Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hachee en gekookte aardappelen. Tenminste even kijken hoe het gaat vandaag. Ik had gisteren kip en die viel niet helemaal goed. Ik heb sinds 2023 Gastroparese en gisteren ging het verkeerd.

gisteren had ik een heerlijke flamkuchen gemaakt. Deeg was goed gelukt. Er is nog wat over voor de lunch.
Vanavond iets bestellen.

Hier wordt het een wantan soep met taugé en paksoi. En misschien nog wat losse dim sum daarna.

Ik heb een verspakket mac n cheese met pompoen in huis. Stiekem hoop ik dat man het wil bereiden...

De pizza van gisteren schuift door naar vanavond. We hadden een borrel bij vrienden en die was zo uitgebreid dat ik daarna geen honger meer had. Echtgenoot heeft nog een uitsmijter gemaakt, maar ik vond het wel goed zo.

Hier komt vanavond tomatenrisotto met chorizo op tafel. Net als afro hoop ik dat man het klaarmaakt. Risotto en pannenkoeken zijn wel zijn afdeling.  

MijnNaamIsHaas73 schreef op 19-01-2025 om 14:59:

Hier komt vanavond tomatenrisotto met chorizo op tafel. Net als afro hoop ik dat man het klaarmaakt. Risotto en pannenkoeken zijn wel zijn afdeling.

Man is hier de hort op, wel met zoon zodat ik kan nakijken, maar hij zei op tijd thuis te zijn voor het eten. In zijn vocabulaire betekent dat: op tijd om aan te schuiven. Dus ik ga nu maar vast aan de kook, heb ik even een break. Kan ik daarna weer verder als de boel in de oven staat.

Ik maak vanavond een boekoeloekoeburger op een broodje, met saus en rauwkost, nog wat rauwkost naar keuze erbij en ovenfriet.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-01-2025 om 16:53

ik heb nog wat kipsaté liggen met wat pindasaus of het wordt libanees flatbread met gegrilde groente

Teigera schreef op 19-01-2025 om 15:27:

Ik maak vanavond een boekoeloekoeburger op een broodje, met saus en rauwkost, nog wat rauwkost naar keuze erbij en ovenfriet.

Excuse me??? Teig, wat mag in 's hemelsnaam een boekoeloekoeburger zijn??? Het klinkt me erg vrolijk in de oren . Het effect van de term burger is nou dat ik daar vreselijke zin in krijg, maar mijn chair zit nog in de vriezer, dus dat gaat 'm niet worden vandaag. Gewoon pizza dus. Als wraak (aan mezelf) denk ik erover om morgen broodjes shoarma te maken, maar ik weet nog niet of ik zin heb om morgen shoarmakruiden te maken. Hebben ze hier ook niet .

Vanavond net als gisteren sperziebonen, rijst en een spinazie kaas filet. Prima en simpel. 

Dewi-Sri2 schreef op 19-01-2025 om 17:36:

[..]

Excuse me??? Teig, wat mag in 's hemelsnaam een boekoeloekoeburger zijn??? Het klinkt me erg vrolijk in de oren . Het effect van de term burger is nou dat ik daar vreselijke zin in krijg, maar mijn chair zit nog in de vriezer, dus dat gaat 'm niet worden vandaag. Gewoon pizza dus. Als wraak (aan mezelf) denk ik erover om morgen broodjes shoarma te maken, maar ik weet nog niet of ik zin heb om morgen shoarmakruiden te maken. Hebben ze hier ook niet .

https://www.boekoeloekoe.nl/

Dit is het . Hartstikke vega, dus jouw zin in hamburgers en shoarma komt toch echt bij jezelf vandaan  . We eten het misschien 1x per jaar ofzo, maar dan valt het altijd wel in de smaak. 

Drukke week, was 2 dagen in Italie voor een beurs. Vloog dinsdagavond, daarvoor at ik kikkererwten soep met spinazie. 
In Italie had ik 1 diner en 2 lunches. Woensdagmiddag had ik spruiten salade en rotolo con spinazie e patate. Was een beetje gnocchi achtig, maar dan groot, gevuld en in plakken. Was lekker. 's Avonds had ik sformatino (soort terrine) van kastanjemeel met blauwe kaassaus. En daarna spaghetti met schelpjes (soort van a la vongole). En donderdagmiddag ravioli met ricotta en spinazie en salieboter. Ik was blij dat ik een warme lunch had, want vanwege het weer (zowel daar als hier) had ik 4 uur vertraging en moesten we het doen met de befaamde KLM sandwich. 
Vrijdag at ik zuurkoolstamppot en gisteren risotto met groene asperges. 
Nu ga ik zo eten. Ik heb een Spaansig stoofpotje gemaakt met aardappel, gegrilde paprika, tomaat, klein stukje courgette wat er nog lag, met pimenton en olijven. 

Morgen en dinsdag heb ik een nieuw recept geprobeerd: de broccoli quiche van Chics Love food met courgette ipv zongedroogde tomaat. Ik wilde meer groente. Het moest erg lang in de oven en als ik ruik en kijk wordt ik nog niet heel enthousiast. Maar.. hopelijk een blijvertje! Want van 1 quiche kon ik 4 porties maken. 

Kan je dat boekoeloekoe-spul ergens kopen bij jou in de buurt, Teigera? Verkooppunten hier in de buurt zijn er niet (actieradius: fietsafstand) en gelijk 4 pakjes bestellen wil ik ook niet. Anders zou ik het best willen proberen.

Hier vanavond geroosterde bloemkool met oa harissa en geitenkaas, volkoren zowaar speltcouscous met citroen at ik erbij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.