Eten
MijnNaamIsHaas73
11-01-2025 om 11:12
Hier een jarige vandaag, naast borrelhapjes maak ik 2 soorten soep en een quiche.
Hoe is het met jouw vriend in LA Yette? Zit die veilig? Heftig hoor, wat er daar gebeurt!
Naminokurashi
11-01-2025 om 11:43
Gekookte aardappelen, verse worst en baby spinazie. Weet nog niet of ik de spinazie rauw doe of eventjes in de pan
afrodite05
11-01-2025 om 11:46
Ik maak (zometeen al, denk ik) een simpele rode pastasaus met gehakt en aubergine. Ik denk dat ik er simpele elleboogjes bij doe. Haha, autocorrect maakte er elleboogstoot van, ook wel toepasselijk. Ik ben ongesteld en dus moe en chaggie en loop met buikpijn, dus pas inderdaad maar op! Blij dat ik met vooruitziende blik chocolademousse en slagroom heb besteld bij de boodschappen die vanmiddag komen.
FaithfulDuck87
11-01-2025 om 11:58
ik heb knoflookgarnalen uit de diepvries gehaald en ik heb nog wat prei en courgette liggen, dus daar moet ik iets van maken.
yette
11-01-2025 om 16:30
MijnNaamIsHaas73 schreef op 11-01-2025 om 11:12:
Hier een jarige vandaag, naast borrelhapjes maak ik 2 soorten soep en een quiche.
Hoe is het met jouw vriend in LA Yette? Zit die veilig? Heftig hoor, wat er daar gebeurt!
Hij woont gelukkig niet in LA, maar in SF.
Maar inderdaad doodeng allemaal. Ik heb in Frankrijk ooit een bosbrand meegemaakt die bergafwaarts ging en het blussen duurde een paar dagen. Krijg nog buikpijn als ik eraan denk.
FaithfulDuck87
11-01-2025 om 18:21
Friezinnetje schreef op 11-01-2025 om 11:58:
ik heb knoflookgarnalen uit de diepvries gehaald en ik heb nog wat prei en courgette liggen, dus daar moet ik iets van maken.
nou dat smaakte me niet, dus maar een cracker genomen. Garnalen wel opgegeten
Dewi-Sri2
12-01-2025 om 00:01
Vanavond was het een k&k-ravioli met sort-of k&k-saus
. Maar toen dat 'pruttelde' maakte ik vast de sojamarinade voor het Japanse rundvlees voor morgen, dan hoef ik daar alleen nog maar noodles en salade bij te maken. Lekker weinig werk na het EK all-round.
afrodite05
12-01-2025 om 08:02
Wij eten vanavond tortilla's met een prutje van gehakt, linzen, paprika, tomaat en waarschijnlijk wat rijst als extra vulling. Uiteraard met kaas. Zoon krijgt er als extra nog mais bij, want mais is een van zijn lievelingsgroenten.
Toe deel 2 van de chocolademousse.
Teigera
12-01-2025 om 08:33
Gisteren een heerlijk rommeldagje gehad. Boerenkool geblancheerd en ingevroren, noten- en pittenmix geroosterd voor mijn ontbijt komende week, de koelkast schoongemaakt, koffiezetapparaat ontkalkt en schoongemaakt, van dat soort klusjes. Lekker als dat gedaan is.
Vanavond ga ik mijn instapot uitproberen. Het is een multicooker, je zou er zo ongeveer van alles mee kunnen doen, van airfryer tot slowcooker tot snelkookpan. Ik ga er ayam ketjap in maken met kippenpoten, erbij rijst en roerbakgroenten. Gisteren al even een dry run gedaan, even kijken hoe dat werkt met die hoge druk, er komt inderdaad heel wat stoom uit op het moment dat je het ventiel opent. Ben benieuwd.
yette
12-01-2025 om 09:11
We eten vandaag pannenkoeken. Mèt en zonder spek. En een lading warme, gecaramelliseerde perziken.
Dolfje
12-01-2025 om 09:55
Ik ga erwtensoep maken en ik heb in de diepvries nog bladerdeeghapjes die voor oudjaar waren maar toen waren we toch niet thuis dus die eten we nu.
Ted68
12-01-2025 om 10:11
Heb een tafel gereserveerd in een restaurant. Zwitserse keuken. Man en zoon zijn jarig.
yette
12-01-2025 om 10:18
Gefeliciteerd, Ted!
(qua cadeau is dat nooit meer te overtreffen zeg, een kind voor je verjaardag!!!)