Eten
Dolfje
10-01-2025 om 15:48
Ik was ff Toos inspiratieloos na 2 afspraken vandaag en ben daar best moe van dus hier wordt het gekruide krieltjes uit de airfryer, schnitzel met pepersaus en sla.
Voor morgen heb ik in elk geval hamlappen gehaald om de babi pangang te halen. Erbij dan bami uit de diepvries ( van de Chinees nog) en ik denk zoetzure komkommer en Amsterdamse uitjes.
Dewi-Sri2
10-01-2025 om 16:55
Friezinnetje schreef op 10-01-2025 om 14:37:
ik heb gebakken aardappeltjes, diverse geroosterde groente en kippenlevertjes op het menu voor vanavond.
Hou nou op, Friezin! Nou heb ik zin in kippenlevertjes (op z'n Indisch) en die kan ik hier nauwelijks krijgen. Slagers kijken wazig als ik er om vraag, en ik heb het één keer gezien in de diepvries, maar toen was het bijna een kilo.
En kip-kerrie gaat het ook al niet worden, want ik zag tot mijn verbazing dat mijn kerriepoeder vrijwel op is.
Dan maar udon-noodles met kip en boontjes, jeruk purut, bouillon en groenten. Vissaus, sojasaus, en gember erdoor en limoensap. Klein beetje gembersiroop om de zaak wat af te ronden.
Morgen boodschappen doen!
FaithfulDuck87
10-01-2025 om 16:56
Dewi-Sri2 schreef op 10-01-2025 om 16:55:
[..]
Hou nou op, Friezin! Nou heb ik zin in kippenlevertjes (op z'n Indisch) en die kan ik hier nauwelijks krijgen. Slagers kijken wazig als ik er om vraag, en ik heb het één keer gezien in de diepvries, maar toen was het bijna een kilo.
En kip-kerrie gaat het ook al niet worden, want ik zag tot mijn verbazing dat mijn kerriepoeder vrijwel op is.
Dan maar udon-noodles met kip en boontjes, jeruk purut, bouillon en groenten. Vissaus, sojasaus, en gember erdoor en limoensap. Klein beetje gembersiroop om de zaak wat af te ronden.Morgen boodschappen doen!
tja, je moet wel je voorraad op peil houden he? Dan kun je met meedoen
Dewi-Sri2
10-01-2025 om 17:09
Friezinnetje schreef op 10-01-2025 om 16:56:
[..]
tja, je moet wel je voorraad op peil houden he? Dan kun je met meedoen
![]()
En ik dacht nog wel dat ik zo georganiseerd ben op dat gebied. Weer wat geleerd
ToetieToover
10-01-2025 om 17:55
Vandaag aten we tonijn, ei, aardappelen, schorseneren (mealprep, stond al klaar) en later op de dag aten we bloemkool onder een laagje van havermout/kaas/kruiden uit de oven, aardpeer-aardappelgratin ook uit de oven, en gegrilde kipdijspiesjes met ananas om ananasliefhebbende vriendlief blij te maken. En ik bakte een gember-citroencake omdat de oven toch al aanstond. En omdat ik vriendlief blij wil maken. Liefde van mijn lief gaat door de zoete toetjesmaag ![]()
Ted68
10-01-2025 om 17:59
Heb vanavond een chorizo ,rundvlees stoofpotje, met witlof....De stoofhad ik gisteravond na het eten nog snel gemaakt...
Vandaag op mijn werk courgette, polenta, en gesmoorde runderwangen gegeten( therapeutisch eten) . En meestal ben ik te kritisch, maar het was echt erg lekker...
irmaladouce
10-01-2025 om 18:47
irmaladouce schreef op 10-01-2025 om 11:43:
De dim sum/gyoza zijn doorgeschoven naar vanavond. Ik maak er nog een Aziatisch geïnspireerde wortelsla bij.
Dit schuift opnieuw door. Het sneeuwt en JV en ik hebben spontaan besloten om kaasfondue te eten... die man (die van t geduldig roeren is) mag maken...
MijnNaamIsHaas73
10-01-2025 om 19:07
Het was weer Man's fastfood friday hier. Broodje hamburger met friet uit de airfryer. Ecxuussla met sla, komkommer, tomaat en avocado erbij. Was lekker maar niet heel gezond en morgen hier een feestje dus dan wordt het ook vast geen broccoli
Ted68
10-01-2025 om 19:25
ik ben aan het koken....maar dacht net ook...dat het ook de perfekte avond voor kaasfondue is...
