop de tijd alsjeblieft!
Leuk Teig! Ik had dat ook in het begin. Maar het is ook wel weer heel bijzonder om ze te zien groeien in zo'n nieuwe fase en omgeving.
Hier vanavond een avg-tje, snijbonen met aardappel uit de airfryer en een schnitzel
afrodite05
29-01-2025 om 13:37
Ik maak pasta (orzo) met spinazie en ik wilde er eigenlijk balletjes van kipgehakt bij maken, maar ik heb helemaal geen zin om dat te doen. Dus even kijken of we nog iets anders hebben qua vlees. Oh en de bedoeling was spinazie a la crème, maar ik heb geen slagroom oid in huis, dus dat wordt sowieso nog een ritje naar de supermarkt.
Mogelijk maak ik ook alvast de boerenkoolstamppot voor morgen. Dan heb ik een hysteroscopie met een roesje, dus dikke kans dat ik in de avond geen zin heb om te koken.
Dolfje
29-01-2025 om 13:41
Nou fit ben ik nog niet hoor Teig, dat duurt nog even ben ik bang. Hoesten is behoorlijk irritant en vermoeiend maar de koppijn is echt vreselijk. Maar ik merk dat het van niks doen niet over is gegaan dus ik ga aan de slag.
Ik eet voor ik ga wat soep en daar dan een bakje kwark.
Teigera
29-01-2025 om 13:46
Oei Dolfje, dat klinkt nog niet heel goed. Wel heel praktische opmerking, "het ging van niks doen niet over dus ik ga aan de slag", ik moest er een beetje om grinniken. Je bent duidelijk van het niet l*llen maar poetsen
.
Sterkte morgen Afrodite, daar kijk je niet naar uit lijkt me.
afrodite05
29-01-2025 om 14:27
Teigera schreef op 29-01-2025 om 13:46:
Sterkte morgen Afrodite, daar kijk je niet naar uit lijkt me.
Thnx. Ach, het is een onderzoek waarna we weer een ivf/icsi-traject in gaan. Het onderzoek zelf stelt niet zo veel voor, heb het vaker ondergaan. Ik krijg dit keer een roesje, daar ben ik wek blij mee, de vorige keer was er geen verdoving en dat was zacht uitgedrukt niet zo prettig. Het is nu vooral het gehannes eromheen (2 uur rijden enkele reis, zoon mee) waar ik tegenop zie. Ik vind het daarnaast vooral irritant dat we deze cyclus niets zelf mochten "proberen" omdat ik absoluut niet zwanger mag zijn tijdens dit onderzoek. En dan zal je zien dat ik net nu een prachtige ovulatie had, dus dat voelt wel als een gemiste kans. Zeker omdat een vriendin vanochtend appte dat ze een positieve test had. En ja, ik gun het haar, zij hebben het ook (heel) zwaar gehad, maar toch steekt het.
Dolfje
29-01-2025 om 14:59
Teigera schreef op 29-01-2025 om 13:46:
Oei Dolfje, dat klinkt nog niet heel goed. Wel heel praktische opmerking, "het ging van niks doen niet over dus ik ga aan de slag", ik moest er een beetje om grinniken. Je bent duidelijk van het niet l*llen maar poetsen
.
Ja en dat weet mijn leidinggevende ook gelukkig. En de afleiding is fijn.
Ted68
29-01-2025 om 15:10
Oh Dolfje,maar dan heb je het goed te pakken...En Afro:sterkte....
En Teig: jij ook succes met scholen bekijken! Het opgroeien gaat dan op eens zo snel!
Naminokurashi
29-01-2025 om 17:38
Stamppot boerenkool zonder extra vlees, ik doe er altijd uitgebakken spekjes doorheen. Voor morgen heb ik nog een portie, plus 2 bakken in de vriezer.
amarna
29-01-2025 om 17:49
Naminokurashi schreef op 29-01-2025 om 17:38:
Stamppot boerenkool zonder extra vlees, ik doe er altijd uitgebakken spekjes doorheen. Voor morgen heb ik nog een portie, plus 2 bakken in de vriezer.
Zo eet ik ook boerenkool. Met spekjes, zonder vlees of rookworst. En altijd voor 2x.
amarna
29-01-2025 om 17:52
Kogelbiefstuk(je) met veel gebakken ui, ovenpatat, gemengde sla met honingmosterd-dressing. Handpeer als toetje.
Naminokurashi
amarna schreef op 29-01-2025 om 17:49:
[..]
Zo eet ik ook boerenkool. Met spekjes, zonder vlees of rookworst. En altijd voor 2x.
Ik doe ook altijd een lepel mosterd, geraspte kaas, boter en een scheutje melk erdoor. Voordat ik de boerenkool of zuurkool of andijvie er door doe. En voordat ik het in de oven zet, paar plakjes roomboter en geraspte kaas boven op.
FaithfulDuck87
hier net kipgehaktballetjes gemaakt en ik heb er broccoli bij. Mss nog wat pasta of couscous
Jynta1981
29-01-2025 om 21:40
Gister had ik nasi uit de vriezer gehaald. Pindasaus en een eitje erbij.
Vanavond andijviestamppot met spekjes en gehaktbal.
Morgen ga ik uit eten, vriend heeft ook een werking, dus de kinders mogen een pizza in de oven slingeren.
Oeh orzo lees ik hier, maak ik binnenkort ook weer eens. Met kip en spinazie en zongedroogde tomaat en veeeeeeel parmezaan. Heb honger merk ik 😅
amarna
29-01-2025 om 21:56
Naminokurashi schreef op 29-01-2025 om 17:52:
[..]
Ik doe ook altijd een lepel mosterd, geraspte kaas, boter en een scheutje melk erdoor. Voordat ik de boerenkool of zuurkool of andijvie er door doe. En voordat ik het in de oven zet, paar plakjes roomboter en geraspte kaas boven op.
Ik strooi op mn bord gefruite uitjes over de boerenkool.
Door de rauwe andijviestamppot doe ik ook mosterd, gesnipperd uitje, geraspte oude kaas en spekjes.
tuurlijk steekt dat, je gunt het een ander maar ook jezelf.