Jynta1981
10-01-2025 om 19:25
Hier hap snap vrijdag, had pizzabodems gehaald die ieder naar eigen smaak en op eigen tijd kon beleggen.
Morgen kipcordonbleu of voor de liefhebber een kipsaté schnitzel, goed gevulde salade en ik denk wat patatjes uit de aifryer erbij.
afrodite05
10-01-2025 om 20:35
Man appte vandaag dat hij het eigenlijk best prima vond om op donderdag te koken, in elk geval als het iets is wat hij in de ochtend kan maken en in de avond kan opwarmen. Prima, doen we dat voortaan! Wel even over nadenken, want het moet wel makkelijk te maken zijn, dus even een recept opstellen of van internet plukken ofzo. Of misschien een wereldgerecht ofzo, ook mogelijk.
Vandaag was er wat gedoe, ik had tot laat een vergadering maar man appte dat hij toch ging sporten, waardoor ik eerder uit de vergadering moest om zoon op te halen, supersnel iets te eten voor hem moest fixen (anders is hij te moe en eet hij niets), hem het eten geven en alvast het bedritueel opstarten. Zoon kreeg aardappelpuree met een beetje geprakte avocado, een potje wortel en een kaasschnitzel. Toen zoon op bed lag (en man thuis was) heb ik krieltjes gebakken, gegrilde groente uit de diepvries geplukt en de overige kaasschnitzels gebakken in de airfryer.
Dit was onze eerste keer dat we kaasschnitzels aten. Best prima, maar ik begrijp niet zo goed wat het verschil is tussen zo'n kaasschnitzel en een kaassouffle, weten jullie dat toevallig?
Teigera
11-01-2025 om 09:08
Goedemorgen
. Lief is niet thuis vanavond, dus ik maak iets makkelijks voor mij en de frutjes. Pasta met pompoensaus, salie, noten en natuurlijk lekker veel kaas.
Frut I heeft een "nieuwjaarsontbijt" op de scouting en op haar verzoek heb ik daarvoor een bananenbrood gebakken met kaneel, want dat vindt ze zo lekker.
@afrodite: een kaasschnitzel is volgens mij gewoon een plak kaas met een paneerlaagje? Een souffle is meer een deeg, waar de lucht in moet in de oven, toch?
Ted68
11-01-2025 om 09:28
Heb netmoeten googlen: wat mangold in het nederlands is. Dat is snijbiet. Ik maak Capuns. Dat zijn snijbiet bladeren gevuld . De vulling bestaat uit droge worst,bergkaas,spaezli meel,en kruiden. Die gevulde bladeren kook ik dan in witte wijn met room.
yette
11-01-2025 om 09:43
Lekker Ted, snijbiet! Het is ook zo'n kleurrijk feest op je bord
Zelf noem het trouwens altijd warmoes - klinkt zo lekker kneuterig. Helaas ben ik het hier niet meer tegengekomen sinds de pluktuin ermee is gestopt, maar in de USA aten we het regelmatig. De diversiteit aan groenten en fruit die ik daar kon kopen, was fantastisch. Hier vervang ik warmoes door paksoi.
Vandaag sobanoodles met boontjes, courgette, paksoi, rode ui, cashews en een dressing met oa verse gember, rode peper, limoen en sesamolie.
GeorgieBrown
11-01-2025 om 10:11
Opeens een drukke week. Ik snap nooit zo goed dat mensen januari zo'n lange maand vinden. Het vliegt altijd om. Iedereen die het in december te druk had wil afspreken.
Dinsdag gingen we onverwacht naar een concert. Daarvoor maakte ik paddestoelen risotto.
Woensdag zijn we Dim Sum gaan eten (mijn obsessie met rijstmeel flensjes is onverminderd). Hmmm.
Donderdag ging ik met een vriendin eten bij een 'sjeg daining' tent. Was niet top. We hadden Taco's met chipotle mushrooms, BBQ bloemkool en loaded fries. Het was allemaal een beetje flauw (zou je niet zeggen als je dit leest) en karig. Maar goed, 't was wel gezellig.
Gisteren ging ik met 2 vriendinnen bij een van hen kaasfonduen. Een van hen heeft een nieuw huis, dus dat moest bewonderd worden. Lekker gegeten (cheese overload).
Vandaag maak ik denk ik een zuurkool ovenschotel. Ik ben een beetje verkouden en zuurkool is schijnbaar goed om dat in de kiem te smoren. En als 't niet helpt is het in elk geval lekker.